Korte LF, wanneer hulp vragen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dafne, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

sinds de bevalling van Elize* hou ik nauwkeurig mijn cyclus bij dmv tempkaartjes en ovutesten. Ik ben nu na 4 cyclussen tot de ontdekking gekomen dat mijn LF wel erg kort is: 9 a 10 dagen in een cyclus van 25-26 dagen. Bij mijn zoon had ik ook deze cyclus, maar kwam mijn eitje netjes op dag 14. Bij mijn dochter* was mijn cyclus 29 dagen en kwam mijn eitje mooi rond dag 15 of 16.

Is deze korte LF het gevolg van de bevalling en de hormonen daarrond? Moet ik nog geduld hebben tot het zichzelf "rechttrekt"? want op de meeste sites lees je dat een korte LF het ontstaan van een zwangerschap kan bemoeilijken. Sommige sites spreken van problemen bij een LF minder dan 12 en anderen zeggen dat 10 en minder problematisch zijn.

Ook zijn mijn menstruaties zeer raar de laatste tijd: geen krampen, geen pijn, geen pukkels maar een (sorry voor de details) zondvloed van jewelste. :x

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat erg van je dochtertje :(

Geen idee of het herstelt, maar ik heb een lf van 8 dagen (cyclus 28 dagen, ei op dag 20)
    En ben twee keer heel makkelijk zwanger geraakt. Mijn tweede is zelfs gekomen ondanks condoomgebruik.

Het zal aan je lichaam liggen of het te kort is of niet, maar een eenduidig antwoord zal er niet zijn denk ik.

Deel Deze Pagina