Mogelijk toch zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wish3kids, 20 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wish3kids

    wish3kids Nieuw lid

    20 feb 2020
    3
    0
    1
    Hallo allemaal,

    Na mijn bevalling 7 maanden geleden had ik gelijk weer een cyclus variërend tussen de 25 en 29 dagen. De wens voor nog een kindje is groot, dus in de weer gegaan met ovulatietesten.
    • Eerste dag menstruatie:17 januari tot 22 januari.
    • Lang een knipperende smiley Clearblue gehad: vanaf 27/28 januari tot en met ochtend 3 februari
    • Omdat ik last kreeg van mijn buik heb ik einde middag 3 februari nogmaals getest en een vaste smiley. Ofwel latere eisprong (dag 19/20 of zelfs 21?)
    Afgelopen week veel last van mijn buik gehad en inmiddels zit ik op dag 35 van mijn cyclus en ben ik volgens mij 1 dag overtijd. Voor mijn laatste zwangerschap zat er vaak gemiddeld maar 10 dagen tussen eisprong en ongesteld worden. Inmiddels dag 15.

    Ik heb in ieder geval na mijn bevalling niet eerder zo'n lange cyclus gehad en zwangerschapstesten blijven negatief. Is er nog een (kleine) kans dat ik zwanger ben? Zo ja, wanneer moet ik dan weer testen? Geen man overboord als het niet zo is, maar dan mag de ongesteldheid van mij nu wel komen. Kunnen we verder;)
     
  2. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Aan de hand van je verhaal denk ik dat je ei uiteindelijk niet gesprongen is. Dit maakt vrijwel iedere vrouw weleens mee. En meegenomen dat je zeven maanden geleden bevallen bent is het helemaal niet gek dat je lichaam nog een beetje zoekende is. Hopelijk snel je 'menstruatie' en volgende ronde raak!!
     
    Leraje vindt dit leuk.
  3. wish3kids

    wish3kids Nieuw lid

    20 feb 2020
    3
    0
    1
    Thnx voor je reactie. Dat kan dus ook. Sla je dan een menstruatie over en zo ja, vanaf wanneer ga je dan op zoek naar een eisprong? Vorige keren was het beiden in 1x raak, dus nooit hoeven puzzelen hiermee. Ofwel een groentje;)
     
  4. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Je slijmvlies breekt af zonder dat er een ei was. Je hebt nu een lange cyclus omdat het hormoon dat voor die afbraak zorgt nog niet vrij gegeven wordt. Omdat er nog geen eisprong geweest is. Na een tijd gaat je lijf resetten, komt het hormoon toch vrij, volgt een bloeding en dan begin je gewoon opnieuw.
    Althans, ik denk dat dit aan de hand is ;)
     
  5. wish3kids

    wish3kids Nieuw lid

    20 feb 2020
    3
    0
    1
    Thnx voor het meedenken! Mijn geduld wordt dus op de proef gesteld. Duurt zo'n proces vaak lang? Wist niet dat dit kon. Is het verstandig om over aantal dagen voor de zekerheid nog een test te doen?
     
  6. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Ik zou zeker nog eens testen, want je weet maar nooit. Maar zomaar eens een lange cyclus kan ook gebeuren.
    Meestal wordt je na max 8 weken ongesteld. Zo niet, en heb je nog steeds negatieve testen, dan zou ik tegen die tijd langs de huisarts gaan.
     

Deel Deze Pagina