Ik heb Mees gestemd. Een tikje saai (je hoort hem vaak) maar wel een aardige naam. Fijs is niet mijn smaak maar ik zou eraan kunnen wennen. Daks vind ik echt niet mooi en heel hard klinken.
Ik ben ook niet zo van de X, al hoewel ik Max ook als Max zou schrijven en zeker niet als Maks. Hij zal het altijd moeten spellen, als je een schrijfwijze kiest die minder vaak gekozen wordt. Fijs heb ik nog nooit gehoord, weet eigenlijk niet wat ik er van vind. Mees het leukst, al komt die wel vaker voor. Dax.. beetje harde klank maar zou er wel aan kunnen wennen.
Dit inderdaad. Spreek je Daks dan ook op z'n Nederlands uit? Het klinkt voor mij als een fout meervoud van dak.
Fijs is een jongensnaam die al sinds de 18e eeuw voorkomt. Ik zag de naam via sociale media voorbij komen, eerder ook nooit van gehoord. Toevallig zei mijn man ook al dat hij bang was dat Daks te hard klinkt. Deze schrijfwijze zag ik ook toevallig via sociale media, het spreekt mij juist wel aan! Erg leuk alle meningen te lezen! Mees is zo te zien de grote favoriet!
Wat vind je van Dies ? Ook apart, iets minder hard dan Daks en origineler dan Mees. Vind het wel een zelfde soort naam
Ik vind Fijs wel wat hebben! Bijzonder, maar wel Nederlands. Ik denk dat deze naam voor de meesten echt wel went. Mees vind ik prima, maar niet echt bijzonder. Daks vind ik echt niet mooi.