Ik weet bijna zeker dat ik gisteravond/ vannacht mijn eisprong heb gevoeld. Mijn temperatuur is 0,2 graden gestegen én mijn cervixslijm is vandaag veel minder in hoeveelheid en niet echt rekbaar. Toch test ik net weer (ClearBlue Digital) en blijk ik voor de tweede dag een knalpositieve ovulatietest te hebben. Is dit herkenbaar? Kan een ovulatietest na een eisprong nog positief zijn?
Een ovulatietest kan 2-3 dagen positief blijven. Je moet echter van de eerste positieve test uitgaan, daar reken je mee.
Ik zou het nog een aantal dagen aankijken wat de ovutesten en je temp gaat doen. Pas achteraf kan je bij je temp bij FF zien wanneer je eisprong precies was.
Volgens mij kan dat inderdaad. De LH-piek zet je eisprong in gang. Je eisprong komt 24-48 u na het begin van de piek. Stel dat je op maandag het begin van de piek te pakken hebt, kan je eisprong nog wel op woensdag zijn. Je kunt gemiddeld 2-3 dagen positief testen. Wat zou betekenen dat dat misschien ook nog zo is als je eisprong misschien al geweest is. Ik heb het zelf echter nooit uitgeprobeerd, omdat ik meteen stopte met testen als ik een duidelijke positieve test had.
Gyn raadt aan om bij de eerste positieve test te stoppen, er zijn vrouwen die tot hun menstruatie positief blijven. Bij mij houdt de piek 3 dagen aan maar vanaf het begin van de piek moet je rekenen.
De test vandaag weer negatief, maar temperatuur wel gedaald. Vermoed dat ik toch op dag 14 mijn ei heb gehad..