Korte luteale fase zwanger worden clubje:)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door roos85, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Haha heb al meerdere rondes een eisprong rond dag 22. Pas sinds deze ronde temperatuur ik ook. Voorheen alleen ovulatietesten.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Jeetje nou hopelijk heeft de gyn wat voor je want zo'n korte lf fase maakt een zwangerschap niet mogelijk

3. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Hoi meiden,
    Nou ik ben net bij de gyn geweest! pff wat was ik zenuwachtig.
    Hij begon wel even over mn gewicht, dat het beter is om af te vallen, maar dat ik inderdaad nu niet te snel mocht afvallen. Verder heeft ie er niks over gezegd (pff opluchting)

Kreeg een inwendige echo, ik zit nu op cd20 en heb een ei van 25mm. Dus volgens hem staat ie op springen en moeten we vanavond aan de slag ;)
    Omdat ik vaak op dag 28 alweer ongesteld wordt is de LF veel te kort. Hij zei al gelijk dat je zo inderdaad geen kans hebt om zwanger te worden. Hij vond het wel heel bijzonder, want het komt niet vaak voor schijnbaar. (ik heb toch al wel vaker verhalen gelezen, maar goed)

Mijn cyclus wordt nu goed in de gaten gehouden. Maandag moet ik terug voor een echo om te kijken of mn ei is gesprongen. Volgende week donderdag wordt mn bloed onderzocht vooral voor het progesteron gehalte en mn schildklierwaardes.

Dus ik ben enorm opgelucht!!
    Dan weer in het begin van mn volgende cyclus een bloedonderzoek. En over 3 weken terug om alles te bespreken.

4. XmoonlightX

Fijn dat er actie is ondernomen
    Heeft hij ook een idee om de lf fase te verlengen??

Of krijg je iets waardoor je ei eerder springt? Volgens mij is 25mm best al groot namelijk, ik dacht dat ze eerder sprongen

Edit; zie nu op andere sites dat 25 wel regelmatig voorkomt..

5. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Hij had het al over een hormoon: utrogestan. Dit kan de LF fase verlengen en wordt ook vaak bij IVF gebruikt schijnbaar.

Hij wilde niet mn eisprong vervroegen, want de kans is er dan dat mn LF nog steeds te kort is en ik gewoon ontzettend vroeg ongesteld wordt.

25mm is wel groot ja, mn ei staat ook echt op springen haha.

6. Marlo

Marlo Bekend lid

30 aug 2014
    845
    161
    43
    Hij adviseert om vanavond aan de klus te gaan, om vervolgens te zeggen dat het geen zin heeft.....dat is ook gemeen😕

7. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    whaha ja dat is eigenlijk ook weer zo!

8. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Roos85: Goed dat je cyclus nu gevolgd wordt door de gynaecoloog.
    Misschien dat je de volgende cyclus dan wat hulp krijgt bij het verlengen van de lf en dat het helpt.

lizzylynn: hoe ging het bij jouw gynaecoloog dan dat het een pisvlek was?

ik hoop dat die van mij over 1.5 week ook begripvol is en bevestigd dat mijn lf te kort is.
    Hoop dat bms wel in orde is, ben bang dat het te dun is vanwege lichte menstruaties. werd dat ook gemeten bij de eerste afspraak?

9. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Hij heeft bij mij van alles gemeten zag ik op het scherm. Maar kreeg alleen de mededeling dat alles er goed uitzag en dus een ei heb van 25mm. Weet dus niet precies wat ie gemeten heeft.

Ik hoop ook echt voor je dat je een meewerkende gyn hebt. Zo zie je maar hoe het kan verschillen

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik mag 20 februari naar de fertitileitsarts. Ben benieuwd wat die van mij zegt over een korte luteale fase! Je leest zo vaak dat een gyn zegt dat dit niet uit maakt.. Fijn dus dat deze wel erkent dat het niet zo best is! (Mijn lf is gemiddeld 8 dagen). Succes met de verdere onderzoeken!
    Ow ja utrogestan verlengt inderdaad je luteale fase. Progesteron zorgt er namelijk voor dat je baarmoederslijvlies niet wordt afgebroken en daarmee dus niet ongesteld wordt. Zo heeft het eitje meer kans om in te nestellen als deze bevrucht is.

11. XmoonlightX

Oja dat heb ik hier wel meer gelezen idd. Spannend!

12. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Haii!!

Wat fijn zeg!! Je hebt ongeveer hetzelfde onderzoek gehad als dat ik ook heb gehad:) Wat spannend dat je ei op springen staat! Had een fijne gynaecoloog?

Raar he dat ze zeggen dat een korte lf bijna nooit voorkomt, maar ook hier heb er al genoeg meiden over gehoord;)

Spannende tijd he voor ons beide hihi.
    Ik moet nu wachten op mijn menstruatie en op cd 1 bellen en op cd 12 een echo.. spannend!!

13. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Wat een botte en arrogante vent zeg:x Volgens hem kan het helemaal niet dat je een korte lf hebt:$ Dan is je eisprong gewoon eerder geweest. Hij ging ook bellen met het hoofd van de IVF.. "Ja ik hier heb een mevrouw zitten van 27 jaar en ze zijn nog geen jaar bezig en ze denkt dat ze een te korte lf heeft. Dit denkt ze door het gebruik van ovulatietesten". Hij deed echt spottend bahhhh!

Toen ik vroeg hoe het dan kan dat ik rechts bij mijn onderbuik ook wat voel tegelijkertijd met de positieve ovulatietest zei hij: "Ja mevrouw het is toch echt zo dat ovulatietesten rommel is en dat het geldklopperij is. Ik verzin het ook niet". Pfffffffffff!

Heb wel een inwendige echo gehad en alles zag er gezond uit:) Ik krijg nu op cd 12 een echo om te kijken of er een groeiend eitje te zien is en op cd 21 moet ik bloedprikken om te kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden.

Ook temperaturen vond hij maar onzin! Ook totaal niet betrouwbaar zei hij..

En dan ook nog tegen mijn vriend zeggen (buiten de ruimte waar ik me aan het aankleden was): "Je vriendin is wel erg mee bezig he". Johhhh!! Duhhhhhhh! Ik moest ook niet op internet lezen, want dat is allemaal onzin:$:$

Echt een hele rare, botte en arrogante man, maar uiteindelijk gaan ze me wel deze ronde volgen. Dat is dan weer positief:p En dat wilde ik ook graag:D

Ik schaamde me bijna toen ik daar zat dat ik een afspraak had gemaakt.

Liefs,
    LizzyLynn

14. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Spannend!! Aftellen nu... Wachten duurt laaaaaaaaanggggggggg:(

15. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Ik had denk ik ook echt het geluk dat ik op cd20 een afspraak had en dat hij dus echt met eigen ogen gezien heeft dat mn ei nog niet gesprongen was. En ik vorige keer al op cd 26 ongesteld werd.
    zijn reactie ook; goh, bijzonder. Komt niet vaak voor.

Ik moet maandag dus weer voor een echo om echt te controleren of mn ei gesprongen is.
    En daarna bloedonderzoek voor mn progesteron gehalte.
    Ben wel blij dat het allemaal zo lekker snel kan!

Mijn gyn vond ovulatietesten ook niet zo geweldig hoor. En naar mn temperatuurlijst heeft hij niet eens gevraagd!

Heb net bij de onlinedrogist een speciaal iets besteld wat ook zou helpen voor meer balans in je cyclus: Bonusan Vitex Agnus Castus Extract Capsules
    Ga het gewoon proberen!

16. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    ow en gisterenavond was mn ovulatietest al niet meer positief (gisterenochtend nog wel)
    Dus mn ei is echt gisterenmiddag gesprongen. haha

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een vrij korte cyclus zoals jij hebt met een heel late eisprong en korte luteale fase kan ook nog wel eens op POF wijzen, oftewel de vervroegde overgang. Het is de moeite waard je hormoonwaardes LH, FSH, progesteron en amh eens te prikken.

18. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    He gadver.. je maakt me bang!! haha
    Dit had ik nog nergens gelezen.

Ik word volgende week geprikt op: FSH, LH, Prolactine, TSH (vanwege mn schildklierziekte)

19. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Je ei springt tot 48 uur na je positieve test. Als hij minder positief is betekend het nog niet dat hij al gesprongen is... ik dacht dat ook altijd. Helaas is dat niet zo... Dus ik zou het van het weekend lekker gezellig maken:D

20. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18

owja.. ja heb ik wel eens gelezen. Maar omdat de gyn zei dat ie echt op springen stond dacht ik dat ie dus gisteren al gesprongen was.
    Maar geen probleem hoor, doen we het morgen nog een keer :p

Deel Deze Pagina