ovulatietest als zwangerschapstest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door september08, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb de 14 en de 16e een zwangerschapstest gedaan, allebei negatief.
    Nu heb ik vanavond een ovulatietest gedaan en daar is een lichte lijn verschenen.
    Kan dit richting een positieve zwangerschap gaan of is het vaker dat je een lichte test hebt en moet hij echt knallen?

Gister was het 14 dgn na mijn ei als ik het goed heb.

2. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

Alleen wanneer je ovutest duidelijk posi is, kun je deze gebruiken als zw. test (al heb je dan nog geen garantie) Er zit namelijk altijd wel een bepaalde hoeveelheid LH in je urine wat je ovu test meet. Wanneer er dus een licht streepje verschijnt heb je er eigenlijk helemaal niets aan.

Denk dat je beter over een dag of 2 nogmaals met een zw. test moet testen. Je HCG verdubbelt elke dag, dus als je zwanger bent, zul je dan toch wel een posi test moeten hebben

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Pff, wat wordt je toch gek van jezelf he?
    Ga weer overal aan twijfelen... Mijn ongi komt ook niet op gang en ben nu toch echt overtijd.. brrr...
    Wacht toch maar tot het weekend, test dan nog eens met een zwangerschapstest van het kruidvat, die schijnen wel gevoelig te zijn. Had nu van babyboom gedaan....

thxx...

4. Niet meer actief

Bij mij wass er maar een lichte streep en de kruidvat 2 voor 5 euro test was dik positief..

5. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    ja erg he september al die onzekerheid....

en tinkerbell wanneer had je dan ook zo'n vage ovulatie dan?hoeveel dagen voor nod?
    en hoeveel dagen voor nod heb je die kruidvat test gedaan?

6. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    want ik heb wel vandaag een ovulatietest gedaan maar die gaf licht roze aan..
    en eergisteren een test en die gaf negatief aan terwijl ik wel heel veel zwangerschapsverschijnselen heb maar ja een lichaam kan je goed voor de gek houden...
    en nu zit ik ook op de bank met zeer gevoelige borsten!
    ik ga tot volgende week dinsdag wachten en als ik dan nog niet ongesteld ben geworden tenminste hihi
    hopen van niet natuurlijk!

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Tinkerbell, de mijne is net zoals de jouwe op de 25e okt.
    Alleen heb ik geen pos. zwangerschapstest, alleen wel wat bruine druppels als ik moet plassen (oud bloed)
    Hopelijk van het weekend wel een positieve test (doe ik ook vd kruidvat) of anders mijn ongi dan maar...

8. elena21

elena21 Lid

23 nov 2008
    29
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik heb vandaag ( dag 21) voor de lol een ovu test van sensitest gedaan. En tot mijn verbazing is deze hartstikke positief! Dit terwijl ik vorige week voor mijn gevoel vruchtbaar was ( veel slijm, draden e.d.) Op dit moment is mijn slijm ook gewoon dik en troebel. Volgens mijn banner is vandaag mijn eisprong, maar ja zoals ik al zei is het gezien mijn slijm niet te verwachten.

Zou ik dan toch misschien wel zwanger zijn? Vanmiddag komen de zwangerschapstesten..kan bijna niet wachten! Ik moest dit effe kwijt hoor! Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
    Elena

9. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Ik heb mezelf ook gek gemaakt door met ovaluatietesten mijn zwangerschap te willen aantonen.

De eeste testen gaven een dikke streep maar daarna werd hij steeds lichter, via diverse zijden is mij toen meegedeeld absoluut een ovaluatie test niet als zwangerschapstest te gaan gebruiken want die zijn er voor het meten van het LH.

Bleek wel zwanger maar was al helemaal in een dip omdat bij mijn 2 miskramen de streep (op de zwangerschapstest) bleef afnemen, stress gehad voor niets dus.

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Heb een keer een ovu test als zw test gedaan en hij knalde er vanaf het streepje.
    Maar mooi niet zwanger en ook geen eitje!

11. elena21

elena21 Lid

23 nov 2008
    29
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag weer ovu test gedaan en nu is het lijntje iets minder gekleurd, dus het was wel degelijk mijn LH piek vrijdag. Maar goed dat ik dan die test nog heb gedaan, want we zijn natuurlijk gelijk aan de slag gegaan!

Nou over twee weken weten we meer!

ps. wat maak je jezelf toch gek he ;)

Groetjes,
    Elena

Deel Deze Pagina