Hallo, Ik ben 5 weken geleden bevallen van een hele mooie zoon..het is niet vanzelf gegaan want na ruim een uur thuis persen moesten we alsnog naar het ziekenhuis want de kleine man lag met zijn hoofd scheef en kon er niet uit..hij is dan ook gehaald met de vacuum..Ik ben geknipt en had 12 hechtingen..daar had ik zo'n vreselijk veel last van..de eerste hechting hebben ze er na 2 dagen al uitgehaald omdat ik te strak was gehecht de rest is er na 4 dagen uitgehaald..met het gevolg dat de boel daarna lekker is gaan ontsteken..vervolgens kreeg ik ook nog een blaasontsteking en een schimmelinfectie...Ik kan nu sinds anderhalve week weer aardig uit de voeten..maar ik zie mijn kraamtijd niet als iets positiefs..heb vreselijk veel last gehad van alles wat er aan mijn onderkantje aan de hand was..dat ik er niet echt van heb kunnen genieten., gelukkig gaat het nu de goede kant op maar mijn vraag is eigenlijk..hoe lang duurt het voordat het helemaal genezen is daar beneden? ik heb namelijk nog steeds een soort trekkerig gevoel..en beetje beurs..het ziet er verder wel netjes uit.. heb alleen ook bij mijn binnenste schaamlip voor mijn gevoel alsof er een soort flupje aanzit! het ziet er niet zo uit..maar als ik eraan voel is het net of er een extra stukje vel zit..en dat is ook best gevoelig.. alvast bedankt..
Hoi Pascha, het kan wel 2-8 weken duren voordat het voor je gevoel weer goed zit. Er kunnen tot die tijd ook onderhuids nog knoopjes zitten die aan het oplossen zijn en dat geeft een prikkelend en trekkerig gevoel. Eigenlijk dus een goed teken, maar wel irritant vaak. Dat flupje kan een knoopje zijn, maar ook een stukje uitgerekte huid. Dit kan wel zo blijven, wellicht gaat het flupje-gevoel weg, maar ik kan je dat niet garanderen. Je kunt je perinuem (waar de hechtingen hebben gezeten) masseren met babyolie bijvoorbeeld. Dit bevordert de doorbloeding en de genezing en kan de knoopjes helpen sneller op te lossen. Ook raak je weer een beetje gewend aan aanraking daar en dit is weer bevordelijk voor de geslachtsgemeenschap. Dus het gaat de goede kant op, alleen kan het nog wel even een paar weekjes duren voordat het echt weer aanvoelt als vanouds (of bijna althans ). Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, bedankt voor je antwoord..ik maak me gewoon zorgen of het nog wel goed komt ..dat flupje waar ik het over heb dat zit aan het einde van mijn binnenste schaamlip..als ik eraan voel is het alsof er een stukje extra aanzit..weet niet hoe ik het uit moet leggen..en dat is ook erg gevoelig..in het begin was dat ook flink opgezet..kan het zo zijn dat dat nog steeds beurs is? is het ook goed om het litteken weefsel in te smeren met calendulan zalf? Groetjes
Hoi PAscha, het kan inderdaad nog steeds beurs zijn. En het komt echt wel goed, hoewel je heel misschein wel een heel klein flubbertje blijft houden, waaraan je je mettertijd bij een plastisch chirurg wel aan kunt laten helpen mocht je dit willen. En je kunt er inderdaad heel dun een beetje calendula zalf op smeren, maar beter is eigenlijk arnicazalf. Niet op de wondranden, maar er net naast moet je dit smeren. Dit smeerseltje helpt misschien ook nog wel bij jou. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, bedankt weer voor je antwoord..ben toevallig vandaag bij de verloskundige geweest voor nacontrole..ze heeft gekeken en zei dat alles er goed uitzag..ze zei inderdaad ook dat dat trekkerige gevoel van de binnenwaartse hechtingen kunnen zijn..Ik ben al druk bezig met masseren met babyolie en merk wel dat t al wat soepeler wordt.. dat flupje ja je ziet t niet want het is alsof het eraan hoort..maar naar mij idee had ik dat eerst niet.. maar dat dat gevoelig is dat gaat toch ook wel over? ben eigelijk vergeten te vragen of ze daar naar wilde kijken..maar goed het valt dus niet op anders had ze het zelf wel gezegd neem ik aan.. Groetjes