3 maanden, en symtonen tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle22, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hoi dames

Mijn baby van 3 maanden heeft sinds een paar dagen dr symtonen van tandjes krijgen

Hij knauwt heel veel op z'n handjes en speen
    Hij kwijlt veel
    Hij is zeurderig in de nacht
    En heeft diarree

Zou dit kunnen dat het bij 3 maanden al kan komen ??

En hoe zit dat dan met borstvoeding ? Dat doet toch heel veel pijn dan?
    Hij zit nu al soms te z'n tandvlees in m'n tepels en dat doet al veel pijn.. Hoe moet dat dan met tandjes?

Liefs

2. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    De eerste tanden kunnen al met 3 maanden komen. Bij allebei mijn kinderen kwamen met 3 maanden de eerste tanden. Mijn zoon van 9 maanden heeft nu 8 tanden. Er zijn ook kinderen die nog geen tanden hebben op hun eerste verjaardag. Ieder kind is anders.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zodra ze beginnen te bijten, "afkoppelen" en opnieuw aanleggen. Dit telkens doen zodra ze gaan bijten. Dan leren ze het wel af.
    Ik heb Aiden 8 maanden gevoed en Finley 10 maanden. Er zijn zelfs vrouwen die langer dan twee jaar voeden en dan hebben ze dus meestal het gebit al vrijwel compleet.

En het kunnen tandjes zijn, maar het kan ook bij de normale ontwikkeling horen. Zowel Aiden als Finley hebben de symptomen die je beschrijft gehad, maar beiden kregen zo rond 5/6 maanden pas de eerste tandjes.

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier ook 1 zoontje die die symptomen rond de 3 maanden kreeg en ik dacht ook echt dat hij tandjes zou krijgen, maar nu met 8 maanden heeft ie nog niks. Wel echt 2 op komst nu bij hem.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

BV met tanden kan gewoon. Oudste had de eerste met 4 maanden en had haar gebit compleet met 22 maanden en heeft tot 26 maanden BV gehad. Ging prima, nooit last gehad van die tandjes ;)

Het kan, dat je kindje nu al tandjes krijgt, maar kan ook zomaar iets anders zijn. Je merkt het vanzelf :)

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.449
    10.378
    113
    Onze uk had zijn eerste tandje met 2.5 maand.dus het kan, kan ook nog weken/ maanden niks komen

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Jep, dat kan, echter kan het ook nog wel wel enkele weken duren. Dl begon met 8-10 weken met deze symptomen en had met net geen 4 maanden dr 1e tandje. Ik heb verder tot 8 maanden gevoed. Dl heeft me 4 keer gebeten waarvan 1 keer tot bloedens toe. Door mijn geschrokken reactie deed ze het gelukkig al snel niet meer. Verder haar tandjes nooit gevoeld.

Deel Deze Pagina