Lieve dames, Even een vraag want word hier een beetje moe van . Ik gebruik sinds vorige maand ovulatietesten 2 dagen voor mijn eisprong bij een cyclus van 27 dagen gaf hij bijna positief aan maar nog net niet helemaal...bijna even donker zeg maar. Toch werd ik na 27 dagen netjes ongi, dus dan zou die test eigenlijk helemaal positief moeten zijn. Nu heb ik weer zo'n test gehad op 25 dagen. Zou ik dan wel een eisprong hebben? Omdat hij nooit helemaal positief word. Wel word ik altijd netjes ongi. Sorry voor mijn warrige verhaal. Dus eigenlijk mijn vraag heb je altijd een eisprong als je netjes ongi word? Hoop dat jullie kunnen helpen alvast bedankt! Liefs Veer
@ veertje23 Ik heb een onregelamtige cyclus die erg lang duurt nu nog minstens tussen de 40 en 72 dagen . We zijn vorige week bij de gyn geweest en die zei als je cyclus langer dan 4 weken duurt kun je geen eisprong hebben . Jou cyclus duurt gelukkig niet zo lang als ik het zo bekijk dus je zou ergens een eisprong moeten hebben . Heb je wel eens een poosje getemperatuurd ? Daar kun je evt ook een eisprong mee vinden. L.sybje
t Kan wel dat je elke maand netjes je ongi krijgt zonder dat je een eisprong hebt. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar t lijkt me sterk dat als je cyclus langer dan 4 weken duurt je geen eisprong zou hebben.
Heel erg bedankt voor je antwoord Sybje Ja mijn langste cyclus was 35 dagen dus dan heb ik waarschijnlijk wel een eisprong, ik vind het dan alleen zo vreemd dat die ovutesten gewoon niet perfect werken. En tempraturen willen we vanaf volgende maand gaan doen. Lijkt me wel een heel gedoe maar ja we hebben er natuurlijk alles voor over! Bedankt Sybje! Nog meer reacties zijn natuurlijk ook welkom.
@ veertje23 Het tempen op zich is niet erg veel gedoe hoor , je moet het proberen om elke dag te doen op een vast tijdstip na het slapen . Ik moest er alleen mee stoppen van de gyn omdat ik erg onregelmatig werk .... Veel succes ! ps kijk ook eens bij de tempkaartjes . L.sybje
@ Sybje, Ik werk dus ook heel onregelmatig ik heb avonddiensten ochtenddiensten en nachtdiensten haha dus tempen is misschien voor mij ook geen optie helaas. In ieder geval bedankt voor je moeite er lief! Liefs Veer
lijkt mij ook raar want dan zou ik nooit een eisprong hebben mijn cylcys was altijd rond de 33 dagen en 1 keer 72 en toen 23 en nu wacht ik af lijkt me vrij raar dan want dan zullen vele geen eisprong hebben die cyclus langer dan 4 weken hebben
Meiden iig bedankt voor jullie antwoord...ik weet alleen nog niet zeker of ik nu wel of niet altijd een eisprong heb Mijn cyclusssen waren 27...29...31...35...en laatst weer 27, best nog wel netjes dus. Vandaar dat ik me afvroeg of je dan altijd een ovulatie hebt. Ach ja we wachten weer netjes af. Liefs Veer
ik las bij de verloskundigen iets over eisprong en menstruatie: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=45132
Het kan zijn dat jouw LH-piek (die je meet met de ovu-test) heel kort is, korter dan 24 uur. Als je dan net 't staartje of 't begin van de piek meet met je ovu-test, is hij óf al weer lichter geworden, óf hij moet nog donkerder worden. Dit hoeft dus NIET te betekenen dat je geen eisprong hebt! Ik zou gewoon klussen op de dagen dat het streepje bijna even donker is als het controlestreepje. Je hebt dan best 'n goede kans. Je kunt ook 2x per dag testen, maar dat is een kostbare aangelegenheid. Veel succes!
Hallo Aquilegia, Ik heb de ovutesten van matcare die zijn gelukkig niet zo gek duur. Vanaf volgende maand zal ik proberen om 2 keer per dag te testen bedankt voor je tip. Liefs Veer