Goedenavond dames ! Vriendlief en ik denken aan de naam Alexis voor een eventuele dochter, Met als roepnaam Lexi. Nu vind ik Lexi erg leuk, maar ben bang dat het te kinderlijk word op het moment dat ze volwassen is .. .. ik moet dan denken aan een zakenvrouw in mantelpak die zich bij een sollicitatie voor moet stellen als Lexi Wat vinden jullie er van ?
Ik vind Lexi best kinderlijk, maar Alexis is dan toch de volle naam. Dan kan ze die naam gebruiken. Probleem opgelost! Mijn naam wordt standaard afgekort, maar bij mensen die ik niet goed ken gebruik ik mijn volledige naam.
Lexi leuk! En met volledige naam Alexis kan ze altijd zelf de keus maken om zich toch Alexis te laten noemen als dat later beter uitkomt =)
Alexis vind ik ook een prima naam, Lexi inderdaad kinderlijk, maar als ze 'groot' is kan ze tocb altijd nog kiezen? Ik ken een Alexandra, roepnaam Alex, hoge functie, stoere vrouw. Maar Alexis is mooier en vrouwelijker.
Ik vind het een supermooie naam en ook niet kinderachtig, zou dan wel voor Lexie kiezen. En dan kan ze inderdaad altijd nog Alexis gebruiken.
Alexis mooie naam, Lexi leuke afkorting, ze kan later zelf kiezen hoe ze genoemd wil worden; Alexis, Alex, Lex(i), ik zou me daar nu nog niet al te druk om maken...
ik vind het ook een leuke naam, maar zou als volledige naam zelf eerder voor Alexia gaan, ipv Alexis.
Nee, Lexi is niet te kinderlijk. Alexis (stoere naam !) als officiële naam en Lexi als roepnaam, kan prima.