'Korte en onregelmatige cyclus'-topic

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door maartje84, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zit inmiddels met medicatie op dag 7 na mn eisprong en heb nog geen bloedverlies gehad!

Hoe is het met de anderen? Tis hier een beetje rustig...

2. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    Allereesrt Puckje, jee wat een geweldig nieuws zeg! gefeliciteerd!

Maartje, fijn dat ze bij jou weten wat er is. En helemaal geweldig dat je na 7 dagen medicatie nog geen bloedverlies hebt. laten we inderdaad duimen dat je snel zwnager mag worden.

Alle anderen...ik duim natuurlijk voor ons allemaal!

3. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    hallo

ik heb ook steeds een kortere cyclus nu nog maar 24 dagen begin me er ook zorgen om te maken erg raar mijn ei had ik volgen de cb test wel vroeg dag 9 of 10 al

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Helaas, ben zojuist ondanks mn medicatie ongesteld geworden.

Hai Moppie1297,
    24 dagen is aan de korte kant, maar als jij je ei op dag 9 of 10 hebt, en dan pas 14 dagen later ongesteld wordt/of ongesteld zou moeten worden, dan zou je in principe gewoon zwanger kunnen worden (mits er geen andere rare dingen aan de hand zijn). Maar ik snap best dat je er onzeker van wordt als elke maand je cyclus wat korter word.
    Ben je al lang bezig?
    Veel succes hoor!

5. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    hai maartje

ik ben in nov gestopt met de pil dus we zijn nog niet zo lang bezig maar mijn cycl was gelijk op 33 dagen en toen steeds korter 27, 26, 25, 24,
    en je leest genoeg over te lange cyclus maar niet echt over een korte en vind het best raar dat ie steeds korter word moet je dat aan de ha vragen of is het normaal ? :(

ik lees dat jij al een jaar bezig bent ik duim voor je dat je pendel uitkomt

liefs moppie :D

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het lijkt mij het handigst om nog ff een maandje te gaan aanzien wat deze cyclus doet. Want wat ik hierboven ook al schreef: als je op dag 9 of 10 je ei hebt, en keurig 14 dagen later ongesteld wordt, dan zou je in principe, als je naar die gegevens kijkt, zwanger moeten kunnen raken. Dat is wat de fertiliteitsarts mij vertelde. Mocht het zo zijn dat je cyclus nu nog korter gaat worden, dan zou je altijd eens kunnen gaan informeren bij de huisarts.

En 1 ding is daarbij heel belangrijk: het is jouw lichaam en als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt, laat je dan niet afschepen door de huisarts, want die hebben vaak de ballen verstand van vruchtbaarheid! Mijn huisarts had mijn bloed gecheckt en vertelde mij dat uit mijn bloed bleek dat ik gewoon zo zwanger kon worden. Nu ik doorgedramd had voor een verwijzing blijkt dat ik helemaal niet spontaan, zonder hormonen zwanger kan raken, dus laat je niet afschepen door een huisarts die wel ff het voor je wil gaan oplossen.

Verlies jij eigenlijk ook snel na je eisprong al bloed of verlies je altijd echt pas op zo'n 14 dagen na je ei je eerste bloed?

Ben trouwens in kalenderjaren nog geen jaar bezig ;) Wij zijn per eind juli 2008 begonnen, dus dat is in kalendermaanden 'pas' 8 maanden. Maar toch zit ik alweer op 12 cyclusmaanden :(
    Ja, ik hoop echt dat die pendel uitkomt. Gek genoeg toen ik die pendel kreeg van Supernanny toen vond ik het echt een shitpendel :oops: ... Vond april nog veel te lang duren. Maar jah, nu is het alweer bijna april dus nu hoop ik dat deze pendel hartstikke uit gaat komen!
    Een zweverig 'oo ik voel van alles'-persoon in mijn omgeving heeft tegen mij gezegd dat ze voelde dat ik probeerde zwanger te worden en dat ik ik me zorgen maakte over mijn vruchtbaarheid. Zei heeft toen gezegd dat ik me geen zorgen meer mocht gaan maken en dat ik voor 1 juli in verwachting zou raken, van een meisje... Wie weet bedoelde zei ook wel met 'voor 1 juli' april! Ik geloof eigenlijk niet zo heel erg in pendelen en andere waarzeggerij achtige dingen, maar nu hoop ik er wel mega-op :)

Ik hoop voor jou dat je nu een heeeeeele lange cyclus zult gaan hebben, eentje van precies 9 maanden :)
    Succes meid!

7. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    dankje voor je antw en uitleg deze had ik nodig dit is een antw waar je wat aan hebt super je leest zo veel maar kunt er eigelijk niks uit wijs worden en hier wel uit ik ga nog even afwachten deze maand

ik ben ook bij een man geweest die dingen voorspelde dat was in november en hij zei dat er binnen een jaar een kleine was maar dat kan al niet meer jammer genoeg dus kweet ook niet wat ik er allemaal van moet geloven er hebben ook al wat meiden voor mij gependerld en die zijn nog niet uitgekomen
    hoop dat die van jou wel uitkomt

we duimen op een niet weer komende :evil: :evil:

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Graag gedaan meid.
    Ik hou er ook van om goede én eerlijke reacties te geven. Daarom kan ik me ook soms enorm ergeren aan reacties in de zwanger worden topics. Daar heeft iemand bloedverlies, 1 dag voor de nod en dan staat iedereen parraat om de topicopener te gaan vertellen dat het vast een innestelingsbloeding is... Tsss ... Hoezo valse hoop enzo geven. Eerlijkheid en duidelijkheid: daar ben ik voor :D

Kan het ook zijn die die man bedoelde dat je binnen een jaar zwanger zou raken? (hoop hoop hoop!)

Igg heel veel succes gewenst, en laat je hier in dit topic nog eens weten hoe het met je gaat?

Als er langer dan 1 maand niets wordt geschreven in een topic, dan sluiten de moderators het desbetreffende topic. Reuze onhandig omdat je dan elke keer weer een nieuw topic (lekker onhandig) zou moeten gaan openen. Heb ook meerdere PB's naar modjes moeten sturen om laatst dit topic weer te laten heropenen, wat gelukkig toch, na meerdere PB's, gelukt is ;) Dus probeer elke maand hier wat te schrijven! Dit topic is voor sommiges (waaronder ik ;)) wel een lekker plekje om zo nu en dan wat dingen van je af te schrijven en om vragen te stellen (en te beantwoorden ;))

9. Wolkje7

Wolkje7 Lid

29 okt 2008
    28
    0
    0
    Nou meiden, ik sluit mij bij dit tpic aan ;)!
    Ik heb in september de pil 'eruit gegooid ' en toen was het wachten en wachten en uiteindelijk na 102 dagen werd ik ongesteld. De cyclussen die volgden zijn op zich wel oké qua lengte, alleen is mij LF veel te kort. Deze zijn minimaal 4 en maximaal 5 dagen. Ik ben naar de ha geweest en die verwees mij direct door naar de gyn. Daar zijn we op 3 maart geweest en ik zat toen op dag 15 en er werd voor de zekerheid een folikelmeting gedaan. Zoals verwacht was deze nog te klein voor een eisprong. Diezelfde dag bloed laten afnemen, een week later weer en eigenlijk daarna 3 dagen na de eisprong, maar toen werd ik alweer ongi :(
    Dinsdag moet ik terugkomen en dan krijg ik de uitslagen van het bloedonderzoek en hoor ik het vervolg..

10. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    Jeetje Wolkje, dat is inderdaad wel heel erg kort. Ik ga voor je duimen voor dinsdag!

Hier zijn trouwens de duivels weer gekomen hoor, ronde 11 alweer. Ik word er een beetje moedeloos van nu hoor. Maartje, we zijn tegelijk begonnen, wij zijn ook in juli begonnen, maar ik denk dat als het deze maand niet lukt ik toch ook naar de huisarts ga. Of denken jullie dat ze me dan wegsturen?

11. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    @wolkje dat is inderdaad heel kort ik ga ook voor je duimen !

@RM gewoon op aan heen gaan als jij denkt dat het niet goed zit en je dan niet weg laten sturen lees het verhaal van maartje maar hierboven

suc6 dames

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn ei is alweer geweest, dus 42 x progesteron er in en wachten maar!

Hoe staat het bij jullie?

13. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    ik heb mijn ei ook weer gehad volgens mij nu maar weer afwachten hopen dat het raak is voor ons allemaal

woensdag raar gevoel de hele dag onderin de buik

14. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    hoe gaat ie dames ??
    zijn er nu berichten gewist?
    hopen dat onze cyclus niet weer korter word

15. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    Er zijn inderdaad berichten gewist. Ik had nog iets geschreven, maar weet absoluut niet wat. Mamavanmikey, dank je wel dat je ons een hart onder de riem steekt. Zie je nou wel, het kan allemaal wel! Ondertussen zit ik weer op het wachtbankje. Maar, voel nog helemaal niks en geloof er ondertussen ook niet meer in dat het deze ronde raak zal zijn ondanks dat we goed geklust hebben. Hoe is het verder hier?

16. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    @mamavanmikey dat is pas kort dank je dat je dit met ons deeld en ons
    een hart onder de riem steekt

hier ook nog niks maar volgens mij komen de :evil: er wel aan hoop het niet
    maar heb niet meer echt het gevoel dat het raak is :(

17. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    moppie1279: hou de moed er nog even in he! Rot is dat als je zo zeker denkt te weten dat het niet gelukt is he. Hoeveelste ronde zitten jullie nou?
    Hou ons op de hoogte he!

18. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden

Hier is het al weer raak bha ik dacht goed 24 dagen maar nu zie ik dat ik op 23
    dagen zit weer een dag korter
    dit was voor ons rond 6 dus eigelijk valt dat nog mee maar gevoelsmatig duurt
    het best lang ik had een beetje gedacht bij mijn zus en mijn moeder was het
    allemaal heel snel raak en mijn coll is net zwanger je ziet en eerst voel je allemaal
    rare dingen en vanmorgen wist ik het zeker ze gaan vandaag weer komen

zo dat ben ik weer krijg :D nu weer met goeie moed naar de volgende ronde
    hoe gaat ie bij jou?? weet jij wanneer je je ei hebt voel je die?

en de rest van de dames hoe is ie met jullie ik hoop voor jullie dat de duivels weg blijven

19. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    Balen zeg! En ik weet er alles van, bij ronde 6 vond ik het ook al te lang duren, maar nu duurt het me helemaal te lang... En natuurlijk is er ook altijd wel iemand in je omgeving die ook net zwnager is en bij hen lijkt het allemaal zo gemakkelijk te gaan...
    Ook balen dat het weer een dag korter is!
    Ik voel mijn ei een beetje wel en een beetje niet. Een dag voor mijn ei heb ik vaak steken in mijn rechterzij. Ik heb een keer ovulatietesten geprobeerd en die bevestigden precies wat ik al dacht. Mijn ei was vorige week, zit dus weer op dat wachtbankje...hopen dat ronde 11 ons een beetje geluk heeft gebracht!
    Maarre...het is verder rustig hier!!

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi meiden!!
    Ik had een hoopvol berichtje geplaatst, maar die is verwijderend door dat de beheerder per ongeluk de database had verwijderd ;)
    Helaas helaas helaas!! Ik voelde me zwanger, maar bleek het niet te zijn, ondanks een twijfeltest. Wel was mijn luteale fase weer verlengd.
    Ik zit inmiddels alweer op dag 3 van de nieuwe ronde. Ronde 13, ronde 3 met medicatie!!
    Bah bah bah!!
    Ik begin het zwanger worden steeds minder leuk te vinden.

Moppie, de vrouwen bij mij in de familie hoeven ook maar door een man aangekeken te worden en ja hoor, dan zijn ze alweer zwanger. Helaas zegt dat dus niet altijd wat, want ik ben nog steeds niet zwanger. Heb trouwens gisteren met mijn man besloten dat we zijn ouders gaan inlichten over het feit dat we in de MMM zitten. Heel spannend vind ik dat, maar voelt wel goed. Omdat we met hen zo'n goede band hebben voelt het nu wel heel gek dat we dit belangrijke deel van ons leven niet met hen bespreken. Dus daar gaan we verandering in brengen. We gaan hen wel duidelijk maken dat we niet willen dat zij dan elke keer 'en en en en en en:(??? al zwangerrrrr??' mogen gaan vragen ;) Maar hen kennende komt dat wel goed :)

Jij zit dus in ronde 6. ooit zat ik ook in ronde 6 en weet ook nog hoe ik me toen voelde. Ik begon toen wat hoop te verliezen. Hoop houden is echter heel belangrijk, dus kom op hé!!
    Hoop houden is het halve werk, maar dat is soms wel eens moeilijk.
    Hoeveel rondes ga jij nu nog zelf proberen voordat je een verwijzing gaat vragen? Want een check upje kan natuurlijk nooit kwaad.

Rm1, ja idd rustig in dit topic. Heb trouwens bij de vruchtbaarheidsbehandelingen een ook topic gvonden waar ik wat aan heb. Het heet 'Miracles in de mmm wegens een korte luteale fase'. Ik ben namelijk wel benieuwd naar wat de arts zal gaan zeggen als ik na deze ronde weer op evaluatie moet komen, wat zeg maar nu dan de vervolgstappen zullen zijn. Ik dacht dus dat hij dan pregnyl zal gaan voorschrijven, maar ik heb nu gelezen dat de kans ook bestaat dat hij dan ondanks mijn goede eisprong, mij clomid gaat voorschrijven omdat een nog betere eisprong kan namelijk voor een betere progesteronwaarde zorgen en dan kan mijn 2e helft van mijn cyclus wat langer worden.
    Ga je eigelijk na deze ronde ook een verwijsbrief regelen??

Succes dames!!

Deel Deze Pagina