korte cyclus waarschijnlijk geen eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door donkervoort, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gister ben ik met een cyclus van 20 dagen oni geworden, de voorgaande keren waren ze ook maar kort 24 en 26 dagen, waarbij ik wel normaal onig wordt, meer als toen ik nog aan de pil was maar dat is natuurlijk normaal.
    Nu denk ik dat ik geen eisprong heb gehad, wel getest met ovu testen maar er was maar een licht streepje te zien.
    Hebben meer vrouwen hier last van (gehad)? Ik ben in januari gestopt met de pil.
    Ben een klein beetje bang dat ik nooit een eisprong krijg......

2. Zie je wel verschil in de ovulatietesten? Het zou kunnen dat ze bij jou nooit echt donker worden, hebben wel meer vrouwen. Neem je elke ochtend je temperatuur op? Dan zou je ook kunnen kijken of je een eisprong hebt.

3. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik zie ietsiepietsie verschil alleen het randje verleurd iets donkerder, maar omdat mijn cyclus zo kort is maak ik me zorgen, heb gelezen dat als je cyclus korter dan 24 dagen is dat er dan geen eisprong is geweest.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Aan de hand van de lengte van je cyclus concluderen dat je geen eisprong hebt is een beetje kort door de bocht ;)
    Ik heb zelf ook een korte cyclus: zit tussen de 19 en 24 dagen.
    Ik zit inmiddels in de MMM en bij mij is er al meerdere keren een cyclusmonitoring plaatsgevonden en nu blijkt dat ik wel een goede eisprong heb, maar gewoon weer te snel ongi wordt doordat ik een hormoontje die er voor moet zorgen dat het baarmoederslijm op orde blijft, bij mij ontbreekt. Dus er kunnen verschillende oorzaken zijn voor een korte cyclus.
    Een cyclus is namelijk onder te verdelen in 2 fases:
    1 de fase voor je eisprong dus de fase dat hij groeit en
    2 de fase na je eisprong.
    Er wordt vaak gezegt dat die 2e fase 14 dagen duurd, maar dat is bij lang niet alle vrouwen het geval. Bij mij dus ook niet.
    Bij mij duurt fase 1 vaak een dag of 10 en in de 2e fase heb ik al een paar dagen na mn ei bloedverlies. Dus...

I
    Is jouw cyclus altijd zo kort geweest, dus ook voordat je aan de pil ging? In dat geval zou ik als ik jou was wel ff naar de ha gaan en zeggen dat je ff naar de gyn wilt. Mijn ervaring is dat ha's moeilijk doen en denken dat ze fertiliteitsdeskundigen zijn. Maar als je cyclus altijd al zo kort is, zou ik gewoon die brief eisen en het niet op ontpillen laten gooien. Maar als jou cyclus voorheen altijd wel netjes was, dan zou ik als ik jou was nog 3 maandjes afwachten om te gaan kijken of het zich automatsich gaat herstellen.

Succes!!

5. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    @ Maartje, ik was i.d.d. wel een beetje kort door de bocht maar ja...heb er ook niet veel verstand van natuurlijk en je leest her en der eens wat en toen kwam het tegen.

Heb geen idee hoe mijn cyclus was voor ik aan de pil was, ben op m'n 15de aan de pil gegaan en hield het niet bewust bij.
    Ik denk ook dat ik gewoon nog even afwacht en als het na een aantal maanden nog zo kort is dan even naar de HA voor verwijs gyn. We zijn ook nog maar 4 maanden bezig, dus ik wacht nog maar even af.

Bedankt voor je reactie!

P.s heb jij ook altijd ovu testen gebruikt? zo ja, heb je daar een eisprong aan kunnen opmerken?

Deel Deze Pagina