Succes vandaag weer Jolein, ben benieuwd! Hier lekker een dagje vrijgenomen, heerlijk met dit mooie weer😀
Bedankt Zazam! Vandaag geen goed nieuws. Het slijmvlies was vrijwel niet gegroeid, dus was nog te dun en het grootste follikel was 18mm, vorige keer 18,2mm! Voor de rest alleen kleinere follikels. Niks gebeurd na maandag dus! Het kan dat de grote follikel langzaam springt, want dan krimpen ze een beetje in, doordat er al vocht uitloopt voordat ze verdwijnen. Maar omdat het slijmvlies niet gegroeid was, dacht dat arts dat de kans klein was. Maar het slijmvlies kan ook dun blijven door clomid . Volgende week voor de zekerheid op woe en vrij bloed laten prikken voor progesteron. Geen echo meer. Stel dat er toch een ander follikel gaat groeien en ik volgende week een positieve ovulatietest krijg, dan moet ik bellen voor een echo. In ieder geval doet clomid bij mij dus niet wat het moet doen. Als ik deze ronde niet zwanger word, moet ik volgende ronde hormonen gaan spuiten. Over 2 weken moet ik terug voor het bespreken van het behandelplan en evt. prikinstructies. Als ik eerder ongesteld word, moet ik bellen, dan moet ik eerder komen. Nu had ik me al voorbereid op minder goed nieuws, dus kwam het niet zo hard aan als vorige ronde.
Wat vervelend weer. Vorige keer had je bmslijmvlies toch nog wel een groeispurt gemaakt naar de eisprong toe? Nu moet je dagelijks ovulatietesten doen? Enig idee welke hormonen je moet gaan spuiten? Pregnyl? Misschien kan je dan ook wel met utrogestan starten.. Hopelijk komen ze gauw met een goed behandelplan voor je! Wat een gedoe...
Het bms groeit als een follikel dominant wordt en gaat groeien. Bij mij waren ze beide vorige keer gegroeid, maar daarna niet meer. Als deze follikel springt is het dus te dun. Als er een nieuwe follikel gaat groeien kan het bms ook weer gaan groeien. Dat was de vorige keer ook zo. Afwachten wat nu gebeurt. Maar als een nieuwe follikel gaat groeien, springt hij weer te laat. Dus concludeert de arts dat clomid niet goed werkt. 150mg is geen optie, want de kans dat het slijmvlies dan nog minder groeit is groot. Ik weet niet wat ik moet gaat spuiten, er zijn verschillende opties. Die worden over 2 weken besproken denk ik. Pregnyl wordt gebruikt na het spuiten van hormonen, dat wekt de eisprong op. Weet niet of ik dat ook erbij moet gaan gebruiken. Wij zijn trouwens ook klusmoe. Door die onregelmatige eisprong moeten we dus vaak lang doorgaan. Dat is niet leuk meer. Deze cyclus gewacht tot de echo 2 dgn geleden. De arts adviseerde om nog om de dag door te klussen tot minimaal vrijdag. Maar ik ga door totdat mijn temperatuur omhoog is gegaan. Wil hem niet missen voor het geval het een goede eisprong zou zijn. Ik begin komend weekend weer met ovulatietesten. Eergisteren was ie nog negatief, deze follikel springt dus nog niet. Een nieuwe duurt nog min een week, omdat ik geen echo's meer krijg, ga ik dan maar de testen gebruiken. Hoe zit het bij jullie? Al een eisprong in aantocht?
ow jolein wat balen!! En dan over op prikken, goh, weer een stap verder he. pff tis wat! Wel fijn dat ze je niet verder laten tobben met clomid, maar gelijk aktie over op iets anders!
Kan me voorstellen dat je klusmoe bent Jolein, er is nu ook geen pijl op te trekken.. Hier nog geen eisprong in aantocht. Duurt nog wel minstens een weekje denk ik. Nog geen pijntjes en geen vruchtbaar slijm.. Zo jammer dat wachten he
Hoe gaat het dames? Al een eisprong op komst Roos? Woensdag moet je weer bloedprikken toch Jolein? Al positieve ovulatietesten gehad?
Gisteren pas weer begonnen met ovulatietesten. Ik dacht dat een nieuw eiblaasje niet zou springen voor woe. 2de streepje was goed zichtbaar, maar niet positief dus. Wel rare situatie. Zondag temp.dip, open bmm en waterig slijm. Maandag temp.stijging naar 37.0. Dus eisprong? Vandaag weer 37.0 ,bij eisprong is hij altijd op 2dpo op 37.1 of hoger geweest. Ik ga maar door met testen en tempen de komende dagen. Dan zullen we zien of de eisprong zondag is geweest of nog moet komen. En ook nu maar weer door blijven klussen tot ik 3 dagen n hoge temp heb, zucht.
pff jolein dat is echt veel klussen zo deze maand. Ik word er al moe van als ik er aan denk Ik zit nu te wachten tot mn NOD, die is vrijdag. Gisteren heb ik heel de dag buikpijn gehad, het gevoel dat ik ongesteld wordt. Dus vaak naar de wc, maar geen bloed gelukkig. Nu is de buikpijn bijna weg. Ik weet dat ik dat bij mn dochter ook had. Toen had ik op een zondag ook het gevoel ongesteld te worden, maar niks te zien. En die donderdag had ik een positieve test! Dus stiekem heb ik nu hoop dat het een innesteling was waar de buikpijn van kwam. Maar ja.. laten we netjes afwachten tot vrijdag.
Pff vermoeiend Jolein!! Het lijkt er wel op dat je eisprong geweest is.. Zou fijn zijn als je even rust zou krijgen met klussen! Roos, als vrijdag je NOD is, dan zit je nu toch pas 2 dpo ofzo toch? (Aangezien je lf altijd super kort is)
Spannend roos! Hoeveel dpo zit je nu denk je? Wanneer moet je anders terug naar de arts om te beginnen met clomid? Dat is toch rond mei? Vandaag was t 2de streepje bijna weg op de ovulatietest. Weet nu echt niet meer of ik zondag een ovulatie heb gehad of dat hij nog komt en ik de piek in de test gemist heb, want gisteren was de streep veel duidelijker. Of de piek en ovulatie moeten nog komen. Hopelijk komt ie snel als hij nog niet geweest is, dan kan ik in de meivakantie beginnen met spuiten en eerste controle. Tijdens werk is dat lastiger. Goede vrienden hebben deze week hun eerste kindje gekregen. Komt onverwacht toch hard aan. Ze zijn maar iets eerder begonnen met zwanger worden. Bij hun snel raak en hier nog geen sprake geweest van n reeele kans, slik.
Ik denk dat dit keer mn eisprong op dag 20 was en ik ga met mn NOD uit van een cyclus van 28 dagen. Maar dat wisselt nog wel eens bij mij natuurlijk, dus het is een gok.
Spannend! Nog steeds krampen? Ik heb al twee dagen een flink opgeblazen buik en sinds vandaag ook steekjes. Denk dat mijn eisprong morgen of overmorgen is dus dag 18 of 19. Toch weer twee daagjes eerder dan vorige maand Deze maand trouwens de hele maand 'maca poeder' in mijn smoothies gedaan. Schijnt ook de vruchtbaarheid te verhogen, ben benieuwd
Hier zijn de krampen/buikpijn bijna weg, soms nog heel licht zeurend. Maar nog geen menstruatie. Zaterdagochtend ga ik een testje doen als ik nog niet ongesteld ben. Die poeder ken ik niet? Waar haal je dat? Alle kleine beetjes helpen he
Ohh Roos, nog een dag wachten. Spannend! Zazam: ik heb van jan-mrt ook maca poeder gebruikt. Elke dag 1 eetlepel in de smoothie of yoghurt tot aan de eisprong. Je mag het niet gebruiken als je zwanger bent, dus voor de zekerheid stopte ik er rond mijn eisprong mee. Het had in ieder geval geen effect dat mijn eisprong eerder kwam of cyclus korter. Nu met Clomid durf ik geen dingen te gebruiken die ook op je hormonen werken, want misschien werkt het elkaar tegen. Ik vind maca poeder trouwens heel vies. Ik heb nu al 3 dagen een temp van 37.0 gehad en vandaag 37.1. Maar FF geeft niet aan dat ik een eisprong heb gehad. Gisteren maar 1 streepje op de ovulatietest en waterig slijm is ook al 3 dagen weg. Als het zondag geen eisprong is geweest, dan zal die voorlopig ook dus niet komen. Zit vandaag alweer op cd 21 dacht ik.
btw Roos: maca poeder hebben ze gewoon bij onze supermarkt bij de biologische producten/ zonnature e.d. Maar ook bij kruidvat etc.
oke tnx!! Maar ik ga ook over een paar weken beginnen aan clomid, dus laat ik het ook maar niet doen. Goh.. die cyclus van jou doet maar raar! Ik zou het echt niet weten ook. Lastig hoor!
Spannend roos! Ik heb het eerst bij de tuinen gekocht, maar zag nu ook dat ze het in de kruidvat hebben (veeeeeel goedkoper!). Het is inderdaad vies.. Ik las weer dat het prima gebruikt kan worden tijdens zwangerschap.. Het lijkt er op dat mijn eisprong iets eerder is, maar goed ik weet niet of dat door het maca poeder komt.. FF geeft niet altijd de eisprong juist weer. Dan moet je minstens drie dagen een hogere (minstens 0,2 dacht ik) temperatuur hebben. Als het waterige slijm opgehouden is en er is ook geen tweede streepje meer op je ovulatietest, dan hoop ik dat je een eisprong gehad hebt! Wanneer ging je ook alweer bloedprikken?
Ik ben gisteren gaan bloedprikken en morgen moet ik weer, dinsdag afspraak arts. Heb volgens mij ook nog een vaginale schimmelinfectie en n koortslip. Morgen maar creme kopen. Voel er niet veel voor om nu te klussen, maar stel dat ik komend weekend mijn eisprong krijg en we ervoor niet klussen dan is t n gemiste kans. Dilemma