metformine (en clomid) bij PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas26, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden,

ben bezig met clomidbehandelingen, ronde 1 50 mg, ronde 2 100 mg helaas geen effect. Nu eerst weer provera en dan ronde 3 clomid 150 mg.. heb van de gyn nu ook metformine erbij gekregen. Vandaag begonnen met 1 tablet. Ben erg benieuwd naar ervaringen? Volgens de gyn zou het kunnen helpen bij het beter aanslaan van de clomid... en het afvallen zou wat makkelijker gaan (ben wel aan het afvallen maar sinds de clomid gaat het moeilijk...)

Hoor graag ervaringen!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    thanks Marnat!

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Graag gedaan hoop dat je daar wat vind meis.
    En er rustig van word .

Mis zijn hier ook meiden die je kunnen helpen : clomid, deel 3!!

5. Andora

Andora Lid

5 feb 2012
    95
    0
    0
    hai hai ik gebruik metformine heb het samen met de clomid gebruikt echter geen zwangerschap zat op de hoogste dosis en nog een lange cyclus , nu inmiddels 19 kilo kwijt en slik nog steeds metformine en geen clomid meer . wacht nu op iui op ivf . maar liever de iui :)

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Bedankt voor je reactie Andora,
    wat merkte je van bijwerkingen toen je metformine ging gebruiken? En jammer dat de clomid niks deed, geen eisprong? Welke medicijnen moet je nu gaan gebruiken?
    Ik gebruik de metformine sinds afgelopen donderdag, kreeg last van buikpijn en mijn darmen. Hoe snel heb jij het opgebouwd, slik je nu 3 tabletten per dag?

Groetjes!

7. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Die zwangerschap is dan idd minder, maar die 19 kg is zeer positief! Sorry dat ik het zo zeg...maar uhh hoeveel woog jij dan? Ik ben ook iets te zwaar en krijg dat er gewoonweg nooit meer af...en kom zelfs ana door de medicatie denk ik... heb jij daarnaast ook nog anders gegeten?

8. Andora

Andora Lid

5 feb 2012
    95
    0
    0
    PCOmama
    ja ik woog erg te veel bmi van bijna 40 .ik zit nu op de 35 en das de max waar ze hier mee werken .

Ik ben ook zeker op dieet hoor dus wel aangepast en gaan sporten ook metformine is geen wondermiddel het is een hulpmiddel zeiden ze mij ook ;)

Sas26
    Graag gedaan hoor :) Ik heb best bijwerkingen gehad misselijk buikklachten en erge diarree maar heb gewoon doorgezet opbouw dosis van 1 naar idd 3 tabl 500 mg per dag daar zit ik nu op en gaat prima wel heb ik nog steeds rommelende darmen ene keer meer als de andere en zo nu en dan aan de dunne .

IK had wel een eisprong met de clomid nou ja de 50 niet en de 100 na de 2x ook niet meer dus werd het 150 en daar werd cyclus ook te lang van 35 dagen is voor haar de grens zat op 37 .
    Wel heb ik erge bijwerkingen gehad van de clomid erge haaruitval :(
    opvliegers , hoofdpijn, heel erg emo buikpijn ook . maar vond mijn haar het ergste ben op veel plaatsen op mijn hoofd vele haar verloren .

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Andora, wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Ikzelf ben nu 9 kilo kwijt.

Hoeveel weken heb je over het opbouwen gedaan? bijvoorbeeld per week 1 tablet meer, of deed je daar wel een paar weken over?

@ pcomama, gebruik jij ook metformine?

Ik viel af tot ik clomid ging gebruiken, toen werd het opeens weer een stuk moeilijker om er wat af te krijgen. Ik hoop dat de metformine wat voor me gaat doen!

10. Andora

Andora Lid

5 feb 2012
    95
    0
    0
    sas 26 kijk eens aan das echt goed :)

ik heb met opbouwen 4 weken gedaan toen zat ik al op de 3 tabletten . met clomid viel ik wel af nu gaat het soms op en neer das wel erg moeilijk. maar we gaan gewoon door :)

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi Andora

oké dus na 1 week door naar een tablet erbij?
    Ik merk vandaag dat mijn buik rustiger is.

Ik hoop dat ik zal merken dat de 150 mg clomid wel zal aanslaan, en dat ik weer wat makkelijker kilo's kwijtraak...

Wat rot zeg, dat je zoveel bijwerkingen had! Lijkt me inderdaad heel naar als je haar zo erg uitvalt... Wat gebruik je nu dan?

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoi,

ik heb voor mijn zwangerschap ook clomid en metformine geslikt!

Heeft hier goed resultaat gehad ;) als je iets wilt weten vraag maar hoor.

Groetjes,
    Miranda

13. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi Miranda,

thanks voor je reactie! Fijn dat het bij jou aansloeg! Ik ben wel benieuwd hoeveel mg clomid je hebt gebruikt, en of je eerst zonder metformine hebt gebruikt? En hoe snel was het raak?
    Hoop vragen haha, nog een: watvoor bijwerkingen had jij van de metformine? En hoe heb je het opgebouwd?

Groetjes!

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik heb 3,5 jaar clomid gebruikt voor mijn dochtertje met de 6e keer 150 mg was het raak.

Daarna 1 jaar tot clomid 150mg opgebouwd weer...wel reactie maar niet echt stabiele. Toen een LEO, HSG en kijkoperatie gehad en daarna met 50 mg begonnen weer.

Dat 4 rondes met 3 pillejtes metformine en toen was het raak!

Ik had in het begin last van mijn buik, en diarree...maar dat ging na een week of 5 over...duurde wel lang...Verder geen bijwerkingen anders dan dat ik geen snoepzin had, afviel zonder iets te doen (4kg afgevallen in 3 maanden) en me gewoon beter stabieler voelde eigenlijk.... terwijl ik altijd heel veel bijwerkingen heb van clomid voelde ik me toen best wel goed!

Opbouwen, nee gewoon meteen 3 pillen op een dag...wel verspreid hoor.

15. Andora

Andora Lid

5 feb 2012
    95
    0
    0
    sas 26 ja zo heb ik het gedaan en ging het niet goed dan langer doen zo zij de ferti tegen me rustig opbouwen .

Ik gebruik nu niks :)

Maar blijf positief he ik heb kinderen door middel van clomid gekregen alleen nu wilt het niet lukken ben ook beetje oud volgens boekje hahaha

de andere keren was ik vrij vlug zwanger .

als je nog vragen hebt hoor ik het van je :)

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi,

Hier geen clomid, maar sinds vorige week wel metformine. Hier ook geen IUI maar icsi. W.s. wel pco (zeggen ze nu ineens na jaaaaren) en daardoor w.s. slechte eicelkwaliteit. Metformine zou deze bij mij moeten verbeteren. Hier een opbouwschema van 1 naar 3 p/d (eerst 4 dgn 1, dan 4 dgn 2 en dan 4 dgn 3 x dgs een tablet). Ook ietwat buikklachten en wat diaree, maar dat wisselt. Weet dus nog niet of het idd de eicelkwaliteit zal verbeteren.... de tijd zal het leren ;).

17. Andora

Andora Lid

5 feb 2012
    95
    0
    0
    majo zet hem op :) de bijwerkingen zullen verdwijnen hoor :)

18. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden,

ik zit nu op 150 mg metformine en 150 clomid... deze maand werkt het: 2 follikels (misschien 3...!) spannend dus, ze moeten nog wel wat groeien!

Deel Deze Pagina