Korte luteale fase zwanger worden clubje:)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door roos85, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Al een streepje roos?
    @panda als je een verwijzing hebt voor de gyn, kan je misschien zelf alvast even bellen voor een afspraak? Ik kreeg toen een verwijsnummer, welke ik gewoon door kon geven aan de telefoniste in het ziekenhuis. Maar goed, dat zal overal wel anders werken..

2. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    nee nu CD 20 en geen streepje te zien.
    Ik denk misschien dat door mn strenge dieet ik nu helemaal geen eisprong heb? En er misschien helemaal geen eitje is gaan groeien?
    Hoop wel dat dat weer goed komt hoor!! haha

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Een streng dieet kan zeker wel hormonale disbalans met zich meebrengen.. Njah, positief bekijken; deze ronde zou toch een decemberbaby worden en we gaan voor een voorjaarsbaby, toch:D

4. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    ja daarom!! haha. Vind het idd ook niet zo erg hoor, maar hoop wel dat mn eisprong weer goed komt als ik weer stop met het dieet ;)

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Jah denk het wel hoor! Alles raakt nu gewoon even uit balans. Eerst maar even concentreren op je dieet en dan vol goede moed op naar een mooie eisprong en hopelijk zwangerschap;) en wie weet krijg je binnenkort nog wel een mooie eisprong.. Let's hope!

6. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Hoe gaat het hier meiden?

7. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    We zijn een groepje gestart bij de zwanger worden clubs. :) Daar kan je alles lezen!
    meiden met korte lutuale fase.

Hoe gaat het met jou?? Ben je al lekker aan het genieten? Geen klachten verder?

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja join the club:D het clubje heet 'korte luteale fase zwanger worden clubje', staat nu op de tweede pagina volgens mij.
    Jij alweer 9 weken zie ik. Dat gaat hard he!! Hoe was de echo de 17e? Hoe verloopt alles verder tot nu toe?

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    En roos? Nu al een positieve test gehad?

Vandaag was de arts positief! Mijn bms was mooi gegroeid tot 5.7mm en bestond al uit meerdere lagen. Rechts zat nu niks meer, maar nu links 2 follikels :$
    1 van 11m en 1 van 16mm. De arts dacht dat die van 16 door gaat groeien en tussen zondag en dinsdag gaat springen.
    Ik hoop het, maar is al 2x gebeurd dat zo'n grotere ineens weg was. Dus voorzichtig blij nu.
    Ik had ook niet meer zoveel kleine blaasjes tegen elkaar aan. Dus geen PCOS? Zou het door Clomid komen dat er maandag ineens zoveel kleine zaten?

Wel raar dat ik steeds totaal andere echo's te zien krijg. Grote eiblaasjes die ineens weg zijn en ineens aan de andere kant grotere zitten. Dat was zonder Clomid ook al.
    Bij jullie was toch ook steeds dezelfde follikel te zien die doorgroeide of niet? Hoogstens dat een kleinere verdween?

10. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Oooh vandaar dat het zo stil was! Ik zal even buurten in het groepje, niet mee posten want ik hoor er niet thuis maar was wel heel nieuwsgierig hoe het met jullie ging :)

Hier inderdaad alweer 9 weken, tijd vliegt. Echo was goed, baby groeit volgens het boekje, ik heb amper tot geen klachten, dat is wel onzeker maar tot nu toe is t met de kleine perfect dus daar gaan we maar van uit. Echo staat in mijn fotoalbum :)

11. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Ow gelukkig dat je bms nu goed was!! Wat een opluchting!
    Volgens mij heb je bij clomid toch wel grotere kans op meerdere eitjes? Kans op tweelingen zijn toch ook wat groter?

Ik had steeds maar 1 ei. En die groeide dus ook goed door tot 25mm ongeveer.

Ik heb sinds 2 dagen een heel licht streepje op de ovulatietesten!! Maar ik zit al op dag 22, dus vreemd. Misschien een heeeeeele lange cyclus door mn dieet.

12. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    @jolein Wat fijn! Hopelijk gaat die ene in ieder geval springen! Wanneer weer een echo? Ik had volgens mij ook wel steeds meerdere blaasjes, maar eentje die echt groter was dan de rest. Ik heb nog nooit een echo gehad na de vermoedelijke eisprong, dus alleen 2x een echo voor de eisprong. Aan mijn temperatuur te zien weet ik dat ze gesprongen zijn.
    @roos wat fijn dat er streepjes te zien zijn! Hopelijk lopen ze mooi op! Ben benieuwd naar je verdere cyclus (en luteale fase).

Hier vruchtbaar slijm, maar ik twijfel dus heel erg om er toch voor te gaan deze maand of een decemberbaby toch te laten zitten. Beetje dubbel... Wil eigenlijk geen kans voorbij laten gaan, maar december is echt een héle beroerde maand (+ kans op een kerstbaby of oud/nieuwjaarsbaby wat ook voor later totaaaaal niet praktisch is).. Stom hè!

13. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    ZaZaM, ik snap je helemaal wat betreft december baby!
    Wij hebben besloten er toch gewoon voor te gaan. Ik had net wat vruchtbaar slijm, dus we gaan gewoon aan de slag, ookal nog geen positieve ovulatietest.
    Ik begin echt steeds banger te worden dat het nooit gaat lukken of dat het echt nog heeeeeeel lang gaat duren. Dus ik laat geen kans meer voorbij gaan.. Hoe kut het ook gaat zijn qua planning, een december baby haha

14. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @jolein fijn dat de arts vandaag positief was en er toch geen sprake van pcos is. Krijg je nog weer een echo deze cyclus? Al bekend wat het vervolg word voor de volgende cyclussen?

@roos vervelend dat je nog steeds geen ei hebt gevonden. Misschien dat je ovutest morgen positief is. Wat voor dieet doe je eigenlijk?

@zazam, lastig he een december baby. Zo zit ik ook ik vind het totaal niet praktisch en weet niet of het kindje er later blij van word. Ook is het hier bij vl op het werk erg druk die maand die zal dus ook geen vrij kunnen krijgen. Nu verwacht ik niet dat het deze maand wel gaat lukken maar ja je zal niet zien he.

@hier ik kan volgende week donderdag al terecht. In de brief stond dat de partner ook mee moest, en dat er een bijlage bij zat met een vragen formulier en retour envelop maar die ontbrak dus. Ook was de tijd niet heel handig dus gebeld of het ook anders kon. Helaas kon dat niet, er zijn maar bepaalde data's en tijden voor de fertiliteit. De arts die ik voor mijn zoontje had is er niet meer, nu doet iemand anders het. Ik ga dus maar gewoon heen op de afspraak van komende donderdag anders word het 9 april pas. Verder ben ik nog steeds niet fit en baal daar zo van. Ik heb heel weinig energie op moment. Ook woensdag weer bij de fysio geweest en die heeft me flink gepijnigd. Mijn bekken staan nog steeds scheef, loop al ruim een jaar bij de fysio. Mijn rug is ook flink blauw van de behandeling. Heb het gevoel alsof er 100 kilo aan me bekken hangt.

Hier vandaag de eipijn begonnen pfff ik lag wel ff kromp vanmiddag. Ben benieuwd of ik er morgen ook nog mee geplaagd ga worden. Ik hoop dat mijn lf wel wat langer is anders heb ik volgend weekend mijn menstruatie en dan gaan we een weekendje weg, niet erg fijn.

15. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ook niet handig dat er zo weinig plek is bij de fertiliteitsarts panda.. Je partner gaat nu dus niet mee? In principe was het bij mij ook niet echt nodig dat de partner mee ging. De arts stelde hem alleen de vragen die hij ook al had beantwoord op de vragenlijst. Verder was de aandachts vooral op mij gericht. Ik snap wel dat ze liever beide partners zien, zodat ze weten wie ze voor zich hebben. Maar goed, dan moeten ze het maar niet zo onhandig plannen:)
    Ga je wel naar een manueel therapeut of gewone fysio?
    Misschien is een osteopaat nog een idee?

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat leuk die foto's! Spannende weken denk ik hè? Wel fijn toch, weinig klachten:)
    Je mag best meekletsen in ons clubje hoor, ben ook benieuwd hoe het met jou gaat namelijk!

17. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    panda, ik heb hele goede verhalen gehoord over een Kinesioloog die je bekken weer recht zet. Misschien een beetje zweverig, maar werkt vaak wel. Ik ben ook een tijd bij zo iemand geweest. Niet voor mn bekken, maar ik vond het echt verhelderend en heel fijn! Ze kijken naar zowel mentaal als lichamelijk, dat staat in verbinding. Ik heb er veel aan gehad, vooral het verwerken van de dood van mn vader.
    Of een osteopaat is misschien ook een idee.

Ik ben echt zo dom geweest met mn ovulatietesten. Gisteren ging het lampje branden... Met mn dieet (Cambridge) drink ik zeker 3 liter soms wel 4 liter water per dag. Dus ik heb nooit geconcentreerde urine. Vanochtend heb ik het met mn ochtend urine gedaan, ook al wordt dat niet aangeraden, maar dan heb ik de donkerste urine haha. En ja hoor, een duidelijke streep!
    Nog niet zo donker als de teststreep, maar ik zie eindelijk wat! haha, stom he!
    Nu weet ik niet of ik mn ei al gehad heb of dat ie eraan kom. Zit al op dag 24... Maar ik test nu gewoon maar elke ochtend even.

Fijne zondag allemaal!!

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oohh ha ja natuurlijk! (Poeh 3,4 liter, das veeeeel! Ben blij als ik aan de 2 kom).
    Hebben jullie wel geklust afgelopen dagen?
    Jij deed niet aan temperaturen, toch? (Anders kan je missschien aan je temp zien of je eisprong is geweest).

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Huh, dit berichtje had ik in het topic erg korte luteale fase (zwanger worden forum) geplaatst. Hoe komt deze nou hier? Kan het topic ook niet meer vinden.. Hoe kan die nou verdwijnen?:(

20. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    nee ik doe niet aan temperaturen, maar wel regelmatig geklust. Niet om de dag, maar om de 2 a 3 dagen. Ach we zien het wel.
    Vanochtend was mn streep al minder dus ik heb m denk ik wel gehad.
    Zaterdagavond kreeg ik trouwens ook buikpijn, dus dacht toen al of dit wordt mn menstruatie of dit is mn ei. En nog geen bloed gezien, dus zal mn ei zijn geweest!

Owja.. ik kreeg een bericht van Beheer. Omdat we nu twee topics hebben met dezelfde strekking. Of er 1 verwijdert kon worden. Ik heb gezegd dat ze ze samen mogen voegen en dat we in dit topic verder zullen gaan!

Deel Deze Pagina