Korte kleding, wat kan wel/niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Soturi, 20 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Shorts en hotpants zijn toch wel echt iets anders. Shorts zijn korte broeken met pijpjes. Hotpants hebben niet of nauwelijks pijpjes.

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  2. Marchella

Marchella Niet meer actief

Hmzzz aan het karige kledingstuk te zien, zal het eerder een portemetniks geweest zijn :p

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    #83 iMoeder, 20 apr 2018
    Laatst bewerkt: 20 apr 2018
    Nee die 5 cm bedoelde ik meer over hotpants. Ik ben niet van ‘rok over de knie’ club. Dat was iemand anders denk ik.

Ik draag niet vaak korte rokken eigenlijk. Heb 1 spijkerrokje. Zo een wijd model. Ik vind die wat langere fladder rokjes wel lekker zitten. Ook lekkerder met warm weer om iets langs en los aan te doen dan kort en strak. Daar ga ik juist enorm van zweten.

Edit: dit model;

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Dan zou ik haar er ook niet op wijzen (tenzij je het op prijs zou stellen dat zij jou aan zou spreken op jouw kledingkeuzes).

Juul76 en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  5. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Mag zo’n klein meisje zonder borsten dan wel of niet in een alleen een zwembroekje?

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. jupke

jupke Niet meer actief

Op het moment dat (zij vindt dat) ik me ongepast kleed en daar een verkeerd beeld van mezelf mee schets mag ze dat zeker zeggen ja.

7. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Ik zou er zo niet van gediend zijn als je zoiets tegen mij zou zeggen. Ieder z’n geloof, helemaal prima, maar val mij er niet mee lastig.

Chocolat, Blijdorp en suus1983 vinden dit leuk.
  8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat maakt me niet zoveel uit. Ik vind het gewoon gek dat ze bestaan. Functie van zwemkleding is dat je erin gaat zwemmen. Dus dan zou ik eerder zeggen, alleen een broekje en dat gekke bovenstukje kan wegblijven. Maar ik koop voor mijn dochter badpakken.

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. jupke

jupke Niet meer actief

Dat kan. Gelukkig dat zij daar anders over denkt en ook echt wat met mijn tips doet.

Daarbij ligt het ook enorm aan de manier waarop er iets gebracht wordt, waar het over gaat en de band die je met diegene hebt.

Chocolat, Eefje00, iMoeder en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja maar net als kleding en haar heeft ook een zwempak wel een esthetische functie,voor de meeste mensen. En daarin verschillen smaken, dus is het toch niet gek dat bikini’s voor kleine meisjes bestaan.

11. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dit zou ik geschreven kunnen hebben, leuk dat jij ook zo denkt! Kom ik niet vaak tegen :p

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Nee ik vind van niet. Als ze nou echt voor schut zou lopen zou je misschien iets kunnen zeggen. Maar neem aan dat je zusje ook gewoon een spiegel heeft thuis en dus echt wel weet wat ze aangetrokken heeft die dag.
    Ik zou het absoluut niet waarderen als mijn zus, moeder of beste vriendin zou vertellen dat ik volgens haar niet gepast gekleed ben volgens haar geloof. Zeker omdat/als ik zelf niet geloof. Vind dat een beetje je geloofsovertuiging doordrukken.

Blijdorp, suus1983 en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  13. jupke

jupke Niet meer actief

Dat begrijp ik.
    Zeker als ik het zo vertel snap ik dat dit zo overkomt. Het is ook een cultuur verschil.

Maar het is natuurlijk niet zo dat ik haar dagelijks keur of wekelijks haar kledingkeuze afkeur.

Hierin verschillen wij van mening.
    Ik vind dat het ook mijn taak is om haar te beschermen.

En ik druk zeker mijn geloofsvertuiging niet door. Als dat zo zou zijn zou ik daar veel verder in kunnen gaan. Maar dat heeft geen zin. Als zij niet met haar hart voor de islam kiest dan is het beter als ze het helemaal niet doet.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  14. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Precies, dus waarom haar wel op haar kledingkeuzes wijzen?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    De reden dat ik zelf geen badpakken draag is omdat ze ik vreselijk vind zitten en ze ook nog eens ontzettend onhandig vind. Doe dat dochtertje niet aan.

16. Manque

Manque Niet meer actief

Ik vind het juist superfijn dat ik niet steeds hoef te hijsen met mijn topje of broekje als ik op de glijbaan ga, vanaf de rand het zwembad in spring etc. En mijn zoon heeft nogal eens de neiging om me bij mijn kleren vast te pakken, dus... doe mij maar een badpak, veel praktischer! :D Zo zie je maar weer.

Vitamientjuh en Blijdorp vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Haha nou ja, smaken verschillen idd, maar ga eens even naar de wc met zo'n ding. Geen doen toch?

18. jupke

jupke Niet meer actief

Omdat ik vind dat ze nog jong is en soms de verkeerde keuzes daar in kan maken.

Dan heb ik het overigens niet over een normale korte broek ofzo he.

Dan heb ik het wel echt over een truitje dat doorschijnt ofzo.

Je kinderen leer je toch ook wat je wel en niet acceptabel vind qua kleding? Zie niet in waarom dit anders is.

19. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Ja m’n kinderen wel ja. Maar als m’n dochter 18 is echt niet meer hoor.. ik draag trouwens regelmatig een (licht)doorschijnend blousje met alleen een bh eronder. Niets mis mee in mijn ogen.

20. Manque

Manque Niet meer actief

Ik ga naar het toilet, schuif het kruis opzij en plas erlangs. Ga toch niet dat hele pak uitdoen, joh.

Chocolat, Triangel, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina