Nu mijn dochtertje bijna 2.5 jaar is, hebben we besloten om komende maand voor een 2de te gaan. Om alvast te ontpillen ben ik een paar maanden geleden alvast met de pil gestopt. Wat mij opvalt is dat ik nu weer (net zoals toen ik stopte met de pil bij mijn dochter) korte cyclussen heb, 24 a 25 dagen max. En ook de ongesteldheid is heel kort en niet hevig vind ik, 2 dagen normaal bloedverlies (maar prima op te vangen met een normale tampon) en dan nog een dagje heel licht bloedverlies. Toen ten tijde van het proberen zwanger te worden van mijn dochter had ik ook deze cyclussen en heeft het ongeveer een jaar geduurd voordat ik zwanger was. Zelf denk ik dat dit is veroorzaakt door mijn korte cyclussen, een te korte luteale fase en te weinig baarmoederslijmvlies? Maar het is puur een vermoeden, ik heb niet in de medische molen ofzo gezeten. Ik ben immers ook een keer zwanger geweest, dus het kan wel, maar waarom het de vorige keer na 13 rondes ineens wel lukte.... geen idee?? Maar die korte cyclussen baren me wel zorgen, nu we er volgende maand weer voor willen gaan merk ik dat ik er weer steeds meer mee bezig ben. De ovulatietests zijn weer besteld, zodat ik goed kan bijhouden wanneer mijn eisprong is en hoeveel dagen mijn luteale fase is (vorige keer was dat rond de 10 a 11 dagen geloof ik). Maar ik vroeg me af of mensen hier tips hebben om de korte cyclussen wat langer te maken, zo ook de luteale fase. En kan er iets gedaan worden aan de lichte menstruaties, en dan bedoel ik natuurlijk het aanmaken van meer baarmoederslijmvlies. Hoop op tips
Na mijn eerste zwangerschap had ik ook cyclussen van 25 dagen, iedere maand. Ik ben toen nog 3 keer erg snel zwanger geraakt dus dat moet het probleem niet zijn. Lijkt me indd wel handig om bij te houden met ovulatietesten. Tot afgelopen zomer waren mijn cyclussen zo kort, toen heb ik weer 2 mnd de pil genomen en sindsdien zijn mijn cyclussen ongeveer 27 dagen.
Mijn cyclus is standaard ook kort en ook kort ongi probeer gewoon je eigen te vinden .. ook met een korte cyclus heb je een eisprong . succes
Een cyclus van 24/25 dagen is prima, een luteale fase van 10/11 dagen is iets aan de korte kant, maar zou in principe geen probleem moeten zijn. Hoeveel je bloedt zegt ook niet zoveel, ik zit net in de mmm en heb de afgelopen keer slechts 3 dagen gevloeid, waarvan 2 dagen helemaal niet veel. Toch lieten de echo's prima baarmoederslijmvlies zien.
Bedankt voor jullie reacties! Goed te lezen dat jullie ervaring ondanks korte cyclussen of ongesteldheid niet van negatieve ervaring hoeven te zijn op een zwangerschap. Hoop dat ik dat gevoel in mijn hoofd ook los kan laten. Inderdaad de komende ronde eerst maar eens mijn ei proberen te vinden