Raar hoor... Alles wijst er op dat je een eisprong hebt gehad! Maar je hebt vandaag dus progesteron laten prikken? Mijn progesteronwaarde was 22 op dag 7 en dat vond hij prima. Verbaasd me dan wel een beetje dat die van jou zegt minstens 25 liefst 30.. Zo irritant al die tegenstrijdige berichten... Snap dat je na al die maanden er nu zo een vervelend gevoel aan overhoudt. Ik heb hier wel een enorme vooraad utrogestan liggen, hebben? Maar waarom willen ze liever clomid geven dan utrogestan?
Ook baarmoedermond was hoog en open rond eisprong. Ja tegenwoordig check ik de hele mimak om te zien of ik in de vruchtbare dagen zit Alles wees erop, alleen geen vruchtbaar slijm gespot, dat kan ook aan clomid liggen. 2 dagen geleden, cd 7, bloed laten prikken. Volgens de arts wordt utrogestan alleen gebruikt bij spuiten. En mag ik het niet gaan gebruiken met clomid. Zij denkt dat de follikelrijping niet goed gaat, omdat de eisprong te laat is. Zo lang die niet eerder is, wordt de lf niet langer. Clomid zorgt voor een betere rijping, dus krijg ik alleen clomid. Mijn gevoel zegt iets anders. Maar goed, afwachten wat 100mg teweeg gaat brengen. Duimen maar!
Maar stel dat je nou op 4 dpo je bloed laat prikken. Zij beweerd dan dat je progesteron dan niet hoger is dan 7 dpo? Ik zou zeggen dat dat makkelijk gecheckt kan worden..... Zo kan je laten zien dat je piek eerder in je cyclus is dan dag 7 na eisprong..
Ik moest vorige keer ook 3x mn progesteron laten prikken na mn eisprong. Omdat mn gyn ook dacht dat ie de piek gemist had.. Maar helaas, bij mij waren het 3 hele lage waardes. Zelfs onder de 2 Maar zou dat inderdaad voorstellen!
En Zazam? Hoe zit het bij jou? Een paar dagen geleden dacht je dat de menstruatie eraan zat te komen? Ik wilde ook aan de arts vragen om meerdere dagen bloed te laten prikken. Maar afgelopen vrijdag heb ik alleen een telefonisch consult gehad. Dus bij de eerstvolgende echo bespreek ik het. Verder kwam ik iets tegen over luf-eieren op internet, google maar eens. Dat kan ook zorgen voor lage progesteronwaardes en korte LF.
Gisteren ongesteld geworden ja helaas.. Luf-eieren.. Nooit van gehoord. Hoe komen ze er achter of je luf eitjes hebt? En valt daar wat aan te doen? Wanneer is je volgende echo Jolein?
Ja LUF eieren. Ik denk zelf dat ik dat ook (soms) heb. Zoals paar maanden geleden.. op de echo zagen we een follikel van 25mm!! Dus die stond echt op springen en heel groot! Paar dagen later was dast follikel ook echt weg. Progesteronwaarde was toen daarna iets van 4,7. Zal dus een LUF ei geweest zijn denk ik dan? Ik denk dat alleen clomid daar tegen helpt? Om te zorgen dat er echt een eitje in komt! Pff.. ik heb al een hele waslijst aan vragen voor de gyn als ik 1 mei weer daar kom.
Volgens mij zit er bij een luf-ei wel een ei in, maar springt het follikel niet. Maar je lichaam denkt van wel, dus je follikel reageert een beetje als een geel lichaam en maakt wat progesteron aan. Maar wat er daarna mee gebeurt? Of het inkrimpt? Ik heb al 2 nachten last van zweetaanvallen, heb vannacht maar weinig kunnen slapen daardoor. Voel me ook een beetje raar in mijn buik, beetje misselijk, druk in de onderbuik. Nog 2 dagen slikken en dan weer afwachten. De arts zei vorige week dat ik de pillen 's avonds moest slikken. De vorige keer deed ik het 's morgens, toen was er niks over gezegd. Zou dat ook wat uitmaken? Maandag heb ik de eerste echo. Ik hoop zo dat het werkt
@zazam balen dat je ongi bent geworden? Deze ronde weer een korte lf gehad? @jolein, vervelend dat je slecht kon slapen door de zweetaanvallen. Stond er niks in de bijsluiter ofzo dat je het juist s'avonds moest innemen. Hopelijk betekent het dat deze dosering beter werkt gezien de bijwerkingen. @hier vanmorgen echo gehad zit op cd 11. Ik heb recht een ei van 16mm en links was niks te zien, eierstok kon ze ook niet goed zien. Moet donderdag toch weer komen en kijken of hij verder gegroeid is of dat hij gesprongen is. Ze zei dat bij 18-20 mm je een eisprong kan krijgen. Baarmoederslijmvlies was 6mm, kon nog wel wat meer zei ze. Dit keer had ik de andere nieuwe fertiliteitsarts. Ze was het wel eens dat een cyclus van 20 dagen kort is. Voor de zekerheid vanavond weer begonnen met ovutesten als check erbij, ook voor mezelf. Het hoefde niet perse namelijk.
Ja wel balen.. Begin er echt een beetje een hard hoofd in te krijgen. Waarom zou het de komende rondes wel lukken als het nu al 11x niet gelukt is? Blijft knagen.... Ei van 16mm is mooi! Kan wel even duren voor deze springt.. Willen ze eventueel met hormonen starten als je cyclus zo kort blijft?
Hoi meiden! lekker aan het genieten van het mooie weer?? Ik heb net een nieuw topic aangemaakt want ik heb een heeeeeeele lichte positieve zwangerschapstest, maar ik snap er niks van!! Want ik dacht dat ik 2 weken geleden ongesteld was geworden. 3 dagen bloedingen gehad, alleen wat minder heftig als normaal. Maar omdat ik al 2 weken gevoelige borsten heb, heb ik een test gedaan. Naja, het hele verhaal kan je hier lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/570489-heel-licht-streepje-rare-cyclus.html Misschien snappen jullie er iets van! haha
Ik heb het topic gelezen roos. Ik weet het ook niet. Als je 2 weken geleden een innestelingsbloeding hebt gehad, zou het streepje nu wel donkerder zijn zou je zeggen. Ik ben benieuwd hoe het morgen eruit ziet.
Wow poeh roos wat spannend zeg! Ja ze zeggen streep is streep he.. Misschien kan je morgenochtend ook even temperaturen? Misschien was je eisprong wel later dan dag 23 en ben je wel gewoon zwanger! Super spannend hee! Ik zou inderdaad een bloedtest aanvragen, dan weet je het zeker. Onzekerheid is zeker niet fijn met je dieet! Hou ons op de hoogte, ben aan het duimen voor je! Zou zoooo leuk zijn😀
Bedankt meiden! Nou vanochtend was de test al bijna niet meer leesbaar, bijna geen streepje meer te zien. Heb toch een bloedonderzoek aangevraagd. Vanmiddag rond 16.00 mag ik al bellen voor de uitslag. Ik denk zelf nu echt dat het een vroege miskraam is geweest en dat ik dus nog restjes hcg in mn bloed heb gehad wat nu steeds minder wordt. beetje jammer! Maar goed, vanmiddag weet ik meer.
Nou zeg, wat jammer! Maakt je hart toch even een sprongetje.. Meestal geeft kruidvat geen vals positieve testen. Nou toch maar weer aan de bak de komende dagen (je eisprong komt in de buurt denk ik?)
Jammer roos! raar van dat streepje :x Ik heb vandaag cd 11 een echo gehad. Rechts een grote follikel van 18mm. Nog een grote erachter, maar die kon de arts niet goed in beeld krijgen om op te meten. Hij piepte af en toe een stukje langs die ene grote, maar was eigenwijs en wilde niet in beeld Links 2 kleinere van 11,5mm. Baarmoederslijmvlies was 4,9mm, bestond nog niet uit meerdere lagen. Nu hopen dat die grote doorgroeit en niet weer ineens verdwijnt zoals de vorige 2 rondes. Woe weer terug voor echo.
haha ja ZaZa, we zijn druk bezig hoor om de dag. Vandaag dag 18. Maar nog wel negatieve ovulatietesten. Jolein, dat is al wel een heel stuk vroeger als normaal een groot follikel! Lijkt de clomid dit keer wel zn werk goed te doen? Hopelijk zien ze woensdag nog een groot follikel en dan mag ie gaan springen!!
Wow op cd 11 al zo een groot follikel, dat is wel positief! Hopelijk springt ie gauw inderdaad en verstopt 'ie zich niet meer! Ze houden je wel echt goed in de gaten he? Hoe gaat het met bijwerkingen? Nou Roos, flink aan het klussen dus! Zijn jullie het klussen niet zat, zo vaak weer om de dag "moeten"? Ik ben wel blij dat ik redelijk mijn eisprong kan timen, dus wij doen het meestal maar een klein weekje om de dag.
whaha.. eind het eind van de vruchtbare periode zijn we het ook echt behoorlijk beu en is het echt 'moeten'. We zeggen ook elke maand dat we de volgende keer niet meer zo vroeg beginnen hoor!! haha. Maar vooral mn man is dan heel erg bang dat we een kans missen enzo. Dus vooruit dan maar weer ..