korte cyclus met lf van 6 dagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jolanda666, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Hoi hoi,
    Ik ben 38, heb zoontje van 15 maanden. Mijn bmi is 35. Ik heb 11 maanden bv gegeven waardoor ik pas 9 maanden na mijn bevalling ongesteld ben geworden. Voor mijn zwangerschap had ik al hele korte cyclussen maar nu is mijn gemiddelde cyclus nog steeds 20 dagen. Mijn eisprong is tussen 13 en 16 dagen waardoor mijn lf ook heel kort is. Deze maand zelfs maar 6 dagen. Deze maand heb ik ook voor het eerst de smiley ovulatietest van clear blue gebruikt, ik heb alle testen gebruikt maar geen smiley terwijl ik wel een eisprong heb gehad op dag 16 (ik temperatuur ook). Dure hobby dus.
    Voordat ik zwanger werd ben ik al eens naar huisarts geweest (we zijn anderhalf jaar bezig geweest) en zei zei dat een korte cylus niet uitmaakt maar dat het belangrijker is dat je cyclus regelmatig is.
    Nou dat is hij wel maar maak me toch zorgen over de lengte van mijn lf en het feit dat ik ondanks korte cyclus best wel hevig vloei.
    Ook vind ik het raar dat mijn eisprong zo wisselt. Wij willen nl graag een 2e kindje en gezien mijn leeftijd kunnen we niet zo lang meer wachten dus wil graag weten of alles goed is. Soms ben ik zelfs bang dat ik in de overgang kom, of hoef ik daar niet bang te zijn?
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
    groetjes van Jolanda.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi jolanda,

Het is waar wat je huisarts zegt en ik begrijp heel goed jou situatie.
    Wat je zou kunnen doen is eens met een gynaecoloog erover praten. Hij/zij zouden jullei kunnen helpen om er deze keer niet zo lang over te doen om zwanger te raken.

Imke

Deel Deze Pagina