@panda hoe gaat het nu met je? Nog steeds in een dip of begin je al wat op te knappen? @jolein, poeh klinkt als een druk leventje! Wordt lastig om rust te houden.. Een bekkenbodemtherapeut is nog niet zo een slecht idee, die kan je inderdaad goede oefeningen meegeven. Lekker aftellen tot je vakantie! En de magische grens van 12 weken behaald @msgrey het zou inderdaad kunnen dat dat eitje van 18mm er nog lang over gedaan heeft om te springen. Ik heb ook eens een eitje van 18mm gehad en die is toen pas 4 dagen later gesprongen dacht ik. Bij mij sprong het eitje vaak de dag na de positieve ovulatietest dus dan zou 'ie bij jou misschien op dag 17 springen. Maand hiervoor op dag 15 dus op zich komt dat wel redelijk overeen. Bij mij varieerde het van dag 17 tot dag 20. Deze maand goed benut?
Hier is positieve test altijd dag 17 of 18. Gyn dacht deze ronde niet omdat eitje op dag 11 al 18mm was, maar had ze het toch mis Gewoon weer net als anders. Nu afwachten of en wanneer ik ongesteld word. Mijn lf is tussen de 4 en 9 dagen. Meestal 6. Als ik ongesteld word moet ik meteen gyn bellen. Kansen zijn goed benut ja maar dat doen we al 12 maanden zonder resultaat helaas. Hoe is het met jou? En de andere zwangeren?
ow sorry, vergeet hier helemaal te reageren! Panda, ik ben 3 januari uitgerekend! Onze naaste vrienden en familie weten het allemaal al wel. Maar ik heb vanmiddag weer een echo, nu 13+1. Als die nog steeds goed is dan kan het wereldwijd! Over 3 weken hebben we een echo gepland om te kijken of we een jongen of meisje krijgen Ms Grey, mijn ei werd meestal rond de 25mm. Ik had altijd positieve ovulatietest op dag 22. natuurlijk hoop ik voor je dat het deze keer gewoon raak is. En anders dat de gyn snel iets voor je kan doen!!
Vandaag weer een echo gehad, zag er allemaal goed uit, gelukkig! MsGrey, hoef je geen bloed te laten prikken om te kijken wat het progesteron is na de eisprong? of doen ze dat pas volgende ronde? Mijn lf was 6/7 dagen. Volgens de fertiliteitsarts kwam dat door een slechte/ geen eisprong. Mijn progesteron was ook te laag. Zelf ben ik er nog niet helemaal van overtuigd dat dit allemaal klopt. Want je moet altijd op 7 dpo bloed laten prikken en dat is bij mij maar 1x goed getimed, maar werd ik de dag erna ongesteld. Dus kan ook zo zijn dat progesteron te snel daalt en daarom op 7 dpo laag is en ik al ongesteld word. Feit is wel dat ik met clomid 100mg voor het eerst wel een goede progesteronwaarde had ( al was die op 3dpo en 5dpo geprikt ipv 7 dpo) en gelijk zwanger was. We zullen dus nooit weten wie gelijk had.
@jolein fijn dat de echo goed was. @Hier vandaag weer ongi geworden. Had het natuurlijk verwacht omdat we niet konden klussen omdat ik ziek was. Wat dat betreft zat ik wel beetje op te wachten zodat we verder konden. Vind het alleen geen fijne combi met dit warme weer, helaas weinig aan te doen. Heb met vl afgesproken om vanaf nu tot we weer naar ziekenhuis gaan met ovutesten aan de gang te gaan. Hopelijk kunnen daardoor nog meer op de juiste momenten klussen. Hoe is met alle zwangere? Lukt het beetje met deze warmte?
Hoi hoi, Hoe is het hier? Ik ben vandaag op 7 dpo en (nog) niet ongesteld. Kans dat het nu raak zou zijn is niet zo groot hoor, maar vind het al heel wat dat mijn lf iig al 7 dagen is deze ronde.
Hoi allemaal Ik had een topic geopend op het Miskraam board, maar later bedacht ik me dat ik dit beter aan jullie kan vragen. Dus, komt 'ie: Ik heb 17 juni een miskraam gehad. Hartverscheurend, maar een week daarna bleek ik tijdens de controle gelukkig wel "schoon" te zijn. Na alles bekeken te hebben zei de gyn dat ik waarschijnlijk over 4 à 5 weken een menstruatie kon verwachten. We besloten even pauze te houden van de MMM, maar wel zelf te proberen. Afgelopen 30 juni had ik 's avonds opeens een smiley op de ClearBlue Digital ovulatietest. 1 juli waren ook de ovulatietesten van Action en Kruidvat knalpositief. Ondertussen had ik verwarrende PMS-achtige klachten, pijnlijke borsten, opgeblazen gevoel, pukkeltjes, etc. Het is nu 4 juli en ik heb afgelopen nacht steeds wakker gelegen vanwege venijnige trekkerige pijn *down below*. En daarnet had ik roze vegen met een paar druppeltjes bloed. Ik word hier een beetje angstig van. Het is nog maar 18 dagen sinds m'n miskraam en 4 dagen sinds de positieve ovulatietesten. Dit kan toch nog geen menstruatie zijn? Ik heb vanavond Utrogestan ingebracht, hoop dat ik daar goed aan heb gedaan
@msgrey, nog geen menstruatie te bekennen? @aegyo wat vervelend van die miskraam, sterkte! Wbt het rozige bij afvegen: het zóu een inestellingsbloeding kunnen zijn (dat zou leuk zijn!) maar het zou ook een snelle menstruatie kunnen zijn. Of een ovulatiebloeding (die had ik wel eens, dat was ook roze). Je lichaam kan natuurlijk wat van slag raken na een miskraam. Ze raden dan ook vaak aan om in ieder geval 1 cyclus te wachten met opnieuw zwanger worden. Ben je ondertussen al een keer ongesteld geweest of niet? Is een inestelling mogelijk? Hebben jullie geklust? Ik gebruikte zelf de utrogestan pas 3 dagen na mijn eisprong, dan wist ik zeker dat deze geweest was. Ik temperatuurde ook, daardoor kon ik mijn eisprong nauwkeuriger bepalen. Temperatuur jij ook? Het is namelijk niet goed om te starten met Utrogestan als je eisprong nog niet is geweest, want dan houdt de utro de eisprong tegen. Evenueel over een paar dagen een zwangerschapstest proberen? Dan weet je ook of je weer kan stoppen met utrogestan (bij mij hield dat me menstruatie tegen). Hier vanmorgen een mooie echo gehad, alles is in orde. De vk denkt zelfs dat ik een weekje verder ben, 9w1. Over twee weken de termijnecho.
Fijn dat je een goede echo hebt gehad! Geniet ervan. Ik ben inmiddels ongesteld geworden en heb donderdag ochtend echo en bloedprikken.
Ik heb iets heel vreemds..... ik ben ongesteld geworden dinsdag en woensdag was het al weer over. Donderdag echo gehad en dit aangegeven, gynaecoloog wist het ook niet en moet dinsdag weer terug. Sowieso omdat het dan cyclus dag 8 is en ze vanaf dan het eitje om de dag gaan meten, maar ze gaf aan dat ze dan ook even goed naar de baarmoeder wou kijken of er iets te zien is. Eenmaal thuis vraag ik mij af wat ze daarmee bedoelt...... ?! Afwachten tot dinsdag dan maar.
Nee cyclyus dag 3 moet ik komen voor echo en dag 8, en zo door tot dat het eitje gesprongen is vanaf dag 8 om de dag. Ik ben afgelopen dinsdag ongesteld geworden, dag 24. Dat klopte ook. Dag 18 positieve ovulatietest en dan 6 dagen er na menstruatie. Ik ben onder behandeling voor een korte LF. Dus dinsdag gebelt dat ik weer ongesteld was en dan beginnen de echo`s en bloedprkken weer. Meestal ben ik 5 dagen ongesteld maar nu dus maar anderhalve dag. Dag 3 bij de echo donderdag was ik dus al niet meer ongesteld wat eigenlijk wel zo hoort. Toen was ik er al weer vanaf. Toen gaf ze aan aankomende dinsdag naar mijn baarmoeder te willen kijken of er iets te zien was. Eenmaal thuis ging ik denken wat ze daarmee bedoelde.
Mr Grey, misschien bedoelt de arts dat het ook een innestelingsbloeding kan zijn ipv menstruatie, omdat het korter was dan normaal. Hier had ik ook wel eens korte menstruaties van 1,5 tot 2 dagen met weinig bloed, volgens de artsen maakte dat niks uit. Ik heb weinig gereageerd hier, want ik heb het superdruk op het werk en voel me niet zo goed. Heel moe en regelmatig misselijk. Ben nu 14 weken en iedereen zegt dat het nu af moet nemen, maar ik voel het nog niet. Nog 1 week werken en dan vakantie, hoop dat rust ervoor zorgt dat ik weer een beetje opknap. Ik word ook regelmatig aangesproken dat ik er slecht uitziet, zo bleek en witte lippen. Geen stralende zwangere dus hier!
@aegyo dit topic gaat over korte lutale fase. Heb je normaal ook een korte lf en is dat de reden dat je in mmm zit? Kan dat niet helemaal opmaken uit je verhaal. Ik heb geen verstand van utrogestron. Kun je de mk beetje een plekje geven? @zazam fijn dat de echo goed was en ook nog een weekje verder. Volgende week weer een echo? @msgrey ik weet ook niet wat je gyn daarmee bedoelt. Denk je doordat je menstruatie zo kort is dat je misschien toch zwanger bent? Waar heeft ze afgelopen donderdag eigenlijk naar gekeken bij de echo? En waarom heeft ze toen niet naar de baarmoeder gekeken? Enige waar ze naar zou kunnen kijken is misschien de dikte van je baarmoederslijmvlies. @jolein vervelend dat je zoveel zwangerschap kwaaltjes hebt. Hopelijk gaat het eerdaags toch wat minder worden en kun je lekker genieten van je zwangerschap. Is iedereen nu op de hoogte van de zwangerschap? @hier zit nu op cd12 ben sinds zaterdag begonnen met ovu testen. Hij begint al langzaam op te lopen dus ik verwacht dat hij 1 deze dagen wel positief is. Komt wel aardig uit met mijn cyclus dus. Hopelijk kunnen we nu goed ons best doen.
@ Panda spannend weer. Kun je weer op het wachtbankje over een paar dagen. Nee ik denk niet dat ik zwanger ben, maar ze deed een beetje vaag en begreep zelf ook niet waarom ik maar anderhalve dag ongesteld was en vond dat mijn baarmoeder vandaag even goed nagekeken moest worden. Ik heb drie jaar terug kanker gehad, dus ik was een beetje nerveus wat ze nou bedoelde maar ben vanochtend geweest en alles was goed. Aan een kant 7 eitjes en aan de andere kant 8. Vrijdag weer terug en kijken hoeveel eitjes er door gegroeid zijn. Ze hebben nog tijd genoeg, want ze springen meestal pas rond dag 17 of 18 en zit nu pas op dag 8.
Zazam vrijdag waren er 4 eitjes waarvan 2 grotere. Dinsdag mag ik weer terug, ben dan dag 15 en dan hoop ik zeker 1 eitje dat gaat springen. Zijn er hier veel meiden met ervaring met iui? Wij zijn nu al zo'n tijd bezig dat ik daar naar wil informeren maar geen idee of ze dat doen. Hoe is het met jou?
Hallo ik heb ook een korte lf tussen eisprong en ms 9-10 dg heb van de gyne utrogestran gekregen om deze op te rekken.. Ben er dit cycles mee begonnen.. Alleen ik zit met dat hij tot meerdere malen heeft gezegd op dag 15 beginnen tot dag 30. En dit terwijl mn eisprong dag 17,18,of 19 is.. Ik heb met n dylema gezeten op een andere app vertelde ze dat ik maar moest beginnen wanneer de gyn zei dit omdat hij het wel zou weten. Toch begonnen dag 15 en dag 16 positief ovu test..
Spannend om het zo te volgen he msgrey? Hopelijk springt het eitje gauw! Hier verder geen ervaring met iui. Had me er wel over ingelezen omdat ik daar eventueel na de zomer mee zou starten. Het leek mij eerlijk gezegd zo weinig toevoegen (helpt alleen de sperma voorbij de baarmoedermond..). Omdat ik niet wist waar bij mij het probleem lag (het wegblijven van de zwangerschap) vroeg ik me ook af of iui wat zou doen. Maar als medisch alles verder in orde is lijkt het mij een goede, niet zo intensieve, eerste stap. Najalaa ik zou zéker niet op dag 15, voor je positieve ovulatietest, beginnen met utrogestan. Utrogestan belemmerd een goede eisprong! Je begint pas met Utrogestan als je zeker bent dat je eisprong is geweest. Beter een paar dagen na je eisprong starten (3 dagen later) dan vóór je eisprong. Dus als je ovulatietest positief is, zou ik pas 3 dagen later ongeveer starten met utrogestan. Ik temperatuurde ook zodat ik zeker wist dat mijn eisprong was geweest (na je eisprong gaat je basale (basis) temperatuur omhoog met minstens 0,2 graden). Ik vind het heel vreemd dat je gyn zegt op dag 15 terwijl je niet eens weet of je eisprong dan is geweest. Dat is sowieso niet goed. Hier gaat alles okee. Op wat vermoeidheid en weinig eetlust na weinig kwaaltjes. Beetje sloom alleen Dinsdag de termijnecho, spannend! Afgelopen donderdag de intake gehad en brutaal gevraagd om een echo en we mochten even kijken! Zo leuk. Kindje was flink gegroeid vergeleken met twee weken geleden en was lekker aan het bewegen. Zin in dinsdag!
@zazam, ja ik zit op het wachtbankje. Zit nu op cd 22, verwacht ergens tussen nu en het weekend wel mijn mensturatie. Moet wel zeggen dat ik vaak menstruatie achtige kramp heb gehad na eisprong. Maar ik ga van het ergste uit. Hoe was je echo dinsdag? @msgrey hoe was jou echo afgelopen dinsdag? Ik heb ervaring met iui, wat wil je weten? @najlaa, heb geen ervaring met utrogestran dus kan je verder niet helpen. Hoe lang zijn jullie al bezig? Word het jullie eerste?