Susan dan heeft de teunisbloem wel zijn werk gedaan. Is je luteale fase nu ook langer geweest? Wij gaan van het weekend met vakantie en heb besloten deze maand niet met testen aan de gang te gaan. In de vakantie periode zijn volgens mij net de goede dagen.
Hier nog weinig nieuws, a.s. donderdag krijgen we de uitslag van het zaadonderzoek. Gisteren was mijn 13e dag na mijn eisprong en kreeg ik door de utrogestan heen spotting. Daar begint mijn ongi altijd mee, had alleen niet verwacht dat ik dat ook zou krijgen terwijl ik de pillen nog gebruik Vanochtend toch maar even getest en die was natuurlijk negatief.
Talulah morgen dus de uitslagen, ik ga heel hard met je mee duimen dat alles goed is. Je luteale fase is dus nu wel langer geworden met die medicijnen. Elke keer weer zo'n teleurstelling als er geen 2streepjes op die test komen he! Wat is de afkorting van DPO, kon het op google niet vinden?
DPO betekend Day Past Ovulation, dus hoeveelheid dagen na ovulatie. Ik ga morgenochtend toch even het ziekenhuis denk ik bellen om te vragen of ze niet vrijdag kan bellen voor de uitslag. Ik moet morgen gewoon werken dat betekend dat ik tijdens mijn werk naar buiten moet lopen en bij slecht nieuws moet ik weer naar binnen en meteen weer grappig en leuk doen tegen mijn klanten Ik kan toneel spelen maar zooo goed ben bang van niet. Bij slecht nieuws wil ik gewoon even flink janken! ik hou jullie op de hoogte
Talulah bedankt voor de uitlegn van DPO. Heb je de uitslag een dagje kunnen verschuiven? Vind het trouwens raar dat je zoiets belangrijks over de telefoon te horen krijgt.
Hai, Jullie verhal komt mij heel bekend voor. Toen ik ben begonnen met temperaturen kwam ik er ook achter dat mijn luteale fase ook erg kort was, meestal maar 9 dagen. Bovendien begon het bruine bloedverlies bij mij meestal al 6 dagen na eisprong. Na een jaar kwamen we bij de gyn terecht en die heeft een aantal keren mijn progesteron gehalte getest dmv een bloedtest en die was goed. Hij vertelde wel dat het inderdaad zo kan zijn dat als de lutelae fase kort is je problemen kunt krijgen met de innesteling van het bevruchte eitje. Ik kreeg toen Clomid voor geschreven en vanaf dat moment had ik een cyclus uit het boekje, 28 dagen met een luteale fase van meestal 13 dagen (soms 12 dagen). Ik bleek ook nog verklevingen in mijn eileiders te hebben waardoor het nog wat langer heeft geduurd. Daar kwamen we achter na een kijkoperatie. Uiteindelijk ben ik met de 4e IUI poging zwanger geworden. Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal gaat lukken. Veel liefs Nataly
hallo sorry meiden dat ik niet eerder heb gereageerd! Ik heb de uitslag naar een paar dagen later kunnen verschuiven, ik krijg de uitslag nu morgenmiddag. Ik geloof dat ik nu al zenuwachtig ben Ik vind het ook heel raar dat ze zoiets over de telefoon doen, ze hebben wel al van te voren gemeld dat als de uitslag niet goed is dat ze nog zeker 2x een zaadonderzoek willen doen. Nou laten we hopen dat er in ieder geval 1 bewegende zaadcel is Ben inmiddels afgelopen vrijdag ongi geworden, door de utrogestan heb ik nu een langere luteale fase gehad. Wel met 2 dagen bruinverlies en meteen na het stoppen werd ik direct ongi.
hey meiden, ook ik heb een korte luteale fase, van ong. 10 dagen... WEet niet of dat te kort is..... Het vervelende is dat ik niet helemaal precies weet wanneer mn eisprong was, want ik voel hem niet. Wel had ik op vr 29 aug, en za30 aug een positieve test die zaterdag aovnd weer lichter werd..... Op woensdag 10 sept ben ik ongi geworden. Ik weet dus niet precies van wat voor lengte lf ik uit moet gaan..... Jullie? Maak me er eigenlijk best wel zorgen over ook al is het nog maar mn 3e ronde en wie weet hoort het wel bij het ontpillen. De 2e ronde had ik op dag 14 een positeve o-test en op dag 25 werd ik ongi en in de 3e ronde had ik op dag 18 een positieve otest en op dag 29 wred ik ongi. Iemand die mij kan helpen? groetjes jolan
Hoi Jolan Misschien is het een idee om te gaan temperaturen daaraan kun je zien of je uberhaupt een eisprong hebt en zo ja, wanneer. Ik zou afgelopen maandag de uitslag krijgen van het zaadonderzoek, ik was helemaal op van de zenuwen. Zou om 10 over half 1 gebeld worden, om 10 voor 1 heb ik maar eens naar het ziekenhuis gebeld. De telefoniste vertelde me dat het spreekuur uitliep maar de gyn. zou me echt opbellen. Dus ik wachten....en wachten...en wachten...om 10 voor 3 heb ik nog maar eens gebeld, de telefoniste was verbaasd dat ik nog niet gebeld was. Ze keek in de pc en daar stond dat de gyn. me wel gebeld had maar niet te pakken had gekregen Ik heb potjandikke 2,5 uur lang aan tafel gezeten achter mijn laptop, ik durfte niet eens te gaan plassen bang omdat ze op dat moment misschien wel kon bellen. Ik was boos en verdrietig tegelijk, de gyn was namelijk al naar huis Nou krijg ik de uitslag straks om 12 uur.....althans daar ga ik vanuit. Maar ja ik ging er maandag ook vanuit dat ze zou bellen en dat heeft ze niet gedaan..
@ Talulah hoe was de uitslag? Ook ik heb een te korte lf, het schommelt een beetje tussen de 7 en 10 dagen. Doordat ik uitmezelf geen eigroei en eisprong heb, krijg ik al een tijdje hormonen en echo's. Ik weet dus in ieder geval wel precies wanneer ik een eisprong heb. Ik heb meestal eerst een paar dagen heel licht bloedverlies voordat het echt doorzet. Ook stijgt mijn temperatuur pas 3-4 dagen na mijn eisprong. Erg laat! Ik heb zelf het idee dat het te wijten is aan progesteron tekort. Ik heb contact gahad met de gyn en deze ronde mag ik de progesteron waarden laten bepalen. Als daar iets niet goed mee is krijg ik in de volgende ronde waarschijnlijk Progestan. Ik heb ook Clomid gebruikt maar dat hielp bij mij niet de LF langer te maken.
hoi talulah, jeetje wat vervelend zeg dat je maandag je uitslag na lang wachten niet kreeg.... erg frustrerend, maar als het goed is heb je nu de uitslag... hoop voor je dat het goed is. Ik denk idd dat ik ga temperaturen om er even achter te komen wanneer mn eisprong nu precies is en hoe lang mn lf is.... Hoe is dat bij jou gegaan? Zie datjij ook best korte cyclussen hebt, die van mij was afgelopen maand 28 dagen, heel goed zou je dus eigenlijk zeggen, maar ja door mn korte lf dus niet....Ik vraag me daarom dus ook af, als ik geen o-testen zou gebruiken zou ik er niet eens achter zijn gekomen, hoeveel meiden hebben dit ook en worden gewoon zwanger.... Hoi milla, jij hebt dus ook een korte lf.... Had je dat bij je andere 2 kids ook? Of liep je toen ook bij de gyn? Ik weet niet echt wat ik moet doen, zit onwijs in een dip de laatste week vanwege het zorgen maken over mn lf.... Ik vind eigenlijk de stap naar de huisarts best groot, maar ook omdat ik nog maar 3 maanden bezig ben. Zou het ook aan het ontpillen kunen liggen? En is 10 dagen wel echt zo kort? Weet iemand dat? Iemand die dat toeveallig bij de gyn heeft gehoord? groetjes jolan
@ Jolan, 10 dagen is vrij kort, maar hoeft niet té kort te zijn, ik heb vaker verhalen gelezen van vrouwen die met nog kortere fases gewoon zwanger werden. Als je je zorgen maakt kun je altijd eens naar de huisarts stappen. Normaal staat er een jaar voor, maar als je op voorhand aanwijzingen hebt dat er iets mis is, kun je volgens mij ook eerder terecht. Ik weet bijvoorbeeld dat ik uitmezelf geen eisprong heb, nou dan ga je dus geen jaar zitten wachten voor je naar de huisarts gaat, ik kon gewoon meteen bij de gyn terecht. Misschien kun je anders vragen of dat je progesteron gehalte bepaald mag worden, kwestie van wat onderzoek, kan nooit kwaad lijkt me. Succes! Ik had het bij mijn vorige 2 zwangerschappen niet. Misschien is Vitex agnus Castus ook wat voor jou?
Je luteale fase is het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, dus de eerste dag van je nieuwe cyclus. Nou meiden ik had een goede uitslag! Het zaadonderzoek bleek goed te zijn. Wel gaf ze aan dat we in de toekomst waarschijnlijk nog een keer een samenlevingstest gaan doen. Maar in mijn volgende cyclus moet ik heen voor een baarmoederfoto (HSG) en die schijnt heel pijnlijk te zijn Maar goed, voor een beebje heb je alles over dus hier sla ik me ook wel weer doorheen! @Milla wat vervelend dat je uit jezelf geen eisprong hebt En is er een reden voor dat je er bij de andere 2 kids geen last van had? heb je enig idee? @Jolan met 10 dagen zit je volgens mij net op het randje. Volgens internet (waar ik alles vandaan haal ) doet een eitje er ongeveer 5-10 dagen over om in te nestelen
hoi hoi milla, dat is balen datje geen eisprong uit jezelf hebt, maar wel fijn dater iets aan gedaan kan worden. En je hebt gelijk met het naar de dokter gaan. ik kijk daarom deze cyclus nog aan , als het niet langer wordt ga ik een afspraak maken. @ allemaal, ik vraag me af hoe bereken je nu je lf? reken je daar de dag dat je je eisprong hebt ook bij mee? dus als je bv op zondag je ei hebt is dat dan dag 1 van je lf? en de dag dat je ongi komt die telt niet meer mee?
oke op zondag je ei, dan is maandag 1 DPO (DPO= day past ovulation/ dag na ovulatie) Nou 1 week later word je op maandag bijv. ongi, die maandag tel je niet mee dus dan heb je een lf van 7 dagen.
owwwww.... hm als ik het dan zo bereken, heb ik een lf van 9 dagen..... maar stel dat ik bijv op zondag een ei zou hebben en 2 weken later op zondag ongi zou worden, dat schijnt normaal te zijn toch? maar dan kom je dus niet op een lf van 14....maar op 13.... is die berekening dan zo wel goed?
@jolan25: ja die berekening is helemaal juist. Het handigst is echt om te gaan temperaturen want dan kom je er wellicht beter achter wanneer je eisprong is. Je hebt je eisprong gehad als je temperatuur met minstens 0.3graden stijgt. Dit moet altijd gemeten worden 's ochtends, voor het opstaan, rectaal. Dus stel normaal gesproken heb je een temp van 36.7gr, dan kan deze op de eisprong ook wel ns iets dalen naar bijv 36.5gr om vervolgens te stijgen naar minstens 37.0/37.1gr. Houdt deze stijging 3 dagen aan, dan heb je je eisprong gehad voor de stijging... Wij zijn inmiddels ook bij de gyn geweest voor onze uitslagen. Het bloed geprikt op cyclusdag 3 was goed. Ze kijken dan kennelijk vooral naar het hormoon FSH dat ervoor zorgt dat de eiblaasjes gaan rijpen. Ook ben ik geprikt op cyclusdag 20 om de progesteronwaarde te bepalen. Ik wist eigenlijk al dat de gyn mij op een verkeerde dag heeft laten prikken (nl op dag 13/14) en dat bleek ook uit het bloedonderzoek. De progesteronwaarde was te laag voor een cyclusdag20 zijnde... Vooralsnog gaan ze er dus vanuit dat ik hormonaal oke ben. Maar waar nu die rare bloedingen vandaan wordt nog verder onderzocht m.b.v. een speciale echo. Er wordt dan gel gespoten in mn baarmoeder zodat ze een betere echo kunnen maken en kunnen kijken of er zich bijv poliepen of vleesbomen in het baarmoederslijmvlies bevinden. Schijnt een zeer onprettig onderzoek te zijn en heb al pijnstillers mee om die vooraf in te nemen........ De uitslag van mn mannetje was een stuk minder gunstig (en dat terwijl we eigenlijk voor mij kwamen). Hij heeft maar 4.5milj zaadjes/ml met een beweeglijkheid van 13%....... Normaal zou dat minstens 20milj/ml met een beweeglijkheid van 40-50% moeten zijn. De kans op een spontane zwangerschap met zijn zaad dus is een heel stuk kleiner dus............ Nu moet hij nog 2x zaad doneren zodat ze kunnen kijken of het eenmalige slechte uitslag was of dat hij gewoon traag en slecht zaad heeft. Vandaag moest hij daarom ook doneren op het IVF-centrum zelf en dan gaan ze een uitgebreid onderzoek doen zodat ook al bepaald kan worden welke behandelingen wel en welke niet in aanmerking komen voor ons (IUI, IVF, ICSI etc.). Over 2 weken moet hij weer een normale levering doen. 22 oktober krijgen we alle uitslagen weer.................. Wat een ellende zeg
jeetje susan, wat een verhaal..... je zal wel flink in onzekerheid zitten, vreselijk! zijn jullie al lang bezig? Ik ben gister begonnen met tempen. Dit is nu 36,6 (kreeg eerst 2 keer een hele hoge van 39 graden, waarshijnljk niet goed getempt ofzo....) Maar mn lf is dus nog korter dan ik dacht jeetje wat baal ik daarvan.... Nou ik ga deze cyclus afwachten en anders even langs de huisarts...