Hallo dames, In de running voor IUI 4 ben ik nieuwsgierig naar het beleid van andere ziekenhuizen? Bij welke grootte follikels mogen jullie pregnyl spuiten? Hier is het steeds rond de 18mm! Zou dat te vroeg zijn? En weet iemand wat er gebeurt als je te vroeg pregnyl spuit? Springt dan de follikel maar heb je een onrijp (en dus niet te bevruchten) eitje?
Bij mij eerste IUI rond de 23mm. Dit was niet raak. Bij mijn tweede IUI had ik één van 18mm en één van 22mm. Geen idee welke van beide gelukt is, maar één van de twee was raak Ik dacht dat ze vanaf 18mm normaal wel mooi springen!
Hier altijd vanaf 18, helaas nooit raak geweest. Ook vaak van 20 tot 23mm. Alle gyns zeiden dat t vanaf 18mm rijp was maar dat t door de pregnyl ook nog groeit en rijpt.
Dank jullie dames! Lijkt toch ongeveer hetzelfde te zijn! Vrijdag mogen we weer met een follikel van 18mm en met een beetje geluk maakt die van 15,5 nog een spurtje en doet die ook mee! Fingers crossed!
Een eicel is rijp als een follikel 17 mm is. Als je bij 18 mm Pregnyl spuit, dan duurt het nog zo'n 36-40 u voordat je een eisprong hebt. In de tussentijd groeit een follikel door, met zo'n 2 mm per dag. Dan zou je met de eisprong uitkomen rond de 22 mm en dat is helemaal prima! Bij 18 mm zou je ook al goed zitten, omdat je over de 17 mm-grens zit. Hier werd de Pregnyl gezet als je rond de 18-20 mm zat, maar net hoe het uitkwam qua meting.
Dank je jippie, wat een duidelijke uitleg! Dat geeft me wel hoop...had namelijk twee follikels:18 en 15,5mm! De assistente zei dat die van 15,5 misschien mee gaat doen! Met een beetje geluk volgens jouw berekening is dat ook zo (weet dat het geen garantie is )
Inderdaad een grote kans dat die van 15,5 mm ook mee doet, aangezien hij nog doorgroeit tot de eisprong. En door de Pregnyl krijgen follikels soms nog juist even een extra groeispurtje. Daardoor zal de kleinste waarschijnlijk wel over de 17 mm zijn. Dus kans op een dubbele eisprong deze keer! Succes!
eerste iui 17mm meteen pregnyl gespoten volgende dag geinsimineerd en was mis tweede iui 20mm pregnyl gespoten dag erna geinsimineerd en het was raak bij de eerste iui voelde ik trouwens dat ik me eisprong al een aantal uur voor de inseminatie had. had daarbij meteen al het gevoel dat de inseminatie te laat was
Hier vanaf 18/19 mm en helaas nog nooit raak geweest. Maar de gyn zegt wel dat na de pregnyl de follikel ook nog doorgroeit en vanaf 18 mm rijp is. Ik heb me vaak hetzelfde afgevraagd.
Hallo Allemaal, Een mooie plaats om m'n eerste berichtje te plaatsen Hier uiteindelijk maar 2 iui pogingen nodig gehad (gelukkig mag ik erbij zeggen!!). De eerste was bij mij ook met een follikelgrootte van 18 mm, een dag hierna Pregnyl kunnen spuiten, dagje daarna inseminatie. Helaas zijn de eicel en de zwemmers elkaar toen nergens tegengekomen op hun reis dus gewoon mooi volgens het boekje op dag 25 ongesteld... Bij de tweede poging had de arts besloten iets eerder de Pregnyl te zetten (deze keer bij 16mm gemeten de dag erna Pregnyl) en ons wondertje is in aantocht
Gefeliciteerd Vera! Jij hebt dus net als mij ook de dag na de pregnyl spuit de inseminatie gehad. Ik lees op veel sites dat de inseminatie vaak pas 2 dagen na de pregnyl spuit word gedaan.
Mijn eicellen waren 15,5 en 22mm. Om 12.00u pregnyl gespoten en morgenochtend inseminatie. Ik heb ervoor 8 dagen gonal f 75eh gespoten.