naam uitgekozen maar wel of niet doen?

Discussion in 'Babynamen' started by brownielover, May 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    #1 brownielover, May 31, 2015
    Last edited: May 31, 2015
    Hoi,

Wij hebben met de echo te horen gekregen dat de vk dácht dat het een jongen werd, maar met de 20 weken echo nog eens zou kijken. Nu hebben wij een jongensnaam uitgekozen maar nu blijkt dat er een jongen op het kdv zit met dezelfde naam, die onze dochter niet leuk/lief vind. Zouden jullie om deze reden een andere naam kiezen? Ik twijfel enorm.

Groetjes

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

De vk vond de naam niet leuk?

Dat zou mij echt geen reet kunnen schelen... Het gaat om dat jullie de naam leuk vinden.. Met de VK heb je toch niets te maken?

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Oeps nee niet helemaal goed neergezet. Onze dochter zit bij een kindje op kdv die zij niet leuk/lief vind want hij plaagt haar wel eens. Om die reden twijfel ik of we de naam wel of niet moeten kiezen.

4. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

Nov 26, 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het erg moeilijk, maar ik denk niet dat je de naam moet veranderen.

Ik vind het sowieso bizar dat die jongen haar plaagt.. kan daar niet wat van gezegd worden? Dan is het hele probleem ook weg, toch?

5. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Ja ik vind het ook erg lastig.
    Ik haal haar eigenlijk nooit van het kdv op, maar bel wel wekelijks en zal het dan even bespreken. Nadeel is dat er zoveel leidsters zijn en ik niet weet of ze het allemaal ook zien of ervan af weten. Maar dat kan ik wel vragen en of ze er beter op willen Letten.

ben alleen bang dat stel ze blijft hem als niet leuk/lief zien, dat ze hem dan gaat associëren met de baby en dat ze de baby dan niet leuk vind omdat die dan dezelfde naam heeft. Maar misschien denk ik er te ver over door hoor:)

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik snap die twijfel wel en weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zou doen. Ik heb wel ook plagers gehad in de kleuterklas en weet nog precies hoe ze heten en vind dat dan ook gauw wat nare namen. Snap de angst dat je dochter de naam en dus de baby ook als 'stom' gaat bestempelen. Lastig hoor!

Het is in principe voor jullie wel dé naam?

7. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Ja tot nu toe wel. Vind jongensnamen erg lastig en we hebben natuurlijk nog even, maar we zijn tot nu toe nog niks leukers tegen gekomen en ik vind dat de naam ook echt erbij past.

8. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Bij kinderen kan het nog al snel veranderen. Je hebt maar zo kans dat ze binnenkort juist met elkaar spelen. Ik zou geen andere naam kiezen denk ik.
    Wel zou ik echt even na (laten) vragen hoe het nou precies zit. Want als er nu al geplaagd gaat worden, dan zal het plezier steeds minder worden.

9. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Ja ze wil al niet graag meer naar school, terwijl ze eerder met plezier heen ging. Zal het deze week sowieso even aankaarten. Denk dat we de naam eerst gewoon zo laten, maar wel in ons achterhoofd houden dat het misschien veranderd "moet" worden. Duurt gelukkig nog een hele tijd dus hoop dat het in positieve zin op school veranderen gaat. Zowel voor haarzelf dat ze weer met plezier naar school gaat en voor ons zelf dat we niet de naam hoeven te veranderen.:)

Edit: school is natuurlijk kdv. Ik noem het al school zodat ze daar volgend jaar niet meer aan hoeft te wennen haha.:)

10. Fides

Fides Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,139
    22
    38
    Ik zou het wel doen.

Mijn nicht is peutleidster en had ooit een heel vervelend jongetje in de groep, maar zijn naam vond ze wel mooi. Later heeft ze haar eigen zoon zo genoemd en nooit spijt van gehad

11. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    1,063
    1
    38
    Gaat dat jongetje dan straks ook naar dezelfde school? Ik zou me er niet druk om maken. Je kan je dochter toch vertellen dat ze wel dezelfde naam hebben, maar dat je dan absoluut niet hetzelfde bent. (Mocht ze de associatie gaan maken).
    Ik vind het wel erg raar dat een kind van die leeftijd al plaagt!

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,107
    113
    Moeilijk! Ik zou open staan voor andere namen/ verder zoeken en deze naam in je achterhoofd houden. Misschien komt er nog een naam met het wauw gevoel, misschien zelfs een leukere en dan heb je ook dit probleem niet. Blijft deze naam dé naam, dan zou ik het gewoon doen denk ik

En inderdaad snel aankaarten op kdv! Hopelijk gaat ze snel weer met plezier ernaar toe

13. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Ellaa nee ik weet niet of ze naar dezelfde school gaan. Geen idee ook of hij jonger of ouder is. Wij gaan na de vakantie als ze 3 is een school uitzoeken. Vind het zelf ook wel vroeg om andere kindjes al te plagen. Eigenlijk is het nooit goed, maar als het nu al gebeurd maak ik me al wel wat ongerust voor de basisschool. Maar dat duurt nog ruim een jaar:)

Madelief ja we blijven openstaan voor andere Namen en als er verder geen mooiere naam op het pad komt gaan we gewoon voor deze naam. Of het moet bij de echo ineens toch een meisje zijn, dan is het probleem meteen opgelost natuurlijk haha:p

14. misa

misa Niet meer actief

Oeh ja lastig! Maar ik zou de naam ook houden denk ik. En het probleem op het kdv heel snel aanpakken. Los van de naam, maar omdat me dat eeg van belang lijkt.

15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ik snap je gevoel mbt de naam, zo heb ik ook wel een paar namen van pesters die ik mijn kind dus niet zou geven.

Maar ik denk dat je er goed aan doet dit te melden bij het kdv in je wekelijkse telefoongesprekken. Werken ze daar ook met overdracht schrifjes, dan zou ik het daar ook steeds in melden. Het kan namelijk heel goed zijn dat de leidsters het gedrag soms missen of niet interpreteren als plagen/pesten.

Even een voorbeeld, mijn dochter werd in het begin van dit schooljaar enorm gepest door een paar jongens in de klas. (uiteraard gemeld en aangepakt door de juf) Maar als we met haar praten dan bleek wel dat ze het moeilijk vond een onderscheid te maken tussen pesten / plagen en gewoon irritant zijn.
    Zo was er 1 kindje wat ze betichte van pesten maar die bleek dus tijdens het bidden graag haar handje vast te willen houden (wat dochter niet wilde) :D We hebben haar dus duidelijk moeten maken dat dit vervelend is maar dat dit geen pesten is.

Helaas konden we het haar laten vergelijken met het jongetje dat haar aan de haren trok en blauwe plekken schopte

Share This Page