Korte luteale fase zwanger worden clubje:)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door roos85, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Nee ik volg nu het Cambridge dieet. Dit zijn alleen maar shakes, soepen en repen. Verder mag je helemaal niks!! 1x in de 4 weken heb je een eetweek, dan mag je een koolhydraat vrije maaltijd.
    Heel streng, maar het werkt wel! En ik heb natuurlijk een hele goede motivatie!

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heftig dieet! Wel fijn daar het zo goed werkt! Ga je hier mee door tot een bepaalde periode?

3. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Ik heb met mn gyn afgesproken tot 1 mei er zoveel mogelijk af proberen te krijgen. 1 mei heb ik weer een afspraak en dan zal ik horen of hij het goed vind ;)
    Dus even een paar maandjes bikkelen!

Hebben jullie nog leuke plannen vandaag?
    Wij vieren onze verjaardagen vandaag, dus lekker druk dagje.

Weten bij jullie trouwens mensen dat jullie bezig zijn voor een kindje en nu ook onderzoeken hebben gehad?
    Bij ons weet helemaal niemand het!! En soms is dat best lastig, vooral omdat ik soms ook opvang moest hebben voor mn dochtertje als ik weer een inwendige echo moest laten maken.
    Dus elke keer smoesjes bedenken .. :)

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heerlijke dag om je verjaardag te vieren! Geniet er van! Ik ga vandaag een oude schommelstoel opknappen die ik uiteindelijk in de babykamer wil (ik weet al precies wat ik wil, hopelijk gauw voor het eggie :))
    Ik heb het wel wat vriendinnen verteld, omdat ik soms gewoon echt even mijn ei kwijt moet en dat is toch soms nodig bij vriendinnen ipv vriend. Zou jij het niet fijn vinden om er toch met een vriendin over te kunnen praten?
    Fijne dag vandaag!

5. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik heb het ook een paar mensen verteld. Mijn vriend is hier niet zo happig mee, maar ik vind het fijn om erover te praten.
    Mijn ouders en zusje weten het, enkele vriendinnen/ vrienden en de directie op het werk.

Ik werk fulltime en als ik onder schooltijd naar een afspraak moet, dan moet iemand anders mijn klas overnemen, dus het leek me niet handig om erover te gaan liegen. Collega's weten het nog niet, maar die zullen binnenkort vast gaan vragen waarom ik zo vaak naar de dokter moet.

Bij ons vermoedt wel iedereen dat we ermee bezig zijn. Want ik wil al lange tijd kinderen, maar mijn vriend wilde eerst nog niet. Dat weten onze vrienden. Hij heeft eens tegen ze gezegd dat hij kinderen wil als we een nieuw huis hebben. Daar wonen we nu al bijna een jaar in.
    Op feestje krijg ik dan ook telkens de vraag of ik zwanger ben als ik een glaasje fris drink. Terwijl ik altijd al weinig alcohol dronk :(
    En als ik me een keer misselijk of iets voel, vraagt ook iedereen gelijk: je bent toch niet zwanger?

Wie moest deze week ook alweer naar de arts?
    Zazam morgen?
    En de rest?

6. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    zo pff ik zit uitgeblust op de bank. Was een hele gezellige verjaardag, wel super druk!!! Maar we hebben zelfs even lekker buiten kunnen zitten!

ZaZaM is het gelukt met de stoel? Heerlijk om alvast na te denken over dat soort dingen. Dan zie je het kamertje al helemaal voor je he.

Bij mij weten alleen wat meiden het die ik nooit in het echt zie haha. Ik heb een clubje meiden in een appgroep waarmee ik vorige keer tegelijk zwanger was. Zij weten het. Dus daar kan ik mn ei kwijt!

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo dames,
    Ik volgde jullie andere topic ook al. Vooral omdat ik benieuwd was hoe het bij jullie zou gaan omdat ik zelf ook het idee had dat ik een korte lf heb. Mag ik me bij jullie aansluiten en misschien kunnen jullie mij helpen? Ik zal wat over mij zelf vertellen.

Ik ben in september 2013 bevallen van een gezonde zoon. We hebben nu de wens voor een broertje of zusje. Ik heb 30 december de laatste pil genomen. Ik slikte de cerazette en heb ruim 9 maanden geen menstruatie meer gehad. Daarvoor wel wat bloeding gehad.

Het zwanger worden van ons zoontje lukte ook niet. Ik had diabetes maar door veel afvallen kon ik uiteindelijk zonder medicatie. Wel had ik een iets wat traagwerkende schildklier maar nog niet voldoende aanleiding om over te gaan op medicatie. We zijn de mmm in gegaan, tijdens een baarmoederfoto was er twijfel voor verklevingen dus is er een kijkoperatie gedaan. Alles bleek goed te zijn er was geen oorzaak gevonden. Ik had wel wat kortere cyclus (22-26) maar gewoon een eisprong (zelfs tijdens de eerste echo 2 eitjes, kans op 2ling) en normale lf. We konden toen starten met iui, eerst in eigen cyclus en dit ook gedaan. Ben toen een week na de iui ook begonnen met medicatie voor de schildklier omdat het zwanger worden niet lukt en het op het randje was. Van de 1e iui gelukkig gelijk zwanger van onze zoon.

Nu kwam mijn eerste menstruatie al na 21 dagen stoppen met de pil. Daarna een cyclus van 20 en 26. Sinds het stoppen heb ik 3 dagen last van eipijn en is veel heftiger als toen we voor de 1ste gingen. Nu ben ik deze cyclus begonnen met ovulatietesten. Ik had op woensdag25 februari (cd16) s'avonds een positieve ovulatietest. Die donderdag en vrijdagochtend behoorlijke eipijn dus ik denk dat die vrijdag (cd18) mijn ei is gesprongen. Nu ben ik vandaag ongesteld geworden op cd 26. Mijn vraag is was is nu mijn lf? Moet ik tellen de dag na de positieve ovu test of de dag na de laatste eipijn? Kortom ik weet ff niet hoe ik het moet tellen. Ook twijfel ik of ik naar de ha moet voor een verwijzing naar de gyn of toch nog een cyclus aan kijken. Wat zouden jullie doen? De gyn heeft wel aangegeven na de bevalling als we voor een 2e gingen en dit ook niet lukte we na 3 maanden terug mogen komen, hij vond het niet nodig om het eerst een jaar zelf te proberen voor we terug mochten komen.

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    @jolein ik snap ook wel dat je het aan wat mensen verteld. In het begin was ik er erg gesloten over, maar de laatste tijd maakt het mij steeds minder uit als mensen het weten. Zo vermijd je ook wel weer pijnlijke momenten..
    Ik moet dinsdag weer naar de arts, spannend:)

@roos mooi dat je een leuke verjaardag hebt gehad! Vermoeiend hè;)!
    Met de stoel is het gelukt, erg leuk geworden. Kan niet wachten om een babykamer in te mogen richten!

@panda, welkom!
    Als op cd16 je ovulatietest positief was, dan is vermoedelijk op cd17 of cd18 je ei gesprongen. Maarrr een positieve ovulatietest zegt niet dat er ook daadwerkelijk een eitje springt. Temperatuur jij ook? Ik vind dat persoonlijk wel een fijne methode om bij te houden wanneer mijn ei is geweest, zeker in combi met ovulatietesten.
    Als je eisprong op dag 18 is geweest dan is cd19 je eerste dag na je eisprong (=1 dpo). Dat betekend dat je lf dus 7 dagen is (t/m cd25, want cd26 is dus eigenlijk cd1, nieuwe ronde).
    7 dagen is een korte luteale fase. Deze moet minstens 10 dagen zijn. Ik zou persoonlijk nog 2 cycli volgen met ovulatietesten, zodat je extra "bewijs" hebt dat je een korte lf hebt. Wel fijn dat je gyn heeft aangegeven dat je snel terug mag komen als het niet lukt!

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @zazam bedankt voor je uitleg. Mijn menstruatie is gisteren begonnen. Zaterdag was cd 26 dus is mijn lf 8 toch? Ik temperatuur verder niet, spreekt me niet echt aan omdat het op vaste tijden moet. Ook toen wij in de mmm zaten is daar nooit naar gevraagd of gezegd dat te doen alleen met ovu testen. Idd waar je weet niet zeker of die gesprongen is. Gezien mijn eipijn mijn cyclus daarvoor weet ik vrij wel zeker dat ik toen ook een korte lf had alleen toen wel eerder de eisprong dan nu. Ik ga nog ff verder bedenken wanneer ik wel of niet naar de ha ga. Vind ook dubbel aangezien ik niet weet wanneer ik terecht kan, ben dan misschien ook alweer een cyclus verder. En dan zullen ze een cyclus gaan volgen dus weer een maand verder.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Als je gisteren ongesteld bent geworden is dat dus cd1. Als zaterdag cd26 was dan heb je inderdaad een lf van 8 dagen. Je kan gewoon met de ha bellen en overleggen, toch? Ik kon binnen twee weken terecht bij de fertiliteitskliniek, weet niet hoe lang de wachttijden bij jullie zijn? Hier valt het dus mee.. Ik snap dat je niet nog een aantal cycli wil wachten voordat ze er naar kijken..

Vandaag weeeeeer op het werk een nieuwe zwangere erbij gekomen... Pfff... Zo lastig om er dagelijks mee geconfronteerd te worden... Heb er echt zo veel moeite mee, ben steeds echt blij zodra mijn werkdag er op zit.

11. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    welkom panda! Ik zou gewoon bellen met de huisarts. Ik ben ook vrij snel naar de huisarts gegaan terwijl ik bij de 1e heel snel zwanger was. Maar ik werd ook gewoon gelijk doorgestuurd.
    Je bent zo weer een paar maanden als je nog onderzoeken krijgt enzo..

Ow ZaZaM moeilijk he al die nieuwe zwangeren! Ik krijg het er ook steeds moeilijker mee. Merk ook dat het me soms benauwd en echt bang ben dat ik nooit meer een kind ga krijgen. Beetje dramatisch misschien, maar dan denk ik echt dat het niet meer gaat lukken.
    Ik heb een buurvrouw waarmee ik vorige keer tegelijk zwanger was en zij is nu opnieuw weer zwanger. Dat steekt nu ook wel een beetje want ik had heel graag weer samen met haar zwanger willen zijn!!

12. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja echt super moeilijk!
    Ik heb echt mijn mindset nu verandert naar een 2016 baby, maar soms word ik dan heel erg bang dat dat ook niet gaat lukken.. Missie 2015baby is ten slotte ook mislukt... Niemand die je die zekerheid kan geven en dat beangstigd nogal.

13. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    ja heel beangstigend. Ik moet ook zeggen dat als ik weer een goede zwangerschap mag uitdragen en we dan 2 kindjes hebben, ik er echt helemaal klaar mee ben!! niet vanwege het aantal kinderen, maar ik kan gewoon echt slecht tegen die onzekerheid van het zwanger worden en zwanger zijn. Ik weet ook zeker dat ik de eerste 12 misschien wel 16 weken van een zwangerschap ook enorm zenuwachtig zal zijn of het wel goed blijft gaan....

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oohh wat zal ik ook bang zijn tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap. Maak mij daar nu al zorgen over! Maar goed, laten we eerst eens zwanger worden:)

Net bij de fertiliteitsarts geweest. Alle bloeduitslagen waren goed, zoals verwacht eigenlijk. Progesteron was 22.
    Hij denkt zelf niet dat een korte luteale fase te maken heeft met het moeilijk zwanger worden. Hij heeft het allemaal wel goed uitgelegd en nam de tijd voor mijn vragen, maar eigenlijk zit er niks anders op dan blijven proberen. Uiteindelijk wist hij denk ik ook wel dat ik zijn kantoortje niet zou verlaten zonder in ieder geval utrogestan (om mijn luteale fase te verlengen), dus dat heeft hij ook gegeven :D
    Ik heb voor een half jaar mee, dus meer dan genoeg. Na een half jaar wil hij graag weer dat we een afspraak met hem maken om de stand van zaken te bekijken...

15. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    wat goed ZaZaM! Je hebt dus een goede eisprong! En met die utrogestan moet het toch wel lukken zou je denken!!
    Goed nieuws!

16. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Wat fijn dat je een goede eisprong hebt.
    En goed dat je doorgezet hebt met Utrogestan.
    Moet je dit slikken of oraal inbrengen? Hoeveel mg per keer/ per dag?
    Toen ik het laatst googlede zag ik dat je het ook online kan kopen. Ik dacht toen nog: dat is ook altijd nog een optie, als ze je niet verder willen helpen. Maar daar staat bij dat je het moet slikken en niet hoeveel mg per dag je dan moet gebruiken. Volgens mij is vaginaal gebruik beter, maar zijn dat dezelfde tabletten? Lijkt me niet toch?

Interessant om te volgen wat het verschil zal zijn tussen Clomid, bij mij, en Utrogestan, bij jou, bij een korte luteale fase.

Ik heb gisteren de laatste tablet geslikt. Heb volgens mij niet echt van bijwerkingen. Mijn temperatuur is wel hoger dan normaal, tussen 37,0 en 37,2. Dat is hij normaal in de LF, maar dat zal dus wel door de Clomid komen. En zondagnacht had ik het warm, maar niet echt opvliegers volgens mij. Het kon dus ook komen doordat het buiten ineens warmer was dan daarvoor.
    Vrijdag moet ik voor een echo, ben benieuwd of er al eiblaasjes aan het groeien zijn. En hopelijk nu ook blijven groeien en op tijd springen! Ben wel nog steeds bang dat de LF daarna toch weer kort zal zijn.
    En inderdaad, nu ben ik bang dat ik nooit zwanger zal worden en als ik zwanger word zal ik ook tot 12 weken bang zijn dat het mis gaat, en daarna ook met de 20 weken echo stress hebben dat er iets niet goed zal zijn.

Als de LF kort is door te weinig progesteron is de kans op een miskraam ook groter.

17. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Leuk dat jullie zo enthousiast reageren op mijn "goede eisprong". Ik probeer ook wel te denken van: nou blij dat alles in orde is. Maar dat maakt mij ook weer ontzettend verdrietig, omdat ik me haast niet voor kan stellen dat ik al gewoon al bijna een jaar 'pech' heb? Alles is in orde, we leven gezond, sperma van mijn vriend is goed, ik eet goed, ben op gewicht, beweeg voldoende. Alle voorwaarden zijn geschept, heb ik dan gewoon echt zo een pech? Dat is zo moeilijk te bevatten.. En dan is er nog de kans dat ik het komende jaar ook nog gewoon 'pech' heb.... Brr..

Ik moet de utrogestan vaginaal inbrengen, 3 bolletjes per dag á 100mg. Je kan utrogestan 200mg ook wel online bestellen via dokteronline. Maar dan betaal je iets van 90 euro voor 20 capsules ofzo (vaginaal is inderdaad beter). Ik heb er nu 180 meegekregen, dus daar kan ik wel maanden op vooruit (en daarna een herhaalrecept). Daar moest ik maar 15 euro eigen bijdrage voor betalen. Hij stelde voor dat ik ze om de maand gebruik (vanaf mijn eisprong, dag of drie er na) of elke maand als ik denk dat dat nodig zal zijn, heel vrij dus. Dikke kans dat ik pas ongesteld word zodra ik stop met de utrogestan, dus op die manier wordt mijn lf sowieso verlengd. Wel een prettig idee dat ik ze kan gebruiken als ik dus eventueel zwanger zou zijn, dan sluit ik iig een miskaam uit door progesteron tekort/daling.

Ben benieuwd wat de clomid met je cyclus gaat doen jolein! Maar in welke periode van je cyclus zit je nu dan? Je eisprong is nog niet geweest toch? Wanneer springt 'ie meestal?

18. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik zit nu op cd 8, vrijdag op cd 11 de eerste echo. Daarna dan elke 2-3 dagen tot de eisprong en dan week erna bloed laten prikken. Vervolgens bespreken of alles goed is, zo ja, dan krijg ik een recept mee voor 6 maanden.

Ik zie wisselende verhalen wanneer je een eisprong krijgt met Clomid, het wisselt van cd 15 t/m ver in de 20/30 dagen.
    Volgens mij hebben de meeste tussen dag 18 en 20 een eisprong. Daar hoop ik dus ook op :)

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Spannend jolein! Bij jou bleef de eisprong ook wel eens weg toch?
    Red je al die echo's wel met je werk enz?
    Hopelijk springt er gauw een mooi eitje voor je:)

20. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @zwanger om je heen ik heb dat ook. Ik voel me dan weer schuldig omdat we al een kleine hebben. Ik zeg nu maar tegen mezelf onze tijd komt ook wel weer. Het zal ook de laatste zwangerschap zijn, vl wil niet meer. Dus probeer maar te genieten van alles wat erbij hoort, behalve de minder leuke dingen.

@zazam, wat voor uitleg gaf de gyn dat het niet met je lf te maken had? Wel raar dat er verder geen onderzoeken gedaan worden aangezien je al een jaar bezig bent. Hopelijk gaat de utrogestan aanslaan en ben je snel zwanger. Ga je nu ook met ovu testen je ei zoeken of lukt dat niet met deze medicatie?

@jolein spannend ben benieuwd of de clomid zijn werk doet. Zal jij misschien clomid krijgen omdat je ook geen goede eisprong hebt?

@hier contact gehad met de praktijkondersteuner ivm diabetes en schildklier. Heb met haar ook over een 2e en mijn cyclus gesproken. Ze vond het wel verstandig als ik naar de ha ging en het onder begeleiding gebeurde gezien mijn medisch verleden. Heb voor maandag een afspraak bij de ha ben benieuwd. Ik ga er maar vanuit dat als ik een verwijzing krijg er 2 week over heen gaat voor we naar de gyn kunnen. Dan is deze cyclus ook alweer bijna om.

Deel Deze Pagina