We komen er echt niet uit... Inmiddels wat weggestreept maar ook weer toegevoegd, dus weer een poll. Het is natuurlijk onze keuze, maar toch welke vinden jullie het leukst?
Lou, Feliz en Philien vind ik leuk! Ipv Feliz misschien Felice? En Filien/Filine/Philine ipv Philien?
Lou! Ik vind Feliz en Philien ook wel leuk. Bij Philien vind ik de schrijfwijze ook wat minder maar vind de suggesties ook niet geweldig... lastig!
Feliz gestemd! Schrijfwijze zou voor mij geen punt zijn. (Er zijn meer namen die op een Z eindigen, of is er een andere reden dan de Z?) Mooie vrolijke en warme klank, heel leuk! Op de tweede plek Philine (zo geschreven).
Neeee toch geen Fee-Liz als in Liz? Kan me er niks bij voorstellen maar ja wie ben ik! (Begin bijna te twijfelen of Lou geen Lauw wordt?) maar zo zie je maar weer, bepaalde uitspraken liggen kennelijk niet zo voor de hand als ik denk.
Bij het lezen van Feliz hoor ik er automatisch Navidad achter, inclusief deuntje. Felice vind ik wel heel leuk! De andere namen spreken mij persoonlijk niet aan.
Leuk, weer een nieuwe poll van jou Mijn top 5: #1 Philine maar dan wel met deze schrijfwijze! Had ik op #1 staan op mn namenlijstje, maar mn man kon er niet aan wennen, omdat anderen in de haast Feline zouden kunnen gaan zeggen, wat 'mbt. de katachtigen' betekent. Phileine ook mooi (maar voor mij wel net iets minder). #2 Louèn omdat we een vergelijkbare naam op het lijstje hadden staan en ik deze dus mooi blijf vinden. #3 Feliz vanwege de mooie betekenis (geluk brengend/vrolijk/e.m.). Ik vind deze schrijfwijze juist wél mooi (ken ook een Feliz trouwens) en vind Felice, wat gangbaarder is, weer niet zo heel mooi. #4 Jule. Stond hier ook nog op de lijst maar is mij te popie jopie geworden. Net als Jula en Juna, Yuna en Joena #5 Lou. Op zich niet verkeerd maar doet me nog altijd denken aan een mannennaam... (Lou Bandy en Lou uit Flodder) Yes, eindelijk eens een poll waarbij er géén namen af te kraken vallen
Misschien komt het omdat ik hartstikke Brabants ben en hier in de buurt iedereen gewoon Daan en Lotte heet, of iets anders "lekker normaals" en elke andere, minder vaak voorkomende naam even wennen is Vind Feliz wel echt leuk !