Hallo Dames, Mijn verhaal kort. Ik ben januari gestopt met de pil. Daarna na 132 dagen een menstruatie gehad en daar niks meer. Nu Heb ik afgelopen week een echo gehad en daarop bleek dat ik te veel eitjes in mijn eierstok had maar dat geen van allen ver genoeg rijpt. Nu heb ik een protera kuur van 21 dagen gekregen en moet ik over 4 weken weer een inwendige echo laten maken om te kijken of dan mijn eierstokken ' leeg' / gereset zijn. Heeft hier iemand ervaring mee ? Ik ben erg onzeker door alles merk ik.
Als je heel veel eiblaasjes/cystes in je eierstokken hebt, dan heb je waarschijnlijk PCOS. Provera wekt alleen een onttrekkingsbloeding op. Soms pakt je lichaam het daarna zelf weer op en krijg je weer een cyclus. Maar als je echt PCOS hebt, dan doet zo'n kuur dat helaas niet verdwijnen. In dat geval heb je meestal aanvullende medicijnen nodig om een eisprong te krijgen. Succes!
dankjewel voor je reactie. Mijn gevoel zegt ook dat ik pcos heb, veel last van acne ook. Maar daar wilde ze in eerste instantie nog niet optesten... pfff
Ik sluit me aan bij Jippie, bij mij zagen ze precies hetzelfde als wat jij beschrijft en bij mij bleek het ook PCOS te zijn. Ik hoop voor je dat ze snel verder willen testen dan, bij mij was het gewoon een bloedtest in combinatie met een inwendige echo dus zo erg was dat niet. En dan heb je in ieder geval zekerheid en kun je eventueel met de juiste medicijnen gaan starten. De provera daar zou ik me niet druk om maken... mijn ervaring daarmee is dat het hartstikke meevalt. Vrij weinig bijwerkingen van gehad, het ergste vond ik dat pilletje elke dag in moeten nemen, ik was net zo blij dat ik daar van af was na het stoppen met de pil