Ik zit nu in ronde 9.....en eigenlijk is het wel zo prettig dat je alle 'verschijnselen' als eens gehad hebt.... Als ik nu wat voel, dan denk ik meteen...hhhmm..das niks..want dit heb ik al eens gehad. Kortom...ik hoef me dus eigenlijk helemaal niet meer zo druk te maken om alles wat je voelt... Ik moet zeggen dat dat toch wel heel veel rust brengt! Als ik af en toe eens lees wat er allemaal gestressed wordt met allerlei vage kwaaltjes...dan denk ik...oh ja...zo deed ik ook... Maar ik ben zo blij dat ik dat nu achter me heb gelaten. Hier pas de kriebels als ik overtijd ben hoor... Overigens, dit is natuurlijk niet lelijk bedoeld tegen een ieder van ons die hier wel heel erg mee bezig is hoor... Het was gewoon een overpeinzinkje van mijn kant...
hoi ja ik herken het in het begin was ik ook zo maar na een aantal maanden herkende ik de zw symptomen die bij mij mijn ongi aankondigden en dan denk je er makkelijker over en nu ik weet dat we spontaan geen kids meer kunnen krijgen is er een hele last van mijn schouders af geen teleurstelling elke maand als de duivels komen enzo aan de ene kant geeft het rust nu ik weet hoe het zit enzo
Ja...jij mag dat meis... Maar ik meen het hoor...ik voel dit al een tijdje zo. Ik zou me nu bijv. druk kunnen gaan maken over het feit dat ik 'al' op 12 DPO zit en nog niet ongi ben.... Dat deed ik in het begin wel! Maar nu denk ik...ach...dan zal het wel 13 DPO worden...of 14.... Maar, je mag aan me twijfelen hoor....ik schrijf gewoon mijn gevoel op...
Ik ken het gevoel San...ik schrijf mn "kwalen" hier ook niet meer op. Ik heb ook al zoveel kwaaltjes gehad, en steeds was het niks. Het tempen maakt het ook wat makkelijker moet ik zeggen... vooral met mijn cyclus... En mocht ik een kwaal voelen dan zal ik mn man wel ff aan z'n jas trekken , hehehe, die is er inmiddels wel aan gewend. Die is bijna net zo erg ... als ik zeg, hee schat, ik voel dit of dat, dan brult hij al, "zie je wel!.. raak geschoten!" Dus nee...ik hou me ook op de vlakte als het over kwalen gaat
Ik heb het ook. Ik voel van alles. Toen ik zwanger bleek te zijn had ik ook allerlei kwaaltjes, en alles bij elkaar kan je pas ACHTERAF zeggen dat dat door die zwangerschap kwam. Die kwaaltje heb ik nu ik er op let namelijk ook steeds ookal word ik dan ongi. Je voelt dus van alles gewoon omdat je alerter bent. Met het tempen geldt het ook: je temp zegt pas iets NADAT je NOD voorbij is en als hij dan na een week nog steeds hoog is, dan zou hetw el eens raak kunnen zijn. Als je temp hoog is op dpo10 zegt dat niets. Tempen is uiteindelijk ook bedoelt als tool om je ei te vinden.....
Heel herkenbaar San ik heb dan ook bijna nergens meer last van sinds ik me nergens meer druk om maak....aldoende leert men zeggen ze Nu nog een baby in ons buik! Liefs...
Ja psies...zo ver was ik ook nog niet.... En ja mijn hubbie...ik moet zeggen dat ik nu niks meer erover zeg tegen hem... Hij was er afgelopen keer zo van overtuigd....ik was misselijk..uiteindelijk ook nog 3 dagen overtijd....hij zag het al helemaal zitten! En normaal was hij degene die me op de grond hield... Hij was dus ook zo vreselijk teleurgesteld toen ik ongi werd....en dat vond ik zo naar om te zien...dus ik houd het nu wel voor me. Tot ik straks weer overtijd zou zijn natuurlijk....
Kan me voorstellen San dat ie teleurgestel was..de mannen leven ook erg mee en steeds meer lijkt wel.. Ik heb me voorgenomen om deze maand niks te zeggen over wanneer me ei is of komt. Wil vanaf nu gewoon spontaan een maand doorkomen en we zien wel...
Ik heb deze keer (ronde 10) hetzelfde als jij San. Steekje in mijn buik? Oh, das niks! Ik temp ook om mijn ei te traceren, maar meestal is dat dus ook achteraf pas te zien... en dan loop ik al 2 dagen met soort ongi-krampjes en houd ik mijn mond tegen mijn vriend... en dan komt vriendlief bij me hangen en zegt: als het goed is heb je je ei 1 dezer dagen he? huh? Hoe weet jij dat? Oh, heb ik uitgerekend op internet. En de dag na een 'klusdag' zegtie: ff rust he schat, ff sparen En ook elke dag: Je temp was (weer) hoog vandaag he? (spiektie dus stiekem op mijn cycluskaart naast het bed) Maar voor de rest houd ik mijn mond over pijntjes enzo, omdat ik ze al vele malen gevoeld heb de afgelopen rondes, dus dat zegt mij toch niets.
Mijn hubbie is zo druk met zijn werk enzo...en hij is hard aan het trainen voor de keuring van de Nationale Reserves...dus ik doe gewoon 'gewoon' en laat hem ff zijn eigen dingen nu... Ik hoop zo dat ie deze laatste keuring doorkomt! De medische was goed en de psychische ook..(ben ik toch degeen die gestoord is van ons 2... )
Whahahhaha.... Prettig gestoord ben ik ja...en ben er volkomen happy mee... Mijn hubbie viel daar ook nog es voor...hahahaha....
eerlijk gezegd voelde ik helemaal niets. Ik was gewoon vierweken ongi toen ik hoorde dat ik 5 weken zwanger was. ik had alleen heel erg last van me darmen maar dat heb ik altijd als ik ongi ben. Dus sorry ik weet niet of ik het kan zeggen. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik zou niet weten wat ik zou moeten voelen. Liefs, Tineke
Tja ik maak momenteel het omgekeerde mee... Ik houd me de hele maand voor ...NEE ik ben niet zwanger en des te meer ik het einde van de cyclus nader krijg ik toch het idee dat ik zwanger ben. Waarom zou ik anders al melk verliezen net zoals mijn moeder deed bij haar beide zwangerschappen! Ik ga vandaag langs de drogist een paar tests halen en van de week samen met mijn mannetje testen. En ik zeg het heel voorzichtig maar denk wel dat ik een klein wondertje in de baarmoeder heb. (ik weet het is gewaagd maar ik voel me gewoon zwanger alleen mijn verstand ontkent nog) Ik weet dat de teleurstelling heftig zal zijn als het niet zo is... maar ik hoef eigenlijk niet eens te testen. En zo veel verschijnselen heb ik niet eens!
Dat klopt, en denk ook niet dat ik teleurgesteld ga worden ook. Ik heb wel vaker een gevoel gehad en later bleek dat dan ook zo uit te komen... en dit keer weer al vanaf mijn ei af. Ooh ja ff uitleggen waarom: toen mijn moeder zwanger was van mij en mn broer verloor ze ook kort na haar ei melk uit haar borsten. Nou ik deze maand dus ook meteen na mijn ei. Lijkt me geen toeval... en de rest van de kwaaltjes steken ook al aardig de kop op. En waarom zou ik ineens na 27 geen melkproductie te hebben... nu wel melk uit de borsten verliezen... dat is mijn logica.
Ik snap precies wat je bedoelt Sandra. Ik zit pas in de vierde ronde maar de als je iedere maand een teleurstelling krijgt ga je jezelf ook wel beschermen. De eerste keren denk/hoop je snel zwanger te zijn...nu weet ik dat het nog lang kan gaan duren. Deze maand let ik maar niet meer op de kwaaltjes en het is idd wel prettig! (ik blijf wel voor ons allemaal duimen hoor, en ik gun het jou vooral!) Liefs
He Sandra, Ik ben er ook een stuk rustiger onder geworden inmiddels. Alleen de afgelopen drie weken wordt ik niet goed van alle onzekerheden omdat ik niet ongie wordt, maar ook niet positief test. Het enige wat ik heel graag wil, is een regelmatige cyclus zodat ik weet wanneer mijn ei is. Verder maak ik me ook veel minder druk om alle kwaaltjes. groetjes OOlga