Korte LF na IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tuli78, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuli78

Tuli78 Nieuw lid

23 nov 2012
    4
    0
    0
    Hi Meiden,

Wij zijn in Februari 2013 begonnen met IUI na 2.5 jaar het zelf proberen.
    Bij 2e IUI zwanger geraakt, maar na 8 weken helaas een miskraam.
    Na de miskraam 3 maanden rust gehad en nu weer 2 IUI's achter de rug, zonder succes.

Na curretage is mijn menstruatie heftiger en heb ik een veel kortere cyclus na de IUI's. Ongeveer 9 dagen na IUI heb ik bloedverlies, heel weinig (de eerste keer dacht ik serieus aan een innestellingsbloeding) om vervolgens na 2 dagen zich omtezetten in een leuke heftige menstruatie.

Wie herkent dit? Is dit normaal? Op zich vind ik het wel prima zo'n korte cyclus, want je hebt binnen no-time weer een nieuwe poging, maar het zit me eigenlijk helemaal niet lekker.
    Ter informatie: Ik ben ook al 35 jaar, in Februari word ik 36.. Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 28-30 dagen en nu zit ik op 24-22 dagen.

Alvast bedankt voor de reacties!

2. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hoi,

Zijn jouw bloedwaarden getest?
    Op cyclusdag 3 wordt meestal o.a. het FSH en LH gemeten en op cd21 je progesteron (om te kijken of je een eisprong hebt gehad). Gezien je leeftijd kunnen je kortere cycli wijzen op verminderde eicelreserve. Ook een korte luteale fase kan daarop wijzen.

Ik heb zelf ook gemerkt dat mijn cycli korter werden en ook mijn luteale fase is kort. Ik word gemiddeld 9,10 dagen na mijn ei alweer ongesteld.
    Helaas is het bij mij zo dat ik een lage eicelreserve heb. Dat blijkt uit het lage aantal eitjes dat ik klaar heb liggen op cd3 (het grootste aantal dat ze hebben gezien was 6 in totaal) en mijn lage AMH waarde.

3. Tuli78

Tuli78 Nieuw lid

23 nov 2012
    4
    0
    0
    Hai Lamaris,

Bedankt voor je reactie!

Aan zoiets zat ik ook te denken, ik zal in het zks navragen of ze mijn bloed hierop kunnen testen.Als je een lage eicel reserve hebt, heb je dan nog meer symptomen?

Hoelang zit jij al in de mmm en welke behandelingen heb je al gehad?

Wij gaan nu beginnen aan IUI5, zit nu toch ook wel sterk aan IVF te denken...Maar dat voelt zo als het begin van het einde....maar ik wil ook niet teveel tijd verliezen.

Thanks!

4. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hoi Tuli78,

Wij zijn in mei dit jaar in de MMM in beland na 16 rondes proberen, en echt het eerste dat ze deden is een paar cycli achter elkaar op cd3 bloedprikken en echo's doen. Wat gek dat jij die tests niet hebt gehad. Men moet toch onderzoeken hoe het komt dat je niet zwanger raakt? Zeker op onze leeftijd...
    En zie mijn onderschrift: ik heb dus al bloedtests, echo's en een laparoscopie gehad om te kijken of mijn eileiders toegankelijk zijn en of ik geen endometriose heb.
    Ik ga eind deze maand beginnen met IUI. We gaan het max. 3 x proberen . Ik ben het er niet helemaal mee eens dat ik eerst aan de IUI moet. Ik heb 't idee dat ik geen tijd meer heb te verliezen gezien mijn slinkende eicelvoorraad en zou het liefst meteen aan de IVF gaan. Maar IVF is voor vrouwen met verminderde eicelreserve niet zo kansrijk als voor vrouwen die daar geen last van hebben... Aan de andere kant zouden ze mij deze behandelingen niet aanbieden als ze dachten dat het kansloos zou zijn...en bij jou is het deels succesvol gebleken. Wat erg dat het is misgegaan. Ik duim voor je vijfde poging! Kijk anders ook even in het http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/428257-poffertjes-pannenkoeken-united-2-pof-vervroegde-overgang-lage-eicelreserve-193.html topic! Een levendig en heel informatief topic waar alleen maar vrouwen met een lage eicelreserve schrijven.

Deel Deze Pagina