hoi meiden, morgen moet ik naar de gyn. ben gewoon zenuwachtig en moet zeggen dat ik erop tegen zie om in de mmm te moeten gaan. als ik hoor van mensen om mij heen wat zij allemaal moesten door maken ( oke heb van 2 gehoord 1 heeft nu een zoontje en een ander kan alleen via ivf) dan raak ik in paniek en hoeft het niet meer voor mij. het verplicht doen en niet meer zo spontaan. ach ja ik doe het voor een doel mijn kleine wondertje. mischien klinkt het alsof ik er heel negatief op kijk, maar weet dat dankzij de mmm wij allemaal een kans krijgen om onze droom uit te laten komen. wie herkent deze gevoelens? denk dat ik een heleboel mensen nu kwaad gemaakt heb ,sorry dat is absoluut niet mijn bedoeling jennefer
Mij heb je niet kwaad gemaakt hoor. Ik was ook giga zenuwachtig toen ik de eerste paar keer naar de gyn moest. herken niets in je gevoelens, dat wil zeggen dat ik er in het begin niet tegenop zag om de MMM in te gaan want ik had zoiets van "weer een stap dichterbij bij mijn allergrootste wens" Toen ik 3 maanden geleden mocht kiezen tussen nog een cyclus menopur spuiten of een LEO operatie heb ik gekozen voor de LEO operatie (niet dat ik dat zo leuk vond) maar had al 3 keer eerder gespoten,zonder resultaat en het spuiten ging me steeds meer tegen staan. hoop voor je dat je niet helemaal hoeft te wachten tot je bij IVF uitkomt,en het na één ronde clomid raak is. Succes ! Groetjes Kaatje85
hoihoi, Ook ik was erg zenuwachtig en wist niet wat er ging gebeuren, maar ik voelde net als kaatje een gevoel van 1 stap dichterbij. Ik denk dat je het over je heen moet laten komen. Ik voor je dat je snel zwanger zal worden. suc6! liefs mandy
hoiiiii Ik was de eerste keer ook erg zenuwachtig, en het idee dat het niet op de "natuurlijke mannier" gaat gebeuren vond ik eerst ook moeilijk. Aan de andere kant was ik wel blij met eindelijk wat hulp. Begrijp jou helemaal. Heel veel succes met de eertse afspraak. groetjes sjolie
bedankt meiden. bij mij is het ook mer zo iets van heb al een zoontje van 7. heb 2 keer een mk gehad. waarom mag het nu niet? heb wel zoiets van 1 stap dichterbij maar is het ons wel gegund jennefer
Hoi meid Ik herken het wel, ik begin ook steeds zenuwachtiger te worden heb de 22ste de eerste afspr, heb ook helemaal geen idee wat ik tegen ga komen met de onderzoeken. Maar ik wil je morgen heel veel sterkte en succes wensen . Liefs wolly
De zenuwen zijn een heel logische reactie op zo'n eerste afspraak. Het is toch niet iets wat je iedere dag meemaakt. Je weet niet precies wat je kan verwachten. Ik ben afgelopen dinsdag voor mijn tweede afspraak inclusief uitslagen geweest. Ik moest dit keer alleen want mijn vriend kon geen vrij krijgen en mijn moeder was de hort op. Dus dat waren extra zenuwen, maar toch heb ik er zo'n goed gevoel over. Het idee dat je wat extra hulp krijgt om je grote wens te bereiken voelt goed. Alles beter dan totale onzekerheid. Het jaar afwachten is wel een paar zenuwen waard geweest. Ben echie al ontzettend blij dat we eindelijk voor een afspraak heen mochten en dat ook nog op een vrij korte termijn. Had echt het idee dat een afspraak heel lang op zich zou laten wachten. Dus positief blijven he...enne zenuwen zijn gezond. Ze laten je alleen weer voelen dat je leeft en dat het belangrijk voor je is! xxxies
He Wolly, Allereerst heeft de gyn. rustig uitgelegd wat we zouden gaan doen. Ze nam eerst een aantal vragen van haar met ons door m.b.t. gezondheid, klachten e.d. Ook mijn vriend kreeg vragen. Dus vond het ook wel fijn dat hij er ook echt bij betrokken werd. Het gaat om ons samen en dat voelde ook echt zo. Vervolgens kreeg ik een inwendige echo. Ze heeft ons ook uitgelegd wat er allemaal te zien was tijdens de echo. Dit zorgde voor een ontspannen sfeer. Verder hebben we nog nagepraat over de manier van aanpak. En mijn vriend kreeg een potje mee voor zijn zwemmers zodat deze ook onderzocht konden worden. Ik moest nog te bloedprikken. Vervolgens ben ik na 4 weken (afgelopen dinsdag) voor mijn tweede afspraak geweest. xxxies
Dank je voor je antwoord is al weer een hele gerustelling. Ik word altijd zenuwachtig omdat ik niet weet wat ze gaan tegen komen enzo. En hoe waren je uitslagen dinsdag?
Jennefer, Succes vandaag. Maak je geen zorgen, is niet nodig. Ik was er ook zo een die riep IVF begin ik nooit aan. Maar je verlegd toch je grenzen op een gegeven moment. Ik ben blij dat IVF bestaat. Liefs, Elvira
He Jennefer, Hoe is het gegaan vandaag? Wat is er allemaal gedaan tijdens je eerste afspraak? Was je nog steeds erg zenuwachtig? Viel het mee of tegen? Ik ben zo benieuwd...enne wat gaat de volgende stap zijn? xxxies
hoi meiden. sorry dat ik nu pas reageer, maar moest gisteren even alles op een rijtje zetten. we hadden een andere (jongere) gyn. het klikte gelijk. voelde me op mijn gemak. Na alles aan gehoord te hebben en aantekeningen gemaakt te hebben (en mijn dossier even doorgelopen te hebben) zie de gyn : je bent twee keer zwanger geraakt binnen de normale tijd 1e keer binnen 6maanden en de 2e keer binnen 1 jaar. Je hebt alleen stomme pech gehad dat je beide keren een miskraam gehad hebt. Op dit moment vind ik het echt niet nodig dat je in de mmm gaat. de onderzoeken zijn te pijnlijk en in bed zal het niet meer zo leuk zijn, omdat je op commando moet vrijen. Wij kunnen er niet voor zorgen dat je geen mk krijgt (weet ik ook wel). Als ik in april nog niet zwanger ben ,dan moet ik terug komen en ga ik de mmm in. Als ik eerder zwanger ben mag ik gelijk bellen en krijg ik om de twee weken een echo. Wist niet meer wat ik moest zeggen of doen. ben zelfs vergeten te zeggen dat ik die dag ervoor een ovulatie test gedaan had ( om mijn vriendin te wijzen hoe het te werk gaat) en dat ik 2 streepjes zag. Ben wel benieuwd hoe dat kan. Meiden ik weet het niet meer. was gisteren zo zenuwachtig, maar had het gevoel dat mijn droom snel werkelijkheid zou worden en nu heb ik een leeg gevoel. alsof het ons niet gegund wordt. Gisteren zag ik overal baby`s en had echt zo iets van waarom wij niet. Jennefer
He Jennefer, Ik las je berichtje zojuist en wilde je graag laten weten dat ik met je meeleef. Ik heb ook zo'n gevoel van leegte gehad. Het is niet zo dat ik exact weet hoe je je voelt, omdat ik zelf nog nooit een miskraam heb gehad. Maar toch het idee dat je er weer alleen voorstaat in plaats van dat ze je gericht kunnen helpen. Ik ben zelf een periode van 7 maanden niet ongi geworden en de huisarts bleef maar zeggen dat ik moest afwachten. En als ik dan buiten liep zag ik ook overal zwangere buiken, kleine babytjes, mijn beste vriendinnen allebei zwanger en een kleine gekregen. Het voelt dan zo oneerlijk. En op zulke momenten had ik dan echt het gevoel dat ik verloren was. Alsof ik nooit een kindje van mezelf zou krijgen. Nu is alles nog steeds heel onzeker. Ben net met Clomid begonnen, maar het idee dat er daadwerkelijk actie ondernomen wordt doet je altijd beter dan het afwachten en de onzekerheid. Ik duim voor je...en ik gun je het geluk met een kindje hoe dan ook! Positief blijven...enne niet je gevoelens opkroppen! xxxies
He meiden, wat een hoop herkenning hier! Heb zelf net de eerste twee bezoeken aan de gyn gehad en mag maandag voor een inwendig onderzoek. Herken heel erg het gevoel.... Aan de ene kant: wat gaat er allemaal gebeuren? Maar aan de andere kant ook een geruststelling dat er nu iets gaat gebeuren! Succes allemaal meiden!
Hoi jelske Ronde 10 alweer bij jou, je zegt het goed, ook een gerustelling dat er wat gaat gebeuren ben het er helemaal mee eens. Die onzekerheid is ook niks. Hoe waren jou bezoeken viel het tegen viel het mee? Liefs wolly
Ik vond het wel prettig eigenlijk. Al is er nu aan onderzoeken nog niet heel erg veel gedaan. Zag vorige week erg op tegen inwendig onderzoek, maar dat is nu verzet naar maandag omdat ik tegen mn NOD aan zat... maar de gyn is wel erg aardig en het centrum waar ik kom is helemaal ingericht op vruchtbaarheid en hoef steeds niet lang te wachten tussen mn afspraken. Maar zie nu wel op tegen as maandag.... ik denk dat ik het maar over me heen laat komen! Heel veel succes Wolly, de 22e is ook al snel! Liefs Jelske
Dankjewel. Ga je alleen maandag of neem je je vriend/man mee? De 22ste komt steeds dichterbij gaat nu wel hard vind ik. Liefs wolly
De eerste twee keer is mn vriend wel mee geweest, toen konden we de afspraak steeds aan het eind van de dag zetten. Nu heb ik een afspraak om 11.10 uur en dat is wel erg lastig voor m.... Ik ga voor je duimen Wolly!