De roepnaam voor onze dochter wordt Nova en we willen haar graag een 2e naam geven. Nu vinden mijn man en ik een bepaalde naam heel erg mooi maar die begint met een L. De initialen worden dan dus N.L. Wat zeggen jullie hiervan? Mijn man zegt dat we ons hier niks van aan moeten trekken maar ik twijfel.. is natuurlijk de afkorting van Nederland en wil niet dat het ooit als racistisch wordt gezien ofzo. Of denk ik nu te ver? Graag hoor ik jullie mening erover!
Ik zou dat gewoon doen. Maarja, wij hebben gekozen voor N.S. en misschien verklaren mensen ons ook wel voor gek dat we dat gekozen hebben
Ik heb een collega gehad met NL als initialen, echt voornaam - achternaam. Het is me nooit eerder opgevallen en andere collega's hebben er ook nooit wat van gezegd. Ik zou het daarom gewoon doen.
In eerste instantie dacht ik, wat is er mis met die initialen? Later viel het kwartje. Zou me er niet te druk om maken Die van mij zijn trouwens IS. Alleen een enkele grapjas die het opmerkt
Gewoon doen. Niks mis mee. Onze zoon heeft de initiale Y.S. En baas als achternaam. Ysbaas dus . Nooit over nagedacht.
Dank jullie wel voor de reacties!! Ik besef nu dat ik wel erg ver erover aan t nadenken was! We gaan haar gewoon deze namen geven
Mijn vader heeft als initialen G.A.R. Vroeger (ten tijden van het telefoonboek) werden we nog wel eens gebeld met de vraag of we een auto konden keuren... Altijd een leuk verhaal op feestjes Ik zou me er niet teveel druk om maken. Wat anderen ook al zeggen: zoiets valt vaak niet eens op.
Haha de mijne spant de kroon.. Mijn eigen initialen zijn A.A.P. :') En er is nog nooit iemand geweest die het is opgevallen!
Mij vallen gekke/grappige initialen dus wel altijd meteen op. Maar ik heet zelf N.S. dus ik denk dat het trauma daar is begonnen . Ikzelf zou N.L. proberen te voorkomen, maar zo te zien maakt het de rest van de wereld vrij weinig uit, dus weet je? Gewoon doen!
Haha, ik lees het net, wat grappig! Nee weet je, ik heb acht jaar lang een bijbaantje gehad in een winkel waar ik ongeveer zestig keer per dag mijn initialen op bonnetjes en formulieren moest zetten. Ik werd daar in die tijd mee geplaagd, en het is altijd een running gag gebleven in mijn vriendengroep. Gelukkig functioneer ik wel nog gewoon .
Als ik mijn tweede naam niet meereken zijn mijn initialen sinds ik getrouwd ben ook NS. Nooit gekkigheden mee gehad. Onze dochter heeft zonder haar tweede naam MS als initialen. Niet ideaal, maar ja, aan de andere kant kun je dan wel aan de gang blijven, want dan is overal wel wat voor te bedenken.
Haha ik snap het helemaal hoor. Misschien niet de meest ideale combi maar ook weer niet om je voor te schamen. Evenals N.L. vind ik. Het gewoon kunnen functioneren blijft het belangrijkste .
Is ook zo. Dingen als S.S. of vieze woorden zou ik persoonlijk dan wel altijd uit de weg blijven gaan.