Nou, dat heb ik ook voorgelegd aan mijn huisarts aangezien mijn moeder iets eerder dan gemiddeld in de menopauze kwam (ong. 46 jaar). En vrouwen gemiddeld 10 jaar ervoor al beginnen met de overgang, bijv. veranderende cyclus en menstruatie, minder progesteron, eicellen van mindere kwaliteit en je dus verminderd vruchtbaar bent. En ik ben 35, mijn cyclussen en menstruatie zijn veranderd, mijn LF is kort (dus verminderd progesteron?). Maar de huisarts zei dat ik me absoluut geen zorgen hoefde te maken, want ik had nog geen opvliegers, dus dan kon ik niet in de overgang zijn. Dat hangt toch niet alleen daar van af???? Hoop dat de gynaecoloog mijn bloed daar wel op wil testen.
Hoe is het verder nog met iedereen gegaan bij de gynaecoloog? Sommige zijn geweest voor een eerste onderzoek, maar hoe is het daarna nog verlopen? Ik ben vandaag geweest en net als LizzyLynn had ik in het begin ook een beetje het idee dat hij me belachelijk maakte dat ik al bij hem zat voordat het jaar proberen om was. Binnen een jaar gaan ze ook niets doen, tenzij er echt iets aan de hand is. Hij vroeg bijna niets en zijn vergadering voor mijn afspraak was uitgelopen, dus het ging ook allemaal heel snel, hij wilde tijd inhalen vermoed ik. Hij zei ook dat ovulatietesten en temperaturen niet betrouwbaar zijn. En dat als je cyclussen hebt tussen de 28 en 35 dat je dan altijd een eisprong hebt! Dat het dan meestal een kwestie is van fout plannen met de seks! Dus dat ik dacht dat ik in de laatste 4 maanden 2 cyclussen had gehad zonder eisprong en 2x met een eisprong op dag 28/29, trok hij toch wel in twijfel. Maar toen hij de echo maakte zei hij dat ik misschien toch wel gelijk ging krijgen. Ik zit nu op dag 20 en in de linker eierstok zaten 3 follikels, 1 was groter dan de rest en was 13mm. In de rechter zat niets. Ook het baarmoederslijmvlies was nog dun vond hij , 4,4mm. Het zou nu minimaal 5mm moeten zijn. Ik moet nu elke 3 dagen terug voor een echo om te volgen hoe de follikel groeit en wanneer hij springt en hoe het baarmoederslijmvlies groeit. En na de eisprong moet ik bloed laten prikken. Nog even afwachten dus.
Hoi! Ook jij had dus niet echt een fijne gynaecoloog:x Beetje jammer! Wel fijn dat hij je misschien toch gelijk geeft! Wij kennen ons lichaam toch het beste! Mag ik vragen in welk ziekenhuis je bent geweest? Spannend dat je nu elke 3 dagen terug moet voor een echo. Er is niet betrouwbaarder dan een echo.. dus flink aan de klus zodra het zover is Ik heb vrijdag gebeld naar het ziekenhuis dat ik donderdagavond ongesteld ben geworden en ik moet volgende week dinsdag voor een echo. Ik hoop alleen wel dat als ze nog niets zien dat ik dan ook elke 3 dagen terug mag komen, zodat ze de voortgang in de gaten kunnen houden! Erg spannend dus allemaal! Wel typisch dat ook jouw gynaecoloog zei dat OT en temperaturen niet betrouwbaar zijn
Dat had ik hier ook. Tijdens eerste bezoek kreeg ik het gevoel dat de arts vond dat ik mij aanstelde, aangezien we nog maar 4 maanden bezig waren. Ovulatietesten en temperaturen was onzin. Veel vrouwen kregen nooit een positieve test met ovulatietesten en temperaturen was onbetrouwbaar. Ik deed het vast niet goed. Geduld moest ik hebben, want veel vrouwen raken pas na 12 maanden zwanger. Tot ze een inwendige echo maakte toen draaide ze volledig om. En guess what? Toen ik na 1 ronde clomid onder begeleiding zelfstandig mocht, moest ik juist ovulatietesten gebruiken én temperaturen. Het blijven rare wezens, die artsen
ha meiden! Wilde toevallig vanavond hier ook wat schrijven.. Heb nog een echo gehad om zeker te weten dat mn ei gesprongen was, nou dat was het geval! Dus afwachten. Op CD 28 heb ik een zwangerschapstest gedaan.. en ja hoor.. na ongeveer 10 minuten een heeeeel licht streepje, CD29 weer een test en ja, weer een heel licht streepje. En toen.. diezelfde middag.. ONGESTELD!!!! :x Ik had echt hele goede hoop, dus was echt onwijs depressief. Denk dus dat mn eitje wel bezig was met innestelen, maar dat de LF dus weer te kort was, dus mn ei had weer eens geen kans. Zo balen!! Heb vanochtend dus weer bloed laten prikken, want dat moest op de eerste dagen van die nieuwe cyclus. VOlgende week donderdag naar de gyn voor alle uitslagen.. Jolein, gelukkig kon de gyn het met eigen ogen zien dat je echt gelijk had!! Bij mij ging het ook zo, wel fijn, kunnen ze niet meer dom lullen Wel heel fijn dat je nu zo goed in de gaten wordt gehouden!! hou ons op de hoogte
Had jij ook een korte LF? Dus jouw gyn heeft eigenlijk je eisprong dan vervroegd dmv clomid? En had je geen ultrogon? (of zoiets)
Roos85: jammer zeg. Kan me voorstellen dat je heel blij was en dat het dan helemaal instort! Sterkte ermee. Ik ben ook steeds bang dat het dadelijk wel een keer lukt, maar het daarna misgaat door bijv . te laag progesteron. Ze gaan deze cyclys testen hoe het daarmee zit na de eisprong. Ik ben benieuwd of de korte lf daar aan ligt. Of dat t komt door de late eisprong.
Het gaat niet alleen om de overgang, je vruchtbaar eindigt gemiddeld TIEN JAAR voor je echt in de overgang komt en dus opvliegers krijgt en stopt met menstrueren. Dat weten veel vrouwen niet, dus zou er bij je gyn echt op aandringen! Wat een sukkel jouw ha! Word er gewoon boos van
Ik heb ook een korte LF. Het heeft zeker inloed. Een eitje kan zo niet innestelen. ik zou gan temperaturen zo weet je zeker hoe lang hij is en je gyn zal j dat waarschijnlijk ook gaan vragen.
hoi hoi! Weet niet op wie je precies reageert? Maar er zijn meerdere meiden intussen al bij een gyn geweest en geen enkele gyn heeft gezegd te moeten temperaturen. Zelfs gezegd dat temperaturen niet betrouwbaar is We zitten nu in allerlei onderzoeken, echo's en bloedonderzoeken.
Ik wist dat je al gemiddeld 10 jaar voor je menopauze al verminderd vruchtbaar bent. Ik heb eens een artikel in een medisch blad erover gelezen. Heb toen ook gelijk mijn vriend ingelicht ivm mijn leeftijd. Maar helaas duurde het nog lang voordat hij daadwerkelijk kinderen wilde En daar moet je toch met z'n 2e achterstaan. De gynaecoloog zei ook gelijk dat ik niet in de voorfase van de menopauze zit. Mijn fsh was 5.5 en dat moet tussen 1 en 8 zijn en oestradiol was 101 en dat moet tussen 80 en 300 zijn. De waardes waren daar te goed voor volgens hem. Ben benieuwd wat de progesteronwaardes zullen zijn na de eisprong. Als die laag zijn kaart ik het nogmaals aan en vraag of ze ook het amh kunnen meten. Wat zijn de waardes bij iemand met pof eigenlijk? weet iemand dat?
Nu al? Ik dacht dat wij aardig gelijk liepen qua cyclus, maar ik zit pas op CD 5, dus ik moet nog wel 2 weken wachten voor een eisprong. Maar ik hoop het voor je!!!
Mijn cyclus is altijd tussen de 27 en 30 dagen. Netjes dus. Ik belde afgelopen vrijdagochtend naar het ziekenhuis en moet aanstaande dinsdag langskomen.. Dat is dan CD 12. Zit dus nu op CD 6.. redelijk gelijk dus
Ja dan schelen we maar 1 dag haha. Maar denk dan niet dat er op CD12 al een eitje op springen staat toch? Maar hoop het wel voor je! Dan zou je een hele mooie LF hebben!
Heb de rest niet gelezen, dus wellicht is 't antwoord dat ik geef, al tig keer gegeven Ik dacht dat een korte LF door hormonale storing kon komen (ook door PCOS door overgewicht o.i.d.). Ik had ook een vrij korte LF (wel langer dan drie dagen) en heb met homeopathische middelen geprobeerd dit te reguleren. (shatavari) Maar hoop voor jou dat de gyn. een oplossing heeft.
Dank je wel, De gyn heeft geen oorzaak gezegd, alleen dat het weinig voorkomt? Ik heb een schildklierziekte (Hashimoto) dus idd een hormonale afwijking.. En ook overgewicht (door de Hashimoto) Volgende week mag ik weer terug naar de gyn, na allerlei onderzoeken.
Ik denk ook niet dat mijn eitje op CD 12 al op springen staat. Mijn cyclus is wel netjes alleen ik heb steeds rond CD 21 pas een positieve OT en rond CD 28 word ik ongesteld. Dus te snel ongesteld. De gynaecoloog gelooft dat niet, dus vandaar op CD 12 een echo. Stiekem hoop ik dat er nog (!) niets te zien is, want dat betekend dus dat ik gelijk heb en niet die vervelende nare gynaecoloog