wie weet er mooie geboortegedichtjes gehaald uit Nederlandse songteksten zoals van acda en de munnik, trijntje etc... vaak zijn die net wat minder zoet dan de standaard gedichtjes
Wij hadden: '...gisteren, toen zag ik jou, een schoonheid, zo fantastisch! Jij bent zo mooi, ik denk dat nou de evolutie af is..'
Uit Brief aan iemand die ik niet heb gekend van Van Dik Hout Wilt u waken als ik weg ben En ze alleen ligt in de nacht Haar fiets een beetje sturen In de drukte overdag Wieg haar slapend in uw armen Tot ze al haar dromen vindt En houdt u haar de komende tijd Nog een beetje uit de wind
wauw, wat een mooie tekst zeg ! Wij hebben zelf al een tekst van Woezel en Pip uit naam van onze dochter zeg maar. Maar ik zou bijna gaan twijfelen als ik dit lees! Ook mooi om als tekst boven het bedje van je kind te hangen...
Ik heb er verschillende, de meeste wel voor een meisje, want wij hebben nou eenmaal een dochter... 'Als ik vandaag de dag met jou mag, zo een die zacht voorbij gaat terwijl de wereld weg lijkt en ik naar je kijk naar jou blijf blijf lachen voelt het soms alsof het wonder veel te mooi en veel te groot is te mooi voor mij is' (dat komt door jou van Guus Meeuwis) 'Isn't she lovely made from love..' (Isn't sche lovely van Stevie Wonder) 'Ik betover je voor het slapen gaan spreek een goed woord en raak je aan engelenkoren zingen straks je naam..' (Het wiegelied van 3J's) En 'You'll be in my heart', van Phill Collins is ook erg mooi!
Je oortjes, je neusje, Je oogjes, je tandjes Alles is lief ook Je teentjes, je handjes Je beentjes, je armpjes Je lieve gezichtje Dit is voor jou Een liefdesgedichtje (Woezel en Pip) Zij maakt het verschil (De Poema's - Zij maakt het verschil) Nooit gedacht, dat je zo mooi zou zijn. Nooit verwacht, zo perfect en klein. Zo overweldigend, zo onbeschrijfelijk Je bent meer dan een wonder (Meer dan een wonder- Carousel) Slaap maar En weet dat je welkom bent We leven naar het moment Dat jij hier bij ons zal zijn Zorg maar dat je groter groeit Voor ons heb je al een naam Je wieg staat al bij het raam Dus neem de tijd (Marco Borsato) Ik wist niet dat ik na een blik zo veel van je houden zou Maar ik weet nu al niet eens meer hoe ik leefde zonder jou Voor zoveel wezenlijke dingen Leek ik blind tot dit moment En die zijn ineens zo zichtbaar Nu dat jij er bent (Trijntje Oosterhuis) Slaap zacht Rust maar deze nacht Morgen komt zo weer terug En slaap zacht Straks word je verwacht Later gaat alles zo vlug (Slaap zacht- Woezel en Pip)
En dan is alles anders, zomaar midden in de nacht blijkt het leven zoveel mooier, zoveel mooier dan ik dacht... ook van Guus Meeuwis, uit mooier dan ik dacht.. maar ons kleintje is dan ook s 'nachts geboren dit was trouwens niet het gedichtje op ons geboortekaartje ( dat is de zin in mijn handtekening) maar dit stukje tekst heb ik op de voorkant van ons fotoalbum over de zwangerschap en bevalling laten zetten