Wel of Niet Zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SRN, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SRN

SRN Lid

27 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik durf het bijna niet te vragen maar ik loop al een aantal dagen met een "zwanger" gevoel... Maar of het nou zo is? Ik vind het wel eng..

Wij willen wel graag een tweede kindje, maar hebben zoiets als het komt dan komt het, komt het nu niet dan is het ook goed... Maar ik heb nu dus al bijna een week een "zwanger" gevoel. Ik zal het kort omschrijven:

-Ochtendmisselijkheid
    -pijn in de buik voornamelijk links
    -soms hoofdpijn
    -geen eetlust, maar als ik eet, dan heb ik mega honger
    - opgeblazen gevoel
    -voel me zwanger
    - eetpatroon veranderd
    -binnen 1 week past broek niet meer over de heup maar geen kg aangekomen

Ga zo maar door... Verder heb ik een regelmatige cyclus van 24 dagen precies. IK word dan ook altijd netjes ongesteld, nu ben ik 2 dagen over tijd en mede door deze symptomen en omdat ik mij precies zo voel als tijdens de eerste zwangerschap, heb ik echt het gevoel dat ik zwanger ben. Dus ik heb een test gedaan, maar die gaf aan dat het niet zo was... Toch zegt mijn gevoel anders, ook omdat ik ineens overtijd ben en dat nog nooit anders dan mijn vorige zwangerschap heb meegemaakt. Kan het zo zijn dat ik later nog een keer een test moet doen, dat het nu nog te vroeg is of iets dergelijks of naar de gyn moet of moet ik wachten tot het toch nog vlaggentjesweek gaat worden?

Ik snap het niet... Voel me ook erg stom, maar weet gewoon niet wat er aan de hand is en ik dacht misschien zijn er hier mensen die mij iets meer kunnen vertellen...

Groetjes

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik zou het gewoon nog even afwachten. Als je na een paar daagjes nog niet ongesteld ben zou ik nog een testje doen. Is die weer negatief dan zou ik pas naar de HA gaan ofzo.

Maar misschien zijn je hormonen gewoon een beetje van slag, de kans dat je zwanger bent met een negatieve test lijkt me vrij klein.

3. sunny me

sunny me Lid

24 feb 2012
    36
    0
    0
    Hoi, ik herken het wel. Ik voel me ook anders, ik ben nu 5 dagen overtijd (dit had ik alleen de eerste keer toen ik stopte met de pil). Maar nu na 2 negatieve testen (1 te vroeg en 1 op de nod). Durf ik haast niet te hopen. Ik heb de HA gebeld. Als er vrijdag nog niks is dan moet ik langs. Lastig he.... Want het wachten duurt allemaal zo lang.

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    welke test heb je gebruikt? niet alle testen zijn namelijk even gevoelig...

5. SRN

SRN Lid

27 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het is erg vervelend... Ik was er totaal niet mee bezig, maar nu wil ik toch weten wat het is. Ik lees veel berichten dat vrouwen continue negatieve testen hebben en dat het later via een echo wel zo bleek te zijn. Ook dat testen tot 2 weken overtijd nog negatief waren en toen pas positief werden... Dus ik heb geen idee!!

Maar ondertussen doen mijn borsten erg pijn, ben ik misselijk, ruik ik van alles, enz enz enz... Het houdt maar niet op en ik voel me precies zo als bij mijn dochtertje, maar die heb ik nooit getest, want ik liep toen al in het ziekenhuis, dus dat is per toeval via een echo ontdekt!

Ik heb de test van de kruitvat gekocht 2v5 euro... 4 stuks totaal, nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik er niet tevreden over was, want van de 4 deed het er maar 1! En die gaf eerst een lichtroze lijntje en vervolgens dus niks meer.... Ik ga dus gewoon uit van een negatieve test. Ik denk dat als het nog steeds niet op gang komt, ik dit weekend weer ga testen en mocht er dan niks uitkomen, bel ik maandag de huisarts of direct mijn gyn, want ik heb al 5 jaar lang een regelmatige cyclus van 24 dgn stipt en nu ineens dit, dat klopt niet...:) zo voelt het gewoon...

@Sunny Me ja, inderdaad... Ik snap je helemaal... Laat me weten wat er uit komt... Ik ben benieuwd!

6. sunny me

sunny me Lid

24 feb 2012
    36
    0
    0
    Nou mijn nieuwsgierigheid kon ik niet bedwingen, net weer een test gehaald (clear blue) en niet zwanger. Dus even een dipje. Toch... blijft er ergens die hoop. Heel veel mensen vinden dit altijd de leukste tijd. Ik vind het het verschrikkelijk al die onzekerheid iedere keer. Maar ondertussen, nog geen zicht op de duivels. En word ik echt naar van al die luchtjes.

Ik vind die kruitvat test 2v5 ook niks. Iedere keer ellende mee.

Iedereen zegt ook altijd dat je er niet teveel mee bezig moet zijn. Maar hoe kan het anders. Het heeft bij mij heel lang geduurd om op het punt te komen van nu gaan we beginnen (een jeugd dingetje). We zijn nu bezig met ronde 7. Ik zou het gewoon zo leuk vinden... Maar ja wij allemaal denk ik zo...

7. Sowieso

Sowieso Lid

4 jul 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb twee negatieve Clearblue digital testen liggen. Ben overtijd. Nooit overtijd geweest op misschien ns n dag na. Ik word echt gek van dat gepieker. Heb werkelijk alle verschijnselen maar ga steeds vaker denken dat ik zware pms heb. Pms heb ik sowieso al best heftig dus op een gegeven moment weet je het niet meer van elkaar te onderscheiden. Mijn verschijnselen zijn:

* opgeblazen buik (alsof er lucht in zit...wellicht is dat dus ook:) lucht)
    * af en toe ongesteldheidskrampjes maar gaan steeds weg
    * in vlagen hevige misselijkheidgolven
    * constant temp van 37,5 (normaal heb ik 36,9)
    * druk op mn blaas
    * zichtbare aderen over tepels en borsten
    * vermeerdering van bobbeltjes op tepels
    * vreemde smaak in mond of verbeeld ik het me maar
    * Iets duizelig
    * weinig eetlust
    * puistjes op kin en tussen mn borsten (dat laatste nog nooit gehad)
    * sinds vanochtend hoofdpijn.

Soms denk ik..zijn mijn gedachten zo sterk dat ik al deze verschijnselen bij elkaar kan voelen door mijn ijzersterke zwangersschapswens of zo! Wat een drama, dat gezoek naar sites met zwangerschapsdingen die ik de hele tijd in me op slurp. Uitkijken voor obsessie-achtige verschijnselen. Kom op Clearblue doe je werk of laat in godsnaam die menstruatie komen!:(

8. sunny me

sunny me Lid

24 feb 2012
    36
    0
    0
    Oh ik heb dat ook... allerlei verschijnselen. Deze week heb ik veel vrij dus dit alles is niet echt goed voor mijn geestelijke gestel. Ik ga morgen de ha bellen... Ik ben het zat al dat gepieker. sterkte sowieso!

9. Sowieso

Sowieso Lid

4 jul 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunny Me...goed plan! Ik zal voor je duimen. Dat piekeren maakt ons dol. Succes!;)

10. sunny me

sunny me Lid

24 feb 2012
    36
    0
    0
    Nou we moeten nog wat langer duimen. De HA wil echt even het weekend afwachten, gezien mijn negatieve testen (en omdat mijn langste keer 28 dagen was, maar dat was alleen de allereerste keer). Hoe gaat het met jou Sowieso??? Al wat meer duidelijkheid?

11. Sowieso

Sowieso Lid

4 jul 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben erg benieuwd Sunny Me! Het weekend duurt dan nog lang he...:(. Nog steeds niet ongesteld. Met vlagen misselijk maar wel minder dan de afgelopen dagen. Ben dan meteen bang dat het mis is....moet echt minder op al die signalen letten. Ik ben nu aan het werk. Na het werk haal ik de testjes. Ik zal het je zeker laten weten.:)

12. Sowieso

Sowieso Lid

4 jul 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kreeg net een krampje. Dus ik naar de wc. Met afvegen lichtroze slijmpropje. Zou ik nu ongesteld gaan worden of.....? Oh dit maakt me onzeker....ik hou je op de hoogte.

13. Marieke1987

4 jul 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb gister ochtend een test gedaan, na 20 min kwam daar een zichtbaar (wel heel licht) streepje te zien.. (was een test van de vomar)

Ik was toen nog niet overtuigd, omdat ze altijd zeggen: binnen de afleestijd is het niet meer geldig. toen heb ik 's middags een predictor test gedaan, en na 15 min kwam er een licht streepje.

Nu las ik in de bijsluiter van de Predictor, dat de uitslag altijd zichtbaar blijft, zodat je het in je fotoboek etc kan plakken. Kan ik hier uit concluderen dat ik zwanger ben? Of is het een indrooglijntje? Ik weet namelijk niet of Predictor een indrooglijntje heeft...

Kan iemand mij helpen?

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Predictor (vooral die Vroegtest) staat hier heel slecht bekend op dit forum.

Zelfs mannen hebben er positief mee getest en iemand heeft eens met water getest. Ze bleek volgens Predictor zwanger kraanwater te hebben.

Zou toch echt met een ander merk gaan testen (bijvoorbeeld Kruidvat of Trekpleister eigen merk) en dan binnen de tijd de test aflezen.

15. sunny me

sunny me Lid

24 feb 2012
    36
    0
    0
    @ sowieso... k zal aan je denken vanmiddag. Succes met werken.

Hiero ook... beetje bloed en ineens hevige kramp... Ik ben bang dat het mis is.

Ik snap werkeljk niet dat mensen dit een leuke tijd vinden... Ik word helemaal dol van al die spanningen.

Eerst zit iedereen al jaren in onze omgeving te zeuren dat ze oa kleinkinderen willen. Nu weten ze dat we bezig zijn zeggen ze, ja je moet wel geduld hebben.... grrrrrr

Sorry als ik een beetje geirriteerd over kom, ik ben gewoon een beetje teleurgesteld omdat ik echt denk dat het weer mis is.

@ Marieke: ik heb werkelijk geen idee, ik dacht dat het na de tijd die verstreken is, niet meer duidelijk afleesbaar is omdat het kan veranderen. Maar goed ik ben er ook geen expert in (allowel dat inmiddels wel zou moeten, ik kan wel in de aandelen van de zwangerschapstesten gaan).

16. Sowieso

Sowieso Lid

4 jul 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow Sunny Me wat vervelend dat jij nu ook ineens zo'n kramp krijgt. Leef met je mee. En je geirriteerdheid kan ik zo goed begrijpen. Ik voel die irritatie nog niet. Heb vooral nog angst en al een beetje verdriet. Ben zo bang dat het losbreekt straks. Nu nog niet. Wel al wat meer pijntjes dan daarnet en mijn borsten doen ook erg pijn. Als ik vanavond nog geen doorbraak heb dan doe ik alsnog een testje. Ik zal hard voor je duimen meid. Bij mij in de omgeving weten ze niet dat ik aan de slag ben gegaan. We weten ze dat ik al 10 jaar een erg sterke kinderwens heb. Heb een lange relatie achter de rug met een man die deze wens niet had. Deze relatie eindigde toen ik 34 was. Nu 2,5 jaar later heb ik een nieuwe relatie die wel wil. Ik ben gewoon bang vanwege mijn leeftijd dat het niet meer gaat lukken. En als je dan voor de allereerste keer zoveel dagen overtijd bent en al die kenmerken voelt...dan ga je vanzelf hoop krijgen maar ook een soort obsessie. Hierdoor is de teleurstelling en verdriet zo groot als het mis gaat. De volgende keer ga ik proberen me niet meer zo gek te laten maken. Maar voor nu...weer even afwachten want zoals gezegd...nog niet doorgebroken...

17. sunny me

sunny me Lid

24 feb 2012
    36
    0
    0
    Hoi Sowieso, ik snap je angst wel. Maar zo oud ben je toch nog niet. ik bedoel er kan nog van alles. Wat vind je niuwe vriend ervan? Heb je een beetje steun aan hem? Heb je hiervoor de pil gebruikt?? Want dan kunnen je klachten ook ontpillingsverschijnselen zijn (heb ik ook ernorm gehad).

Weet je het voornemen is goed om je de volgende keer je niet zo gek te laten maken. Maar als je kinderwens zo groot is. Dan is het haast onmogelijk. Heel veel vrouwen shoppen ook al, daar kan ik me nog wel net inhouden. Ook al heb ik wel een pakketje klaar staat voor als het zo is om aan mijn vriend te geven.

Mocht er iets zijn mag je het ook via een persoonlijk bericht aan me sturen. Ik ga nu werken. Ik kijk vanavond wel even. Heel veel succes en anders misschien de test gewoon voor de zekerheid toch doen....?
    toi toi toi

18. Sowieso

Sowieso Lid

4 jul 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunny Me... bedankt voor je reactie! Ik geef de moed nog niet op want net weer naar het toilet gegaan en ik zie helemaal niets...dus geen roze en al helemaal geen rode dingen....
    Als dit zo blijft (dus die ene keer licht roze slijmverlies, miniscuul klein propje)...dan doe ik sowieso een test vanavond. Werk ze en wellicht weten we vanavond meer. Van jou ook toch? Groetjes!;)

19. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Maar je kan alleen een lijntje krijgen als je hcg aanmaakt.. tenzij het buiten de tijd is, dan kan het een in droog lijntje zijn..

Heb je vandaag nog een keer getest?

20. Sowieso

Sowieso Lid

4 jul 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het bij mij fout gaat. Krampen worden erger en een beetje bruinverlies. Testjes wel in huis gehaald maar durf even nog niet. Temperatuur blijft wel nog hoog maar het voelt echt als ongi-krampen.
    :x

Ik heb me voorgenomen me de komende maand niet meer zo enorm op te vreten. Fantasie sloeg volkomen op hol. Was de allereerste keer dat ik 5 dagen overtijd was geteld vanaf mijn aller langste cyclus...30. En die 30 had ik dus vorige maand...dat vond ik al debiel lang want ik ben altijd keurig op de 26ste of de 27ste ongesteld geworden.

Nu op dag 35.....wat n gedachtes, wat ben ik er ontzettend mee bezig geweest, iedere minuut dat het kon ook tussendoor op het werk zocht ik naar gelijkgestemden op het internet.....dus nu de ongesteldheid klaarblijkelijk toch gaat doorbreken zal het me waarschijnlijk ook wel een heleboel rust geven.

Hoe gaat het hier met de anderen?

Deel Deze Pagina