Hallo, Wie heeft er endometriose en heb je daarvoor ook een behandeling gehad (bijv. operatie, lucrin of pil) voordat je aan een ivf/icsi behandeling mocht beginnen? Of mocht je direct met ivf beginnen? Groetjes
tijdens een hsg behandeling (1 mei) kwamen ze erachter dat mijn linker eileider dicht zat. toen stelde ze een kijkoperatie voor om deze open te maken. tijdens die kijkoperatie (op 1 juli) is er endometriose ontdekt bij me. mijn darmen zitten aan de baarmoeder en eileider verleefd waardoor ze niks konden doen en me weer hebben dchtgemaakt. daarna heb ik nog een echo gehad van mijn nieren en darmen. en een mri scan gehad. nu zit ik 4 maanden aan de lucrin injecties (elke maand 1) op 21 nov wordt ik geopereerd om zoveel mogelijk endo weg te halen. daarna start ik met ivf ik heb helaas geen kans op natuurlijke zwangerschap en ook maak ik met iui geen kans omdat de endo bij mij heel erg aanwezig is. hopelijk lukt de ivf bij mij, al mijn hoop is daar op gevestigd een heel traject dus
Ik heb voorafgaand aan de ivf kort de pil geslikt maar dat was meer omdat ik dan op een willekeurige datum kon starten met ivf. Verder geen behandeling gehad voor de endo behalve dat de laatste operatie endo is weggebrand. Vrij kort na die operatie gestart met de pil dus. Nu nog niet ongesteld geworden na de bevalling en moet dringend nadenken hoe nu verder om de endo onder controle te houden. Moet nog een afspraak maken met de gynaecoloog hiervoor.
Heb al 6 ivf pogingen achter de rug, tijdens de 5e ivf zijn ze er achter gekomen dat ik endometriose heb. Maar verder geen kijkoperatie of behandeling met lucrin of zo gehad.