Korte luteale fase zwanger worden clubje:)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door roos85, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik hoop mijn eerste echo met 8 weken te kunnen krijgen. Niet later in ieder geval. Eerst even kijken of d etest op loopt:)
    @panda ik heb het vl toch maar verteld haha kon het niet voor me laten. Heb al een jaar een leuk boekje liggen voor papa's in spe en daar heb ik een tekstje in geschreven en de test in geplakt. Toen hij het uitpakte snapte hij het nog niet meteen, pas toen hij de test zag. Dat was wel een heel mooi moment.
    Hopelijk komt je ongi niet dit weekend natuurlijk! Ik duim voor je! Wel goed geklust?

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hmm ik dacht ik test vanmorgen ook nog even met de zwanger en kinds dipstick maar die is volledig negatief..:( Zou ik dan echt gefopt zijn door de kruidvat? Of fopt de zwanger en kids mij... Pffff... Ik was eigenlijk van plan om alleen morgen met die van kruidvat weer te testen maar kon het niet laten.. Nu zoo bang:(

3. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Kruidvattesten hebben 25 HCG nodig om positief te zijn. Sensitest meer HCG, weet niet hoeveel.
    Gewoon morgen nog een keer kruidvattest doen.
    Maar snap dat dit niet echt geruststellend is.
    Kruidvattesten zijn niet vaak vals positief, in ieder geval niet met zo'n duidelijke streep.

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Na 10 minuten begon ik een heeeeeel licht streepje te zien... Maar ben nu wel weer erg onzeker. Zal ik de HA bellen voor een bloedtest of is dat stom? (Normaal ben ik heel goed in beslissinge nemen maar nu weet ik echt niet wat te doen..:))

5. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    bloedtest mag altijd, ik heb het ook 3x gedaan vanwege mn onzekerheid.
    Mijn huisarts deed er niet moeilijk over, zei alleen dat het van mn eigen risico af ging.
    Dus ik zou het gewoon doen, als dat je gerust stelt.

6. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Vanochtend weer getest?

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja en het streepje was ieeetsjeee donkerder geworden.. Zie fotootje. Morgen nog 1 keertje testen en zondag wou ik nou de cb doen. Daarna stop ik er mee en ga ik er vanuit dat alles gewoon goed zit. Ik voel ook van alles gebeuren onderin mijn buik:) 6 juli eerste echo.

Hoe gaat het met het bloedverlies Roos? En Jolein?
    Panda, menstruatie in aantocht?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      10,6 KB
      Weergaven:
      3
  8. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Nou dat ziet er heel goed uit hoor!! :) Gefeliciteerd meid!

Ik heb geen bloedverlies meer gehad gelukkig, ben nog wel erg gestrest elke keer als ik naar de wc ga en bij elk steekje/krampje denk ik gelijk het ergste.. pff.
    Valt me zwaar dat ik niet mag tillen, met name mn dochter niet tillen is lastig, maar ook gewoon niet leuk! Gelukkig word ik er steeds handiger in.
    Morgen wordt mn dochtertje alweer 2! Dus gelukkig genoeg afleiding, maar ook heel druk.
    Maandag weer echo!

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Jaaaa, dat ziet er goed uit Zazam!

Alvast gefeliciteerd met je dochtertje Roos.
    Hier zei de arts dat tillen niks uitmaakt. Als het fout gaat, gaat het fout, dan maakt het niks uit of je zwaar getild hebt of niet.
    Alleen bij een groter hematoom, kan het uitmaken. Want een grote bloeding kan ervoor zorgen dat het vruchtje loslaat, maar dat speelt vooral voor 7-8 weken. Zei mijn arts tenminste.

Hier beetje last van misselijkheid en meer moe als anders. Maar ik heb het superdruk de komende periode, dus daar kan de moeheid ook vandaan komen.
    Afgelopen week 2x last gehad van een migraine aura aanval. Ik hoop niet dat dit vaker voorkomt, want het is niet leuk.
    Normaal heb ik maar een paar keer per jaar migraine.
    22 juni is de volgende afspraak bij de verloskundige.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja lijkt me erg pittig als je niet mag tillen.. En zo voorzichtig moet zijn.. Ik duim voor je voor mandag! Spannend. Enne gefeliciteerd mt je dochtertje. Fijne dag morgen!

Ik heb net gebeld met de fertiliteitskliniek, omdat ik wilde weten hoe zij over de Utrogestan denken. Toen zei ze dat ze eerst een echo wilde plannen om te kijken of het hartje klopt. Dussss ik heb 26 juni al mijn eerste echo, super spannend!

11. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @zazam super dat de test mooi op loopt. Vond de cb nog meer bevestiging omdat er echt zwanger kwam te staan. Dat is al snel een echo, hopelijk zie je een mooi hartje kloppen. Hoever ben je dan?

@roos dat je niet mag tillen lijkt mij ook lastig. Ik til zoontje nog best veel. Alvast gefeliciteerd met je dochtertje. Succes maandag met de echo.

@jolein "leuk" hè die kwaaltjes. Mag je wel iets gebruiken voor de migraine?

@hier nog geen ongi. Zit nu op cd 21 dus zal wel komen van weekend of begin volgende week. Momenteel ff niet helemaal happy. Daardoor ook voor mij nu de twijfel voor een 2e.

12. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik gebruik normaal ook vrijwel niks voor mirgraine, want meestal moet ik heel veel spugen en spuug ik de medicijnen die ik slik bij een aanval weer uit.
    De enige oplossing is in een donkere kamer gaan liggen en wachten tot het voorbij is :(
    Eventueel bij lichtere migraine pak ik ibuprofen. Nu liever niks , maar als het niet anders kan paracetamol.

Wat jammer dat je je niet happy voelt Panda. Kun je er zelf iets aan veranderen? Of komt het door iets van buitenaf waar je geen invloed op kunt uitoefenen?

13. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Nee dat niet mogen tillen en rust houden kan een miskraam niet voorkomen nee. Maar zorgt er wel voor dat mn baarmoeder rust krijgt. Mn bloeding kwam dus niet van een (beginnende) miskraam. THANK GOD! Maar misschien is mn baarmoeder wel wat gevoelig oid. Dus zo min mogelijk belasten. Ik ga er vanuit dat het maar tot de 12 weken is, dat ik daarna wel weer wat meer mag gaan doen. Als ik geen bloeding meer krijg dan tenminste...

Migraine heb ik ook wel eens last van, maar heeft bij mij altijd wel met drukte en spanningen te maken. Nu ik zoveel thuis zit heb ik daar niet zo last van haha.
    Maar ik hoop dat je het niet te vaak gaat krijgen in de zwangerschap zeg!!

ZaZaM, jeej 26 juni al! Je kan al gaan aftellen! hihi
    Panda, dikke knuffel! Het is ook allemaal niet makkelijk!

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bah migraine.. Moet er niet aan denken! Gelukkig niet vaak hoofdpijn maar als ik het heb voel ik me zoooo ellendig! Sterkte!

Vandaag helemaal geen kwaaltjes en niks in mijn buik... Hebben jullie daar ook wel eens last van Jolein en Roos? Of voel je elke dag wel wat? (Ook in het begin).

Ik snap dat je twijfeld of het nu wel het moment is om zwanger te worden Panda.. Ik weet niet wat de reden is dat je niet lekker in je vel zit, maar ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt. Sterkte!

15. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    In het begin voelde ik juist niks.. ja die menstruatiekrampjen... maar idd niet elke dag hoor.
    Mn echte kwaaltjes kwamen vanaf 7 weken volgens eigen berekening. Maar met de echo ben ik toen een week terug gezet dus dan begon het met 6 weken.

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vind het gewoon zo vreemd dat ik 10,11,12 dpo heel veel voelde. Constant activiteit in mijn onderbuik en achter mn schaambeen. Lichte krampjes, rommelende darmen etc. En vanaf gisteren opeens niks meer... Ik baal er dan gewoon van dat ik die utrogestan moet gebruiken, want utrogestan houdt mn menstruatie tegen.. Normaal weet je als je gaat menstrueren dat het niks geworden is, maar dat is bij mij dus niet zo.. Zou het echt heel vervelend vinden als ik tot 7 weken door ga met die utro en dan blijkt er bij de echo niks te zijn.. Teleurstelling+verspilling van tijd. :(

17. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Lastig van die utrogestan! Weet niet wat ik zou doen.
    Maar weet niet of het nu nog echt nodig is. Als je hcg stijgt, zorgt dat ook voor een juiste verhouding progesteron en oestrogeen. En bij jou was niet gebleken dat je progesteron te laag was na de eisprong toch? Kan het dan kwaad om nu al te stoppen? of anders gynaecoloog of verloskundige bellen om te vragen?

Ik voelde pas met 4-5 weken iets in mijn buik en borsten. Daarvoor alleen bloedingen. als ik niet getemperatuurd had, had ik nooit een test gedaan. Temp jij nog? Als die hoog blijft zit het goed.
    Bloed prikken heeft alleen zin als je t min 2x laat doen om te kijken of er een stijging of daling is. Of is dat een optie?

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Klopt. Mijn progesteron was 22, volgens sommigen goed, sommigen net iets te laag en sommigen op het randje.. Maar niet super laag in ieder geval. Maar zomaar stoppen durf ik ook weer niet... :)
    Toen ik de gynaecoloog belde zei de vrouw aan de telefoon dat ze eerst een echo willen maken en die is dus met 7 weken gepland.
    Ik ben sinds ik Utrogestan gebruik niet meer aan het tempen ná mijn eisprong, omdat mijn temperatuur sowieso omhoog gaat door de progesteron (utrogestan). Toevallig vanmorgen uit nieuwsgierigheid gedaan en was 37,2. Maar dat zegt dus niks.
    Ik test morgenochtend nog een keertje. Is het niet opgelopen dan laat ik maandag jn bloedprikken en daarna nog een keer. Dan maar even verder kijken..

Hoe gaat het met je migraine?

Leuke dag gehad Roos?

19. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Nou mijn twijfels zijn voor een groot deel over. Kan me niet voorstellen dat er iets mis is als ik zulke testen heb, toch:) dan maar genieten van deze klachtenvrije periode! Nu trouwens in vlagen menstruatieachtige krampen, voelen echt precies hetzelfde, bizar!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,7 KB
      Weergaven:
      5
  20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38