betekenis fragmentatie embryo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Izzy1, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzy1

Izzy1 Lid

7 apr 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij zijn nu bezig met onze tweede behandeling. Eerste was een ivf en nu wordt het icsi. Nu kan ik mij herinneren dat de kwaliteit van de enige embryo die onstaan was niet heel goed was. Beter gezegt slecht. Hij was 4 cellig en in een schaal van 1 tot 4 viel hij in 4. Dit is volgens mij de slechtste kwaliteit. Weten jullie misschien iets meer van de kwaliteit van een ebryo. Ik lees af en toe berichten over fragmentatie van de embryo. Zegt me niet zo heel veel. Bij ons sprake ze alleen over het aantal cellen en de kwaliteit. Dit was 4 maar heeft dit met de fragmentatie te maken en wat is dit precies. Ik zou er graag iets meer van weten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Groeten Izzy1

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Fragmentatie zijn een soort van "afvalstoffen" die als een soort spikkeltjes over het embryo heen liggen. Dit is afkomstig van t embryo zelf. Zo heeft mijn gyn het me uit gelegd aangezien wij dit ook hadden bij onze 1e ICSI behandeling. Het verteld iets over de kwaliteit van het embryo, niet iets over het aantal cellen.

1e ICSI behandeling hadden we 8 embryo's die ontstaan waren, 7 emmys waren 4 cellen en hadden veel fragmentatie, 1 emmy was 8 cellen en had iets fragmentatie. (de 8 cellige was de verse tp en de rest was te slecht en kon niet ingevroren worden)

2e ICSI behandeling hadden we 12 embryo's, er is helemaal niets over fragmentatie gesproken deze keer. We hebben een 8 cellige topper vers terug gekregen die perfect helder en alles was en er zijn 4 perfecte emmy's ingevroren, de rest is gewoonweg gestopt met delen.

Heel veel suc6!!

3. Izzy1

Izzy1 Lid

7 apr 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Flippo voor de uitleg. Jij zit nu in je wacht weken aan je onderschrift te zien. Spannend hoor heel veel succes!

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Dank je :)
    Sinds vandaag echter alweer ongi krampen (10 dagen na punctie... vorige ICSI poging werd ik 10 dagen na punctie ongi :S)

5. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Fragmentatie zegt inderdaad iets over de kwaliteit. Maar meer fragmentatie hoeft niet perse te betekenen dat het niet gaat lukken. In mijn onderschrift zie je wat er van mijn B-kwaliteit cryo is geworden. :)

Dus blijf hoop houden ook al heb je een terugplaatsing van een niet-helemaal-perfectie embryo. Inmiddels is ie helemaal perfect!

En flippo... Om je stress nog even iets op te voeren... Ik heb tot 8 weken zwangerschap het gevoel gehad (incl bijbehorende krampen) dat ik ieder moment ongesteld kon worden. Geen bloed is goed, dus hou vol!

Deel Deze Pagina