Korte luteale fase zwanger worden clubje:)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door roos85, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    2v5 van kruidvat. Hoeveel dpo testte jij positief? Weet je dat?
    Ik heb qua 'vloeien' echt het gevoel dat mijn ongesteldheid er aankomt (klinkt misschien gek maar ik heb altijd een ander gevoel daar beneden als ik ongesteld ben:cool:)

2. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Spannend ZaZaM!!!!!

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oh oh vanmiddag een klein beetje bruine afscheiding bij het afvegen... Nu weer niks:$ even afwachten wat de komende nacht gaat gebeuren... :( wat een onzekerheid....

4. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Hee lizzylynn, ik zie dat je je handtekening veranderd hebt. Ik ben 11 juli 2014 met de pil gestopt :)
    Alleen zit ik nu in ronde 8 ivm enkele langere cyclussen en jij al in 9.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ongesteld.... Wat een ontzettende teleurstelling. Voelde echt anders deze maand. Mijn borsten staan ook nog echt op knappen wat ik normaal nooit heb (wel pijnlijk maar niet zo het gevoel dat ze gaan exploderen;)). Njah vol goede moed naar de volgende ronde gaat niet echt op, ben er zo klaar mee. Juist die moed en die hoop maakt mij zo ontzettend verdrietig en boos nu.. is het dan echt gewoon dikke pech??

6. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    oh zazam, wat rot voor je! Ik kan goed begrijpen hoe je je voelt.
    Ik had vorige week ook zo' n momentje toen de test negatief was.
    Hoe lang was je lf dit keer? had jij je eisprong eerderdit keer? Wanneer moet je terug naar de arts?

Sterkte!

7. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    aaah zo balen!!!
    Ik had dat de vorige keer ook, pijnlijke borsten en nog een licht positieve zwangerschapstest ook!! Was dan ook echt ENORM teleurgesteld toen ik ongesteld werd.
    baal maar flink hoor en hopelijk voel je je morgen weer wat beter!

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Thnx. Mijn lf was 11 dagen nu dus in principe goed.. Mijn eisprong was deze maand op cd20, dit is meestal zo.
    Ik moet dinsdag weer naar de fertiliteitsarts, maar als de uitslagen van mijn bloedonderzoek goed zijn, dan stuurt ie ons dus waarschijnlijk voor een jaar naar huis. Dus het is nog even spannend.. Nu eerst maar genieten van het mooie weer he:)

9. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Balen hè? Ik dacht gisteren ook iets van een vaaaaag streepje te zien op de test (na wat draaien en in het licht houden en uit elkaar halen haha).
    Mijn borsten staan nog steeds wel op knappen, dat vind ik zo vreemd.. Heb ik nooit zo erg.. Nou goed, ik voel me al ietsje beter. Die onzekerheid van de afgelopen dagen is ook niks en nu is het ten minste duidelijk. Ik hou de komende maand sowieso rust want met kerst bevallen lijkt me nou niet zo leuk en ook niet voor het kind als het met kerst jarig is;) een voorjaarsbaby lijkt me wel leuk, zo bekijk ik het nu maar:)

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    #230 ZaZaM, 7 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2015
    Zullen we anders met zn allen bij "zwanger worden clubs" een topic openen om verder te kletsen en elkaar op de hoogte te houden?
    Ik heb er een geopend 'korte luteale fase zwanger worden club'. Wie zin heeft mag meekletsen:)

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het leek mij wel een goed idee om een clubje te openen voor dames die moeilijk zwanger kunnen worden en weten dat ze een korte luteale fase hebben. Zo kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden en ervaringen delen (bijv. de arts bezoekjes, medicatie etc.)
    Ik ben twee weken geleden voor het eerst naar de fertiliteitsarts geweest. Afgelopen maandag heb ik bloedgeprikt en dinsdag as moet ik weer terug bij de arts komen voor verder beleid (ben bang dat hij ons gewoon naar huis stuurt met 'alles is in orde'). Klinkt dit bekend? Join the club!

12. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    haha ja ik ga ook voor een voorjaarsbaby!
    Mijn dochter is in juni geboren, ik vond het ideaal!! Lekker naar buiten zonder tigduizend kleertjes aan te moeten doen. Genieten in je verlof van het mooie weer. Heerlijk hoor!

Ik ga de groep zoeken!

13. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Gevonden :)

14. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Zoo hallo hier ben ik dan ook! :)

Ook hier een LF van meestal maar 4/5 dagen.
    Over 2 maanden beginnen we met clomid!
    (even hele korte samenvatting voor eventuele nieuwe lezers)

15. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Ohh joh dat is toevallig!

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Gezellig meiden! Hier nu lekker op de bank met een glaasje wijn, nu mag het toch haha...!

17. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    haha nou ik ben dus op streng dieet, dus ik mag niks!! :(

Wij hebben lekker heel de middag in de tuin gespeeld! Heerlijk!!

18. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik vraag me iets af: zou een late eisprong met korte lf ook erfelijk kunnen zijn?

Mijn moeder had problemen met zwanger worden. Ze weet niet meer precies hoe alles zat, maar het had met de innesteling te maken, zij denkt ook een korte lf. Want voor de rest was alles goed. Na 1 ronde clomid zwanger van mij. Na 2 rondes clomid van mijn zusje.

Mijn zusje heeft 2 kinderen, van beide binnen 2 maanden na stoppen met de pil zwanger! Maar bij beide is er bij de echo vastgesteld dat ze veel korter zwanger was dan ze eerst dachten ( als ze tellen vanaf laatste menstruatie). Ook waren de zwangerschapstesten eerst negatief, pas een week nadat ze normaal ongesteld zou worden testte ze positief. En ze had de eerste weken bloedverlies. Ik denk dat ze dus ook een late eisprong had.

Lijkt me anders wel erg toevallig dat het lijkt of we alledrie een korte lf hebben.

Hoe zit dat bij jullie moeders en evt zussen?

roos: weet jij of je voor/ bij je eerste zwangerschap ook een korte lf had?

19. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    hmm goeie vraag.. mijn moeder en zus waren heel snel zwanger, dus die hadden nergens problemen mee.

Ik had volgens mij wel altijd een wat latere eisprong bij mn dochter. Want daarom zijn we ook gelijk begonnen met ovulatietesten, omdat ik nog wist dat mn eisprong niet in het midden van mn cyclus zat. En heb toen ook een keer gehad dat ik verrast was dat ik toen al ongesteld werd. Maar die ronde daarna al zwanger, dus heb er toen nooit echt goed over nagedacht verder...
    Maar ik ben juist een week vooruit gezet. Toen ik 11 weken zwanger was, was ik ineens al 12 weken zwanger. En het klopte ook, want precies op de uitgerekende datum begon mn bevalling.

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik weet alleen dat mijn moeder heel makkelijk zwanger werd. Zij weet dus ook niet hoe haar lf was. Mijn zus heeft nog geen kinderwens, dus dat weet ik niet..
    @roos vervelend dat je zelfs geen wijntje mag! Andere dingen waarmee je jezelf kan troosten? Wel echt goed dat je zo druk bezig bent met lijnen!

Deel Deze Pagina