Hallo allemaal, Ik vroeg me af of er meer dames zijn die erg last hebben van PMS 1 week voor hun menstruatie? Wij hebben deze cyclus geoefend en vanavond realiseerde dat ik last van mijn horror-monen had. Ik merk dat aan mijn humeur en ben dan sneller geïrriteerd dan anders. Wat het voor mij ook betekend is dat het niet gelukt is om zwanger te worden en hoef ik niet op mijn NOD te wachten. Echt fijn is het niet je voelt je al rot door die horror-monen en dan ook weer niet zwanger zijn Wie herkend dit en heeft het ook? Liefs, Shanneke
Heey meis Ik heb ook pms en weet hoe je je voelt Ik loop er al een jaar mee en had zelfs angstaanvallen echt geen pretje heb nu pillen met teunisbloem olie en heb totaal nergens geen last meer van Echt aan te raden is van efamol voor pmp google maar ff
Dank je wel voor je reactie Frummel! Ik heb de teunisbloem pillen van de tuinen in huis liggen. Vorige maand gekocht niet van gekomen, net gelijk na het lezen van jou berichtje maar eens ingenomen
Heel goed meis graag gedaan, wel elke dag in nemen en geen dag overslaan want dan werkt het niet goed
@Frummel op mijn potje staat 3x daags tijdens het eten. Neem jij er ook 3 per dag? @Pandora misschien ook beginnen met teunisbloem? Trouwens ik heb er gisteren 1 ingenomen en ik voelde wel dat mijn buikpijn minder werd. En vandaag heb ik geen last van mijn horror-monen Echt een vrouwenlichaam kan echt stom doen
Had ook vreselijke pms, voelde me gewoon ronduit ziek en depri voor de menstruatie. Met iedere dag teunisbloemolie werd het wel een stukje beter! In de efamol pmp zitten ook nog andere supplement (zink? Calcium? ik weet niet meer precies), en die deed het eigenlijk nog weer ietsje beter dan 'gewone' teunisbloemolie/huismerk (maar ik vond ze wel errug duur...). De cyclus dat ik zwanger werd verliep gewoon 'as usual' tot 5 dagen voor menstruatie. Opeens verdween alles als sneeuw voor de zon en voelde ik me beter dan ooit te voren voor NOD. Ging ook dingetjes voelen die niet bij pms hoorde (ongikrampen, steken in liezen) en samen met hoge temperatuur heb ik 3 dgn voor NOD getest en ik was niet verbaasd dat deze positief was . (ik heb overigens teunisbloemolie gebruikt tot ik wist dat ik zwanger was. Ze zeggen wel dat je er na de eisprong mee zou moeten stoppen omdat het samentrekkingen van baarmoeder kan veroorzaken, waardoor iets hoger kans dat innesteling niet lukt, maar ik had ze juist na de eisprong hard nodig! En innesteling is dus prima gelukt ) Veel succes!
Ik heb de afgelopen dagen 2x 1000 mg teunisbloem ingenomen. En gossie zeg wat werkt dat! Ik heb alleen last van meer witte afscheiding dan normaal en opgeblazen borsten, daar heb ik eigenlijk haast nooit last van. Heb zelf niet het gevoel dat ik zwanger ben ofzo, dus zal wel juist zijn denk ik. Ben in ieder geval blij met teunisbloem!
Dit is de 1e keer dat ik van pms hoor! Ik heb nooit klachten netv oor mn ongi! Alleen voel ik me iets minder happy! Nu heb ik al die andere klachten, hoofdpijn, spierpijn, voel mn onderbuik, hartkloppingen, eerder uitgeput en zere ogen!Ben benieuwd of dit pms is of iets leuks.... Het kan sowieso niet van het ontpillen zijn, want ik slik al anderhalf jaar de pil niet meer! Volgend weekend weten we meer Dit is voor mij de 1e ronde, dus alles is nieuw.
Niet elke vrouw heeft heel erg last van PMS marievs. Gewoon even afwachten, je weet er nu in ieder geval van
Hoi dames ik heb ook PMS en zoveel symptomen voor m'n NOD en idd ook elke x niet zwanger maar neem nu al n par maand tarwekiemolie en moet zeggen dat sinds ik dit slik echt bijna geen symptomen meer heb en ook de dag wanneer ik ongi wordt was altijd erg pijnlijk maar nu hoef ik ook geen Aleve Feminax in te nemen!!! Bij mij helpt dit wel goed en gewoon van de kruidvat
Hoi allemaal, zijn jullie bij de HA geweest om PMS vast te stellen? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Maar hoe meer ik erover lees hoe herkenbaarder alles is. Vanaf mijn eisprong ben ik beroerd, hevige buikpijn, rugpijn, stemmingswisselingen, snel boos en geirriteerd, snel huilerig, angstig en mijn borsten daar mag mijn vriend niet eens naar kijken! Is het handig om een afspraak te maken of zeggen jullie van het heeft weinig nut? Thanks!
@Fresa volgens mij hoeft PMS niet vast gesteld te worden bij de huisarts hoor Alle vrouwen hebben weleens last van PMS. De ene vrouw heeft er alleen veel, veel meer last van dan de andere Als jij dingen herkent zal het voor jou misschien ook zo zijn. Ik heb altijd 2 weken last van mijn PMS, en dat merk ik vooral eerst aan mijn humeur dan gaat het over in van alles en nog wat willen eten en dan komen de krampen, koud hebben, gespannen borsten. En als mijn menstruatie daar is worden alle klachten ineens veel minder. Ik denk als je naar de huisarts gaat, zal hij/zij vertellen dat het waarschijnlijk PMS klachten zijn. Voor je eigen gemoedstoestand kan het geen kwaad om je symptomen met hem/haar te bespreken. Suc6 meis!
Helaas heb ik nu ook bijna elke maand deze symptomen. Deze maand iets minder, maar al een paar dagen met vlagen depri Meestal als ik me depri voel zoek ik een beetje afleiding, een stukje lopen ofzo en dan gaat t al gauw beter. Ik zat me al af te vragen hoe t komt want is geen leuk gevoel, ben ook erg chagerijnig om de gekste dingen, kan ook in huilen barsten om van alles pfff... Heel erg lastig dit! Maar wat ik me afvraag, zijn er ook dames hier die ondanks de pms positief hebben getest? Of als de pms symptomen er zijn ben je sowieso niet zwanger Heeft iemand hier ervaring mee? Gr, Sermar
Hier ook een met PMS klachten, verschrikkelijk. Toen ik aan de pil was, had ik hier veel minder last van. Deze maand ook begonnen met Tarwekiemolie maar lijkt wel of mijn klachten erger zijn geworde. Mijn borsten doen nog veeeel meer pijn en depri gevoel is ook erger dan anders. Kan dit ook averechts werken? En idd wat voelden de dames met pms die zwanger waren. Volgens mijn huisarts voel ik me dan stukken beter door de hormonen. Nou dan is het deze maand dus niet raak haha.
Bedankt voor de reacties! Ik ga een aantal maanden een kalender bij houden en dan toch even naar de huisarts. Vandaag lag ik bijna in de berm omdat ik zo afwezig was in de auto en op mijn werk ging het ook al niet zoals ik wilde. Krijg er wat van!! Maar goed de tijd gaat gelukkig snel en ik ben blij als het volgende week zaterdag is dan moet de menstruatie doorbreken, dan is alles weer rustig . Mijn vriend en ik zijn er nog niet uit of we voor een 3e gaan. MAar aan de andere kant hebben we het deze maand niet veilig gedaan. We zien wel wat er komen gaat. Helaas kan ik niet tegen extra hormonen. De pil, nuva-ring, implanon, mirena...ik heb alles al geprobeerd, maar ben dan helemaal een monster. Duim voor jullie dat het raak is deze maand!