Hoi meiden. Ik heb iedere keer een late eisprong ( tussen dag 24 en 26). Nu is mijn LF fase ook maar krap 10 dagen, vorige week dinsdagavond eisprong gehad en nu vanmorgen wakker geworden met een ongi Wij hopen over een paar maanden weer groen licht te krijgen van de artsen om voor een brusje voor onze kindjes te gaan, maar als mijn cyclus dan nog zo is schiet dat niet echt op.... Heeft er iemand tips of advies hoe ik mijn LF kan verlengen en wat helemaal mooi zou zijn om mijn eisprong te vervroegen.... Het zou mooi zijn als ik de wachtmaanden kan gebruiken om mijn cyclus weer op het juiste pad te krijgen... Advies en tips zijn welkom...
Ik was vanwege een te korte luteale fase bij de gyn. Maar bij mij was het maar 7 dagen (late eisprong op dag 28 en ongesteld op dag 35). De gyn zei dat de kans op zwangerschap groter was als de luteale fase in ieder geval 10 dagen was. Daar kon ik zelf geen invloed op uitoefenen. Ik heb toen progesteron gehad om de luteale fase te verlengen en clomid om de eisprong te stimuleren. Ik had daarna een lutale fase van 9-10 dagen en dat was voldoende getuige mijn banner ! Ik zou me er dus nog niet al te druk om maken!
He, een korte lf schijnt helemaal niet erg te zijn hoor. De mijn is ook krap 10 dagen, ik had eerste verkeerd gerekend en dacht zelfs 8/9 dagen. Er zijn twee verloskundigen die hebben aangegeven dat dit helemaal geen probleem hoeft te zijn. Ik probeer nu ook mij ei te vervroegen met de pillen van de etos. Ben nu op dag 14, maar heb niet het idee dat dat wat uitmaakt. Vroeger was mijn cyclus ook altijd rond de 35/40 dagen, dus ik zal het er maar me moeten doen ben ik bang. Ik zou me in ieder geval niet druk maken om je lf. Heb zat meiden hier gehoord die met een kortere lf zwanger zijn geraakt. Succes in ieder geval!
Ik had/heb een luteale fase van 6 hooguit 7 dagen en ben zonder enige hulp toch zwanger geraakt (zie banner!!!)... Bij ons was het een grote kwestie van geluk!!!
Ik had ook een te korte LF, maar ben wel zwanger geworden. Helaas is het wel mis gegaan, maar het kan dus wel! Succes!
Hier ook een kortere luteale fase van rond de 9 dagen. 2x in de eerste ronde zwanger geraakt en 1x in de 3de ronde. Helaas werden 2 van die zwangerschappen een miskraam. Maar ik heb in het verleden hier op het forum gevraagd aan de verloskundige of een korte luteale fase een zwangerschap moeilijk maakt. Maar ze zei dat het niet zo was.... ps; We gaan nu voor wondertje nr.2 en het duurt nu iets langer dan voorheen, maar ik denk niet dat het met mijn kortere lf te maken heeft.
Een LF van 10 dagen is niet te kort om zwanger te worden Je vraagt om je LF te verlengen dat kan, met tarwekiemolie-capsulles (kruidvat) ook zorgen deze capsulles voor een optimaal baarmoederslijmvlies en een goede innestelling
Mijn ei is dus 10! Dagen eerder. Dag 16 ipv 26 of later. Ik geef de schuld direct aan de Etospillen. Het is in mijn geval echt beter. Nu nog kijken hoe lang de lf is, ik hoop natuurlijk 9 Mnd haha. Maar acht die kans klein. Manlief had griep vorige week en daarvoor nog niet geklust. Dus meer dan elf dage. Terug zaadlozing gehad en koorts. Dat moet wel waardeloos zaad zijn zou je zeggen. Dus zie die ene keer klussen maar als een gemiste kans.
Hè balen. Ik heb te vroeg gejuigt. Vandaag megatempdip. Geen ei dus toch. Innesteling op 2 dpo lijkt me namelijk erg onwaarschijnlijk haha. Dubbel balen, want dan klopt mijn theorie van de migraine die ik krijg door progesteron dus blijkbaar ook niet. Weet ik dus ook niet waar dat van komt.
Mijn HA en gyn zeggen dat je met een (te) korte LF wel degelijk minder kansen hebt... Maar een LF van 9 is maar ietsje te kort als je bedenkt dan een "normale" innesteling na minimaal 5 dagen plaatsvindt. Daarna is het een kwestie van snel veel hormonen in je lijf krijgen, zodat je menstruatie uitblijft. Bij mijn zwangerschap had ik een duidelijk voelbare innesteling op 4 DPO (4 dagen na mijn ei) en dus 2/3 dagen de tijd om genoeg hormonen in mijn lijf te krijgen. Ik kreeg namelijk binnen 4 maand een doorverwijzing naar de gyn i.v.m. mijn te korte LF.... Gelukkig was alle gedoe in de MMM bij de eerste niet nodig.