Hoi allemaal, ook wij zijn er nog niet uit qua jongensnaam. ML en ik verschillen niet zo zeer qua mening maar hebben gewoon niet echt een volmondig "jAAA!" Bij een naam Ons lijstje tot nu toe: Jens Quinn Sem Siem Milan Jace Leon Finn Finley Onze wensen: Liefst niet beginnend met een M Ook in t Engels goed begrijpbaar, dus niet te Nederlands Geen dubbele naam Mijn vragen: wat is je favoriet uit de bovenste lijst en welke namen vind je hier nog bij passen zodat we ons lijstje kunnen aanvullen? Bedankt!
Leon! Of Finley maar daar zie ik geen volwassen man bij. De rest van de namen zijn me veel te afgezaagd
Jens - vind ik leuk maar ook iets te lomp (misschien vanwege 't woord pens) Quinn - leuke naam vind ik, maar mij ook wat te Engels en te uniseks, voor een jongen zou ik Quin schrijven, maar Quint vind ik leuker Sem - vind ik leuk maar ook zeurderig, ik vind Sam leuker klinken (vrolijker, meer open) Siem - leuk, vrolijk, maar in 't Engels (jullie eis) wat minder (seem / seam) Milan - vind ik te Milaan, te voetbalclub, te populair en voldoet niet aan jullie eis van niet beginnen met een M Jace - vind ik te Engels, te plat en een beetje aso-associatie Leon - vind ik niet zo'n mooie naam, vraag me altijd af waar de klemtoon moet en vind 'm wat ouderwets of zo Finn - leuk maar ik vind 't ook gek klinken, elke keer als ik de naam hoor denk ik 'hm, toch niet zo mooi', wat te kortaf of zo Finley - mij te Engels en klinkt me ook te kinderachtig Dus: 1. Siem, 2. Jens, 3. Sem, 4. Finn, 5. Quinn (6. Leon 7. Finley 8. Milan 9. Jace) Andere ideetjes: Abel Adam Albin Alex Alwin, Alvin Angus Aron Arthur Beau Ben Boaz Bram Brenn Casper Chris Curtis Dave David Devin Eben Eden Elwin, Elvin Emiel / Emil Erik / Eric Ezra Felix Ferdi / Ferdy Flip Floris Floyd Flynn Fox Henry Holden Holger Hoyt Hugo Ilan, Idan Ivar, Ivor Iwan, Ivan Jari Jarl, Jarle Jasper Jef Jesse Jim Jonah, Jonas Julan Justin Kai / Cai / Kaj Lars Len / Lenn Lennon Lloyd / Loyd Logan Lot Lucas / Lukas Ludo Luuk Neil / Niel Niek Nino Noah Noel Nolan Odin Olaf Oscar Otis Otto Owen Pim Pippin Quint Raf Ralf / Ralph Raven, Ravin Rein Revi, Ravi Revin Rick / Rik Rien Ron Rowan / Roan Roy Ruben Rune Sam Sander Sil Silas Simon Stan, Sten Stef Stian Svante Sven Thom / Tom Thomas Tim Timo Timon Tobias Tobin Troy, Trey Turin Victor Walt, Walter Wes Wolf Yorick / Yorik / Jorik / Jorick Zeph / Seph / Zef / Sef / Zev / Sev
Nog een stem voor Leon. Finn begin ik ook steeds mooier te vinden. Sam met een a inderdaad ook. Anders misschien: Daniel (Daan/Dan) Frank (ondergewaardeerde naam vind ik) Chris Paul Bob
O ja, misschien is mijn lijst wat traditioneel in vergelijking met een deel van jullie namen, maar ik vond je lijstje in de OP zo divers dat ik dacht: ik waag het erop.
Nee bah geen Leon! Haha, ik heb er associaties bij en daarom vind ik het echt een stomme naam. Siem of Sam, helemaal leuk.
Uit jouw lijstje is Finley mijn favoriet. Jace ook erg leuk! Siem/Sem leuk, maar hoor je tegenwoordig steeds vaker. Quinn vind ik helemaal geweldig, maar dan wel voor een meisje.
@7michelle: dank je wel! Ik ga zeker deze lijst met ML doornemen ☺. Jens valt af door je associatie, die kan ik nu niet meer loslaten . @Tord, @craagjejongen, @chocoladekoekje @robijn89: thanks ☺ @Gingerale: Helaas bij alle vier de namen een assoiciatie Traditioneel is niet erg. Vind ML mooi. @Neko @moekje: Ga ik voorleggen aan ML. Dank je! Aankomend weekend gaan we een weekendje weg, dus alle suggesties zijn welkom om de lijst zo lang mogelijk te maken !
Ik vind Siem leuk maar als hij in het Engels goed uitspreekbaar moet zijn is die wat lastig. Kian vind ik ook leuk! (Hier een no go jammer genoeg en ineens best wel populair).
uit jouw rijtje vind ik Leon het mooist suggesties : Dion - Deon Liam Brent Phil Lucan Alec Scott Evan Arlo Glenn Orrin - Orran
Dean Deacon Shane Shawn Brett Brad Emmett Jace Jake Jack Liam Jim Finn Troy Luke Mike Mark Mace Nick Nigel Riley