korte lf fase

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door hip1983, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    hoi,
    ik heb een korte lf en wou vragen wat ik hieraan kan doen en in hoeverre dit niet goed is. ben 14 okt pas gestopt met de pil dus weet ook niet of de huisarts al iets wil doen omdat ik dus pas kort bezig ben, maar ik heb geen zin om het een jaar te proberen en dan te horen krijgen dat het niet lukt door een te korte lf. ik zal mijn cyclussen hier ff neerzetten. oja ik slik mama en baby van totaal 30.

18 dec ontrekkingsbloeding van 5 dagen op 2 nov vruchtbaar slijm dus denk ik mijn eisprong (dag 15) cyclus 24 dagen

11 nov menstruatie van 5 dagen 28 nov slijm en hele dag steken rechtsonder in de buik dus denk ik mijn eisprong (dag 18 )cyclus 25 dagen.

6 dec menstruatie van 5 dagen 22 dec vruchtbaar slijm dus denk ik mijn eisprong (dag 17) cyclus 27 dagen

2 jan menstruatie van 3 dagen (erg heftig) 15 jan positieve ovulatietest (dag 14) cyclus van 23 dagen.

25 jan menstruatie....

ik had deze ronde voor het eerst ovulatietesten gebruikt omdat ik dus al het vermoeden had dat ik een korte lf heb. en jammer genoeg heb ik dus gelijk. kan ik hier zelf al iets aan doen? (bijv die zwanger worden pillen van de etos) of moet ik naar de huisarts? please zeg niet dat ik het een jaartje aan moet kijken.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Hip1983.

Hier kun je zelf niks aan doen. Er zijn dames met een lange cyclus en dames met een korte cyclus.

Na het stoppen met de pil heeft je lichaam ook nodig om het allemaal zelf te gaan regelen.

De huisarts doet hier echt nog niks mee, je zult echt geduld moeten hebben.

Succes.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina