gynaecoloog zegt eisprong over 2 dagen; ovulatietest negatief.

Discussion in 'Zwanger worden' started by haring, Dec 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. haring

haring Niet meer actief

Gister bij de gyneacoloog geweest,die heeft aangegeven dat mijn eisprong over twee dagen zal zijn.
    Mijn ovulatietesten geven nog altijd een negatief resultaat.
    Heb wel onwijs veel last van vruchtbaar slijm. Sorry voor de details, maar net op de wc hing het er gewoon uit, en was t zeker wel 15 cm lang.
    Hoe kan het dat mijn ovulatietest dan nog negatief is? is het beter om eind van de middag nog een keer te testen?

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    vanmiddag en morgen ochtend nog eens testen.. Je piek kan 12 tot 24 uur voor je eisprong plaatsvinden, dus kan best dat je morgen pas een positieve ovulatietest hebt

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Ze doen de voorspelling op basis van de grootte van een follikel. bij mij was mijn gynaecoloog ook altijd 2 dagen te vroeg dus het kan gewoon nog komen hoor. Succes!

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Bij mij blijven ze ook altijd negatief hoor. Maar ik zet ook Pregnyl op het moment dat de gyn op de echo heeft gezien dat de follikels groot genoeg zijn.

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Ik weet dat bij PCO de testen niet werken, maar geen idee of dat altijd zo is.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De gynaecoloog zegt dit inderdaad naar aanleiding van de grootte van de follikel. Gemiddeld springt een ei bij 23 mm. Maar het kan ook eerder of zelfs later! Dus helemaal exact kan een gynaecoloog het ook niet zeggen. Een eitje luistert immers ook niet naar de wil van een gynaecoloog :p.

Vruchtbaar slijm kun je overigens ook al vanaf 5 dagen voor de daadwerkelijke eisprong verliezen.

Het zou ook kunnen zijn dat je de piek gisteren al hebt gehad (of ben je al een tijdje aan het testen met ovulatietesten?)

In elk geval de komende dagen nog even door testen, desnoods 2 maal daags.

Succes!

Share This Page