Hee lizzylynn, ook gefeliciteerd! Ook zwanger zonder hulp? Met een lf van 8/9dgn toch? Dat geeft nog meer hoop! Ik heb nog steeds lichte buikpijn, maar geen last van gevoelige borsten ofzo. Denk niet dat ik ongesteld ga worden. Zal dus morgen wel geen goede uitslag zijn. Ben benieuwd of ik wel een echo krijg om te kijken of er weer iets aan het groeien is. Hoop niet dat ik aan de provera moet, want dan wacht ik liever nog even af.
Inderdaad zazam, ik had al ergens gelezen dat je met utro inlegkruisjes moest gebruiken, omdat het deels eruit loopt. Lijkt me niet zo fijn, maar ja, als het helpt, zou ik het er gelijk voor doen.
Vandaag naar arts geweest en weer een groot mysterie! Voor dat ik ging zat er bloed op het toiletpapier, dus ik dacht dat menstruatie was begonnen, uitslag zou dus slecht zijn. Maar progesteron was 25 en 34 Arts dacht dat ik 13 dgn geleden een eisprong had gehad, dus vandaag start menstruatie kon goed. Maar dan kon het niet dat de 2de keer bloedprikken mijn progesteron nog meer gestegen was, want dat gebeurt niet meer na 7 dpo zei ze. Verder was mijn bms nu 7,1mm, dat is dus doorgegroeid na de eisprong, was 4,9mm, dat kan ook niet. Eisprong later, afgelopen zondag, wat ik dacht, was ook raar zei ze. Dan kan ik met die mooie waardes niet nu al ongesteld worden! Of ik ben zwanger en verlies daardoor een beetje bloed. Ze benadrukte nogmaals dat temperaturen bij mij niet werkt aangezien het bij mij lijkt op pcos. Ik moet nu dus wachten of het bloedverlies doorzet of niet. Als het doorzet moet ik morgen of overmorgen de spuiten afhalen en krijg ik prikles. Mijn theorie heb ik niet nogmaals aangekaart, die verwierp ze vorige keer al. Maar het kan dat ik een goede eisprong heb, maar mijn progesteron al snel daalt op 6 of 7dpo. Nu ben ik, denk ik, geprikt op 3dpo en 5dpo en is het goed. Vorige keer 7dpo was het 12,8. Terwijl de keer ervoor op de dag van de eisprong het al 7 was. Als ik nu wel ongesteld ben, ga ik volgende keer echt aandringen op meerdere keren bloedprikken. Doordat ik dan ook pregnyl moet spuiten voor de eisprong weten we dan precies wanneer die is en kan precies bepaald worden welke dagen geprikt moet worden. Nu is het vaak maar raden.
Wow das een goede progesteron! Het zou inderdaad nog steeds interessant zijn als je vandaag had bloedgeprikt. Heeft ze wel een echo gemaakt vandaag? Kan je niet misschien zwanger zijn? Toch vraag ik me af op hoeveel dpo je echt zat met dat bloedprikken (waardes 25 en 34), want die heb je toch geprikt vóór vorige week zondag? Is je menstruatie(?) al doorgezet?
Menstruatie heeft doorgezet, dus vandaag spuiten opgehaald en spuitinstructie gekregen. Dat stelde niks voor, die mevrouw las alles voor uit het boekje dat erbij zat. Niks voordoen of zelf proberen. Ik ga gonal f spuiten 50 IE en als het eiblaasje groot genoeg is moet ik eenmalig pregnyl spuiten. Gisteren een echo gehad, bms was 7,1mm en rechts 1 eiblaasje van 10mm en 1 kleinere, links 4 kleinere. Geen cystes, alles goed om op cd 3 te beginnen met spuiten. Ik voel me alleen zo machteloos dat de arts me niet gelooft dat mijn lf nog steeds zo kort is en mijn progesteron dus waarschijnlijk vanaf dag 6-7 ineens snel daalt! Raar dat de arts bleef volhouden dat ze dacht dat de eisprong eerder was geweest ( cd 13), want ze zei zelf dat het progesteron bij de 2de keer bloedprikken dan niet zo veel meer gestegen kon zijn en dat mijn slijmvlies ook niet meer zoveel gegroeid kon zijn na de eisprong. Op de dag dat ik denk dat ik een eisprong heb gehad ( cd 17), had ik waterig slijm en open bmm en temp dip. Voor het weekend niks van dit. Volgens mij is dus bloed geprikt op 3DPO en 5DPO en duurde mijn lf nu 9 dagen met op dag 9 al rode spotting. En niet op 7DPO en 9DPO en lf 13 wat de arts denkt. Overmorgen beginnen met prikken en volgende week cd 8 terug voor echo. Hoe gaat het met Roos, alles nog goed? En op hoeveel DPO zit je nu Zazam?
ah balen jolein, had echt gehoopt dat je gewoon zwanger zou zijn!! Zie je tegen het spuiten op? Hier alles nog goed! Ben wel echt enorm gespannen en maak me de hele dag druk dat ik bang ben voor een miskraam. Vooral ivm mn Hashimoto. Gisteren bloed laten prikken en toen was mn HCG 116. Dus gewoon binnen de normale waarden. Hopelijk mag ik volgende week nog eens bloed prikken, 22 mei heb ik namelijk pas mn eerste echo bij de gyn.
Nee, ik vind het spuiten niet erg. Die gonalpen lijkt me heel makkelijk. Alleen bij pregnyl moet je 2 glaasjes breken, mengen en inspuiten met een spuit. Dat wordt spannend. Maar voor de prikken ben ik niet bang. Voordeel is nu dat het tussendoor opgehoogd kan worden als er niks doorgroeit, dat ik pregnyl mag spuiten en een eitje dus zeker springt en niet weer inkrimpt zoals eerst en ik evt volgende rondes dan utrogestan ofzo mag gebruiken, mocht mijn lf kort blijven. Met Clomid kon/ mocht dat allemaal niet. Het is wel hoopgevend dat jij en lizzylynn zwanger zijn. Ik denk dat je met een korte lf wel zwanger kan worden bij een vroege innesteling, het duurt alleen wat langer dan gemiddeld voor je zwanger bent! Omdat je niet altijd een vroege innesteling hebt bij een bevruchting. Ik moet 50 IE spuiten, in de beschrijving staat dat er meestal met 75Ie begonnen wordt. De arts wil me denk ik voorzichtig laten beginnen. Duimen dat het werkt!
Nou gelukkig ben je niet bang! Lijkt me toch raar jezelf prikken. Maar zo'n pen is wel beter ja. Vind het wel raar dat je nou nog steeds geen utrogestan mag gebruiken. Kan geen kwaad lijkt me toch! Als ik terug reken bij mezelf had ik op dag 20 of 21 een eisprong en op dag 25 een innesteling, die dag had ik die menstruatie buikpijn. Dus wel een snelle innesteling denk ik. Maar ik reken mezelf nog niet rijk hoor..de komende weken zijn nog heel spannend!
Vervelend dat je gyn daar zo over denkt jolein, mij klinkt het ook wel logisch in de oren... Utrogestan kan inderdaad geen kwaad, dus waarom zou je dat niet voorgeschreven krijgen? Ik ben wel benieuwd wat er met je eitjes gaat gebeuren met de nieuwe hormonen! Ik zit nu op 6dpo, spannend. Vandaag erg moe en erg verdrietig. Ik heb de laatste 1,5 week van drie mensen die dicht bij me staan te horen gekregen dat ze zwanger zijn. Vanmorgen weer toen ik op mijn werk was. Was ook net erg hectisch dus ik moest me zo inhouden om niet te huilen. Uiteindelijk toch stiekempjes ergens weggedoken en gehuild. Zo suf.. Ik gun het ze best hoor, maar het gaat zo veel mensen zo makkelijk af en die beseffen niet dat het pijn kan doen bij iemand anders.
Dank je wel! Voor het eerst was mijn eisprong redelijk op tijd. Ik testte woensdag positief en de dag erna hadden we een afspraak bij de gynaecoloog. Daar hadden we dus leuk nieuws te vertellen Het is inderdaad gelukt zonder "hulp". Hoe is het met jou?
Zazam: ik begrijp heel goed hoe je je voelt! Dikke knuffel voor jou. Hier is echt iets raars aan de hand. Mijn cyclus is een nog groter mysterie geworden deze maand. Ik heb nu al 3 dagen een temperatuur boven de 37. Hoger dan in de laatste lf. Normaal is hij bij de menstruatie lager. Vandaag cd 3, dus vanavond spuiten. Maar ik dacht doe voor de zekerheid een zwangerschapstest voordat je begint met spuiten. Staat daar ineens een 2de licht streepje Gechecked bij mij vriend, hij zag het ook duidelijk. Zkh gebeld, vandaag bloed laten prikken. Aan het einde van de midddag de uitslag pas gekregen, hcg was verhoogd nl. 52! Volgende week moet ik weer bloed laten prikken om te kijken of het gestegen is. Omdat ik gewoon ongesteld ben, even licht als normaal, kan het zijn dat het vruchtje nog niet goed ingenesteld was toen de menstruatie al begon, dus een vroege miskraam. Ik weet nu dus niet of ik blij moet zijn dat ik zwanger ben of niet! We zijn in ieder geval al blij dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden, bewijs dat dat in ieder geval werkt Nu dus een lange week wachten.
Wow! Jeetje wat spannend Jolein! Of het is natuurlijk geen menstruatie wat je nu hebt en ben je hartstikke zwanger! Over twee dagen kan je weer testen. Als het oploopt, lijkt het er op dat er geen miskraam heeft plaatsgevonden. Spannend zeg! Maak anders ook ff fotootjes van je testen Ik ga zondag testen denk....
Nee ik moet niet beginnen met spuiten, echo woensdag is ook afgezegd. Moet vrijdag terug om het fotmulier van bloedprikken af te halen en daarna bloedprikken en 's middags bellen voor uitslag. Vandaag is de 12de dag na de eisprong. Ik ga dinsdag of woensdag pas weer testen denk ik. Blijf wel temperaturen.
wow jolein! Dat is echt duidelijk een streep ja! Ik kreeg mn eerste streep niet eens goed op de foto! Ik zou idd met zo'n zelfde test over 2 dagen nog eens testen, als ie donkerder is lijkt het de goede kant op te gaan! pff, wat spannend!! Ik hoop het voor je!
Hoe voel jij je eigenlijk Roos? Gaat alles oke? Veel last van zwangerschapskwaaltjes? Enne, heb je al een echo gepland staan? Hier rustig. Temperatuur is flink aan het stijgen, geen idee of het door de utro komt. Normaal zit ik nu zo rond de 37, nu steeds 37,2-7,4. Constant krampjes (soort van spierpijn) in mijn onderbuik. Het gekke is dat mijn borsten niet meer zo pijn doen, terwijl deze altijd flink pijn doen na de eisprong. Ook wel last van een opgeblazen gevoel maar dat zal de utrogestan wel zijn. Vanmorgen toch niet kunnen wachten met testen, maar deze was wit wit wit (njah zit ook pas 9dpo). Paar dagen geduld nog. Is panda nog in tha house trouwens??
lief dat je het vraagt! Hier alles goed, ben wel ontzettend moe en enorm onzeker en bang. heb 22 mei pas de eerste echo! Nog niet echt misselijk, maar moet 's ochtends wel gelijk wat eten. Hopelijk blijft het zo oe 9 dpo.. ja dan worden het spannende dagen voor je!!
Oeh spannend zazam! Hee roos ik zie dat je 01-01-2016 uitgeteld bent, grappig. Ik kan me jouw onzekerheid en angst goed voorstellen. Ik duim voor je. 22 mei duurt nog zo lang! Hier nog steeds bloedverlies, zelfs stolsels erin, zal dus wel niet goed zijn. Ook geen klachten als misselijkheid, gevoelige borsten, opgeblazen gevoel ed. Mijn zus had bij beide zwangerschappen bloedverlies. Zij had ook misschien een korte lf, want bij de echo bleek ze korter zwanger dan ze zelf dacht. Maar ze gebruikte geen ovulatietesten ofzo. Dus zeker weten we het niet. Het is in ieder geval wel een geruststelling dat het eventueel ook goed kan gaan. Heb hier alleen nog verschillende testen liggen. Kan dus niet de testen vergelijken of ze oplopen omdat ze niet bij dezelfde hoeveeheid hcg positief testen. Kijken of ik morgen of maandag niet toch nog een testje doe. Want wachten tot vrijdag is not done. Heb vakantie, dus minder druk dan anders. En dan gaat de tijd zoooooo langzaam.