Korte luteale fase zwanger worden clubje:)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door roos85, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Wat een super spannende week voor ons allemaal:)
    Laten we duimen voor goede uitslagen!!! En jullie ook succes met wachten pffff trek het niet meer hoor Haha!!:D

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik moet maandag voor de uitslag.

Ben nog steeds niet ongesteld en dag 12 na eisprong is al bijna weer voorbij! Dat is al bijna een verdubbeling van mijn normale lf!
    Gisteren een extra vroege zwangerschapstest gedaan. Maar die was negatief.

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht

Wow bizar dat je lf opeens zo lang is! Hopelijk betekent dat goed nieuws! Misschien zondag opnieuw testen? De kv 2voor5 zijn ook heel gevoelig.

4. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Wat fijn dat je lf nu al langer is!! Heb ik ook voor het eerst deze ronde.:)

5. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Ik hoop echt voor jullie dat dit een heel goed teken is!!

Ik ben vanochtend ongesteld geworden, op dag 21. Ik had op dag 16 een eisprong. Dus LF van 5 dagen.... :(

Ik denk dat nu niet meer mn progesteron hoef te laten prikken? Ik heb het vandaag nog maar wel laten prikken, maar eigenlijk zou ik maandag ook nog moeten. Maarja, dat heeft geen zin meer lijkt me.

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht

Balen hee:$! Misschien juist wel progesteron laten prikken om het hele plaatje compleet te hebben? Duidelijk is nu wel dat je lf veel te kort is. Hopelijk handelen ze daar ook naar!

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Roos85: 5 dagen :$ dat is echt balen. Ben benieuwd wat jouw progesteron dit keer was. Wanneer krijg je de uitslag?
    Ik zou maandag toch even bellen om na te vragen of je wel of niet moet laten bloedprikken. Dan weet je zeker of dat nog de bedoeling is.

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heb jij nog een keer getest jolein? Je zit al op 14 dpo toch?

9. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Ahw neeeee!! Wat balen zeg:(:(!! Ik zou idd even bellen naar het ziekenhuis om te vragen of het prikken nog wel nodig is. Je lf is idd ook deze ronde dus heel kort:$

10. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Nee, ik heb niet meer getest.
    Ik heb met mijn vriend afgesproken om tot morgen te wachten.

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Spannend! Laat je het weten?

Heeft verder iemand al last van kwaaltjes?
    Ik heb al twee dagen menstruatieachtige krampjes, maar toch net ietsje anders. Ook wat steekjes links en rechts.. Begin wat hoop te krijgen dat het misschien wel raak is. Wilde er deze maand niet te veel aan denken, maar word door al die klachtjes toch bezig gehouden...!

12. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Spannend jolein. Ben benieuwd!!

Ik heb al een paar dagen last van krampen in mijn buik en gisteravond last van onderrug. Verder vandaag even s middags uurtje geslapen, ik was zo moe. Vandaag een mini beetje zeer licht roze afscheiding en nu weet niks. Met vlagen misselijk, maar vraag me af of ik denk dat het zo is omdat ik overal nu op let hihi. Ik wacht tot dinsdagochtend met testen:D

13. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Vanmorgen op cd 40 en 15 dpo weer een test gedaan, een extra gevoelige, maar ook deze was negatief :(.
    Ik heb wel sinds gisteravond pijnlijke borsten en vanmorgen had ik lichte kramp in mijn onderbuik. Zou mijn menstruatie er dan aan komen?
    Ik ben zeer benieuwd wat mijn progesteronwaardes zijn!

Ik denk dat er nu 2 dingen aan de hand kunnen zijn:

optie 1: mijn progesteron is goed, vandaar dat ik nog niet ongesteld ben, er is alleen een late eisprong. Maar hoe kan het dan dat de luteale fase van 6-7 dagen ineens naar 14 ( of zelfs meer) gaat?

optie 2: ik heb geen eisprong gehad op dag 25 :$. Mijn gevoel zegt dat dit klopt. Op cd 23 had ik links een follikel van 10mm en 15,8 mm, rechts niks. Op cd 26 zat er links niks meer en rechts ineens 5 follikels van 10 mm. Kan het niet zo zijn dat de follikels links weer geslonken zijn en er een van rechts is doorgegroeid? Want ik had geen positieve ovulatietest en geen temperatuurstijging. Op dag 35 is mijn temperatuur pas omhoog gegaan! De fertilityfriend app geeft met een stippellijn aan dat op cd 34 een eisprong is geweest. Dus dan zou ik nu op 6 dpo zitten. En zou ik morgen of overmorgen ongesteld moeten worden. Dan zou dus uit de progesteronwaardes moeten blijken dat er nog geen eisprong is geweest, want die zijn geprikt op cd 31 en 34.
    Mijn vriend vindt dit zeer onwaarschijnlijk, want de gynaecoloog zal het toch wel beter weten? Als die zegt dat op cd 26 mijn eisprong is geweest omdat het grote follikel weg is, mijn baarmoederslijmvlies niet meer uit 3 lagen bestaat en er vocht in de baarmoeder zit, dan zal ze toch wel gelijk hebben!

Ik voel me nu wel depri. Waarom doet mijn lichaam zo raar?
    Het wisselt van korte cyclussen van 28-29 dagen zonder eisprong, tot lange cyclussen met een zeer late eisprong (dag 28/29, die dus plaatsvindt op de dag dat ik de maand ervoor al ongesteld was :() met korte LF en deze cyclus is dus ook weer een mysterie wat er aan de hand is.

14. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hmm. Vreemd. Ik vind optie 2 niet zo een heel gek verhaal eigenlijk. Het kan best zijn dat het eitje links niet is gesprongen, omdat rechts ging domineren en dat uiteindelijk rechts is gesprongen. Ik vind zelf de temperatuurmethode betrouwbaar om te checken of mijn eisprong is geweest. Aangezien die van jou pas op cd35 omhoog is gegaan, zou het mij niks verbazen als jij op cd34 je eisprong hebt gehad. Je progesteronwaardes zullen dat waarschijnlijk bevestigen (vermoedelijk zijn die dan dus heel laag, in ieder geval onder de 15).
    Hebben jullie nog wel doorgeklust of gaat deze ronde dan voorbij?
    Ik ben erg benieuwd naar je progesteron dus.. Ik zou dit verhaal dan ook aan je gyn vertellen en kijken hoe hij/zij daar op reageert en of dit mogelijk is.. Maar heb jij PCOS of niet? (Dan domineren er zo veel eitjes dat er uiteindelijk vaak niet echt eentje springt, dacht ik).

15. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Na cd 27 niet meer geklust, dacht dat de kans voorbij was. Volgende keer dus maar weer doorgaan tot de menstruatie ;)
    Ik heb geen pcos. Ik heb daar in het begin ook aan gedacht. Maar er is geen kralenkrans van cystes te zien op de echo. Dus dan lijkt me dat het geen pcos is. De gynaecoloog zei er ook niks over.

16. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    @Jolein8: Ik heb ook reuze benieuwd naar jouw progesteron waardes! Ook ik vind je tweede optie niet eens zo heel raar hoor. Wanneer heb je weer een afspraak in het ziekenhuis? Dan kun je het bespreken met je gynaecoloog.

17. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Hier vanochtend bruinverlies met rood bloed ertussen. Dus hier is het deze ronde helaas niet raak:( Wel is mijn lf nu 11 dagen. Maar optie 2 waar Jolein8 het over had, klinkt best logisch en ook hier zit ik daar nu over na te denken. 9 maart krijg ik pas de uitslag van mijn progesteron waardes. Nog even geduld dus..

18. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heeft het nog doorgezet?

19. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

#179 LadyLien, 2 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2015
    Hey meiden,

Ik vrees met hetzelfde 'probleem' te zitten.

Ik ben in januari gestopt met de pil, onttrekkingsbloeding 16/1.

Volgende ongi was 6/2 (cyclus van 21 dagen), maar ik dacht dat dit uitzonderlijk zou zijn gezien ik nog aan het 'ontpillen' was.

2e ronde de ovulatietesten erbij gehaald, en al vroeg begonnen (cd 10 - 11 - 12 - 13 - 14) helaas geen LH-piek gevonden dus ik dacht mijn eisprong gewoon niet gevoeld te hebben, en ik ben gestopt met testen. Tot ik op cd 16 (zaterdag) hevige steken in mijn onderbuik rechts voelde. En op cd 23 (zaterdag erop) was ik al ongesteld.

Vermoedelijk is ook mijn lf slechts 7 dagen, en ik ben toch een beetje ongerust geworden of mijn eitjes wel voldoende de tijd krijgen om hun ding te doen...

20. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

16 apr 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Helaas meiden... Hier zwaar ongesteld:(
    Op naar de volgende ronde!

Deel Deze Pagina