J. is geboren dmv een keizersnede. Advies van de gynaecoloog was 1,5 jaar niet zwanger worden. Op internet lees ik 6 maanden tot 1 jaar... Ben benieuwd naar de ervaringen van mama’s, die opnieuw zwanger zijn geworden na een keizersnede.
Onze eerste zoon is geboren dmv een keizersnee, hij was 13 maand toen ik zwanger was van baby 2, ook hij kwam via keizersnee. Hij was 20 maand toen ik opnieuw zwanger was. Heb tussen 1 en 2 geen complicaties gehad mbt mijn keizersnee. Ik moest een jaar wachten, en dat heb ik gedaan.
De eerste is geboren middels een spoed sectio. Ik werd zwanger van de tweede toen zij 1 jaar en 3 maanden was. Hij is geboren via een geplande sectio. Nu zwanger van de derde en die gaat ook geboren worden via een geplande sectio. Hier was het advies wachten met een jaar na de sectio. Heb dit keer wel wat last van mijn litteken.
Interessant, ik lees mee! Dochtertje is mei 2019 geboren dmv spoedsectio en toen werd me verteld dat ik een jaar niet zwanger mocht worden. Toen ik de nacontrole had, zei de gyn dat 10 maanden ook zou kunnen. Maar zelf voor gekozen om nu pas na een jaar te proberen.
Beide kinderen met een geplande gentle sectio gekregen. Na beide zei de gyn me dat ik een jaar moest wachten voor een volgende zwangerschap. Dit gedaan.
Na de eerste sectio moest ik 9 maanden wachten. Na de tweede sectio weet ik het eigenlijk niet. Niet gevraagd, ik heb geen kinderwens meer.
Mijn 1e is geboren via ks. Niemand heeft mij gezegd dat ik 1 jaar MOEST wachten om zwanger te raken. De gynaecoloog heeft wel gezegd dat ze adviseren om een jaar te wachten, maar dat het ook prima was als ik met 8 a 9 maand voor een een 2e zou willen gaan. Onze dochter was bijna 7 maanden toen we besloten om voor een 2e te gaan. Ik was meteen zwanger. Tussen onze 2 oudsten zit 16 maanden. Nooit last gehad van het litteken. Onze 2e is via de natuurlijke weg geboren.
Ik moest een jaar wachten. Heb bij de tweede zwangerschap wel wat ongemakken gehad aan de wond van de keizersnede, zoals jeuk en een raar trekkerig gevoel. Na de tweede ook een raar trekkerig gevoel van binnen gehouden. Nooit mee naar een arts geweest. Tot nu toe bij deze zwangerschap geen last van de littekens.
Mijn dochter is met een spoed ks geboren in september 2019 en ik heb een paar dagen geleden een positieve zwangerschapstest in m'n handen gehad Met 9 maanden dus weer zwanger. Is geen probleem volgens de gyn, ze zei dat minimaal 6 maanden na de ks prima is.
Ik moest wachten ivm het litteken op m'n baarmoeder. Heb een T incisie. Dacht dat er een jaar voor stond maar liever wat langer.
Het advies was om een jaar te wachten nadat ik van mijn oudste middels een geplande keizersnede beviel. Het werden er ruim 2 Ik wist niet zeker of ik een 2e wilde
Is echt heel persoonlijk. De gynaecoloog kijkt naar hoe jouw baarmoeder eruit ziet. Daar is geen algemeen iets over te zeggen. Hier zei ie na de eerste keer in elk geval 3 maanden te wachten. En na de derde keer mochten we nog willen wel een jaar te wachten. Ik was ook na 3 maanden weer zwanger na de eerste keer en heb totaal geen last gehad van mn litteken oid. Nou kreeg ik wel weer een keizersnede sowieso. Er is wel meer risico als je de 2e normaal gaat bevallen. De weeën kunnen het litteken scheuren in de baarmoeder maar dat is wel uitzonderlijk ..
Bij mij na spoed kz was advies een jaar te wachten. Daar heb ik netjes gedaan. Daarna meteen zeker geraakt. En heb totaal geen last gehad en is weer een kz geworden. Nu gaan we voor een derde kindje. Dat zal ook weer een kz worden
Mij werd aangeraden om een jaar te wachten met zwanger worden na mijn kz. Ik was na 14 maanden weer zwanger. Zij is natuurlijk geboren. Ik vond het zelf wel eng om natuurlijk te bevallen, maar alles is goed gegaan. Ondanks dat ik ben ingeleid.
Ik kreeg ook 2x het advies om een jaar te wachten. Na de eerste bewust wat langer gewacht en nu na de tweede rond 9/10 maanden na de keizersnede begonnen en precies 12 maanden na haar geboorte zwanger .
Ik kan me niet goed herinneren of ik überhaupt echt advies daarover gehad heb, vast wel. Ik was in ieder geval 10 maanden na een ks weer zwanger, deze keer natuurlijk bevallen (eerste lag ik stuit waardoor ontsluiting stagneerde). Nooit problemen of last gehad met het litteken gelukkig