Dag meiden, wie wil er met mij meedenken? In januari ben ik in ronde 8 zwanger geworden, dat was de eerste keer serieus gebruik van ovulatietesten. Helaas was er sprake van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waaraan ik half maart ben geopereerd. Gedurende deze 8 rondes varieeerde mijn cyclus tussen de 27 en 33 dagen. Omdat ik niet echt ovulatietesten heb gebruikt en niet heb getemperatuurd heb ik verder niet echt inzicht in die cycli. Na de operatie gebruik ik wel consequent ovulatietesten (digitale CB) maar ik temperatuur (nog) niet. In april had ik een smiley op CD20 met een cyclus van 31. In mei een smiley op CD21 en opnieuw een cyclus van 31 dagen. Nu in juni zit ik al op CD20 en nog geen smiley, wel vandaag vruchtbaar slijm. Aangezien je ei 24-48 uur ná de positieve ovulatietest pas spring ben ik dus bang dat ik echt een (te?) korte LF heb. Wat denken jullie? Zouden jullie dit met de gynaecoloog bespreken en zou dit kunnen komen door de buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Alvast hartelijk dan voor het meedenken!
Of dit komt door de buitenbaarmoederlijke zwangerschap is niet te zeggen. Je zegt dat je in jan voor het eerst ovutesten deed en zwanger raakte. Op welke cd was je ovu toen positief? April smile op dag 20 = ei op dag 21-22 en dus een lf van 8-9 dagen (dag 31 is weer cd 1 dus tel je niet mee in je lf). Mei smile op dag 21 = ei op dag 22-23 en dus een lf van 7-8 dagen. Als je nu weer een smile hebt op dag 21 (of later) en je weer op dag 31 ongesteld wordt, zou je langs de huisarts kunnen gaan en je te laten bloedprikken op progesteron (week na je ei) om te kijken of die wel hoig genoeg is. Maar laten we gewoon duimen dat je cyclus ff 2x raar heeft gedaan door de curretage en zich vanaf nu weer normaal gaat gedragen . Vooralsnog is een lf van 9 dagen of hoger vrij normaal en kan je hier zeker zwanger mee raken. Blijft hij nu dus 7-8 if lager dan ff langs de huisarts gaan.
In januari was ik positief op CD21 in de avond en op CD22 in de ochtend en de avond. In april en mei ben ik na de eerste smiley (beide keren in de avond) gestopt met testen omdat ik doortesten zonde van het geld vond. Overigens heb ik tijdens m'n buitenbaarmoederlijke zwangerschap van CD33-40 (kun je op zo'n moment nog wel van CD spreken?) een bloeding gehad. Ik wist toen ook niet dat ik zwanger was want deed niet aan vroeg testen en ging gewoon uit van een menstruatie. Hopelijk vandaag een smiley voor mij! Ik ga sowieso even deze cyclus afwachten, zit ook niet veel anders op 😉. Volgende cyclus ga ik temperaturen en als ik inderdaad al op CD31 ongesteld wordt ga ik contact opnemen met de professionals. Tenzij ik natuurlijk gewoon zwanger ben deze maand en het helemaal niet nodig is! Stiekem hoop je daar toch op... Bedankt voor je reactie in ieder geval! Ik heb de vraag ook even gesteld aan de VK's hier op het forum, benieuwd wat die zeggen.
Je LF is dus 10-11 dagen? Dat is kort maar niet per se te kort. Mijn LF is altijd 8 dagen en ik heb zonder problemen twee kinderen gekregen e was snel zwanger steeds.
Nee volgens mij haal ik de 10-11 dus niet. Want op CD20/21 aan het eind van de dag positieve test. Dus dan ga ik uit van CD22/23 de ovulatie en dan een cyclus van 31. Volgens mij kom je dan +/- uit op een LF van 8 dagen. Goed om te horen dat het bij jou wel is gelukt! Maar ik lees helaas toch ook wel verhalen en objectieve informatie dat het bij minder dan 10 dgn problematisch kan (niet hoeft te) zijn. Ik was daarom benieuwd of andere dames hiermee naar een HA/VK/gyn zouden gaan.
Nou in lijn met eerdere cycli vandaag op CD21 's avonds een positieve ovulatietest. Vanochtend was hij nog negatief. Benieuwd hoe deze ronde af gaat lopen...