kinderwens/menstruatie/vakantie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annie91, 17 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie91

Annie91 Lid

26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb best een ingewikkelde vraag. Ik heb een menstrustiecyclus van 28 dagen
    Ik weet dat ik een late ovulatie heb en mijn eisprong op dag 18/19 is. Nou zit ik vandaag op dag 18 in ronde 2.

Echter zit ik met het volgende. Vanaf maandag 24 februari ben ik 10 dagen weg op vakantie. Mijn menstruatie verwacht ik vrijdag 28 februari. Ik hoop dat ik dan natuurlijk zwanger ben maar als ik dat niet ben betekent dat ik op vakantie ongesteld ben en dat wil ik het liefst niet ivm extreme buikpijn. Nou vroeg ik me af of het nut heeft als ik de pil een paar dagen voor dat ik ongesteld wordt slik om de menstrustie uit te stellen.

Maar dan zit ik met het volgende. Mocht deze eisprong wel een succes zijn, heeft het slikken van de pil geen nadelig effect op een eventuele zwangerschap? Daarmee bedoel ik dat het me niet mogelijk lijkt om het alsnog af te breken door ineens wel met de pil te beginnen? Als de bevruchting al is gelukt dan.. (hoop ik)

Ter info; Ik heb de pil een jaar geleden voor het laatst geslikt. En we zitten nu in ronde 2.

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    De pil slikken tijdens je zwangerschap kan heel gevaarlijk en schadelijk zijn. De precieze gevolgen van het blijven slikken van de pil bij de zwangerschap is nog niet bekend, maar het wordt sterk afgeraden. Daarbij is het ontzettend lastig te testen. Je zegt natuurlijk niet tegen een groep zwangere vrouwen "willen jullie de pil doorslikken tijdens je zwangerschap zodat wij precies in kaart kunnen brengen wat de gevolgen zijn", terwijl er een ontzettend sterk vermoeden (met theoretische grondslag en verschillende casussen) is dat je het vruchtje schade toe brengt. Kan me geen controlegroep van 100 vrouwen voorstellen die zeggen "alles voor de wetenschap, ik slik wel door".

Wanneer iets sterk afgeraden wordt is het eigenlijk medisch gewoon niet toegestaan. Daarom wordt aangeraden om direct te stoppen met de pil te slikken wanneer je zwanger bent. Je wilt tenslotte niet het risico nemen dat er iets gebeurd met je kindje of dat er complicaties tevoorschijn komen.

Daarbij bestaat een pil uit hormonen, die de staat van eet baarmoederslijmvlies beïnvloeden. Zodra je aan de pil begint bouwt er extra slijmvlies op (daarom begin je op de eerste dag van je menstruatie). Voor die tijd beginnen met de pil kan dus zorgen voor afwijkingen (samenstelling, dikte) waardoor innesteling moeilijker kan zijn en menstruatieklachten heviger kunnen worden.

Ik zou het je dus zeker afraden.

Leraje vindt dit leuk.
  3. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Los van het verhaal hierboven (dat t dus sterk wordt afgeraden), vraag ik me af of je door zo laat in je cyclus de pil te slikken je menstruatie kunt uitstellen... aangezien je je eisprong al hebt gehad... ik weet t niet hoor, maar vroeg t me af of t überhaupt zin heeft.

Hopelijk word je niet ongesteld (en ben je zwanger).. fijne vakantie gewenst!

Leraje vindt dit leuk.
  4. Annie91

Annie91 Lid

26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw

Volgens mij heeft dat inderdaad geen nut..
    Je moet al eerder slikken met de pil om dit tegen te houden. Primolut is nog een optie maar dan moet ik zeker weten dat ik niet zwanger ben en dat gooit weer mijn hele cyclus om als ik niet zwanger ben. Hier word ik niet heel blij van

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zou in ieder geval niet doorslikken!

Ik zat in de zomer van 2016 in hetzelfde schuitje. Moest ongesteld worden op mijn 1e vakantiedag (zon, zee en strand vakantie). Baalde er enorm van maar het was nou eenmaal zo.
    Op vakantie werd ik niet ongesteld en bij terugkomst een vette knaltest :D
    Ik heb dus heerlijk gezwommen op vakantie.

Hopelijk loopt het voor jou ook zo af :thumup:

6. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Ik denk wel dat je menstruatie verschuift als je nu met de pil begint. Je moet dus eigenlijk kiezen. Probeer je deze ronde zwanger te worden, dan moet je het accepteren dat je misschien ongesteld wordt op je vakantie en de pil absoluut niet slikken.

Of je stelt het deze ronde uit en slikt de pil maar dan moet je geen onbeschermde seks hebben gehad de laatste en komende dagen.

De pil gaat nu geen zwangerschap meer voorkomen als je al seks hebt gehad en toevallig vandaag je eisprong ook al hebt gehad. Dus dan is het wel nadelig om de pil te slikken voor een eventuele zwangerschap/vruchtje.

7. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Tja wat is extreme buikpijn en je wens en gezondheid van je kind? Niets! ik had eirenstokcyste ik weet precies wat een helse pijn is tijdens ongesteldheid. Ik leefde meer jaren en heb 10pcm geslikt per dag. Als je genoeg pcm neemt dan voel je veel minder) pcm is minder schadelijk dan pil

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je een kinderwens hebt zou ik zeker niet gaan rommelen met hormonen. Als je graag zwanger wil worden weet je dat de kans er is dat je ongesteld wordt ook als dat even niet uitkomt.
    Vraag de huisarts om naproxen bijv tegen de buikpijn ipv zelf te gaan rommelen.

Deel Deze Pagina