korte luteale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama1980, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Suzan wat ontzettend balen zeg! Wanneer heb jij de baarmoederfoto?
    Ik heb hem in mijn volgende cyclus, dus over een week of 4,5.

Jolan je kunt je temp. ook bijhouden op www.fertilityfriend.com als je hem daar netjes op in vult iedere dag dan geeft het programma vanzelf een rood kruis op de dag waarop je je eisprong blijkt te hebben!

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ok, das een goede
    snap jij hoe ik een temp van 39 kan meten? is dat misschien omdat ik het verkeerd doe? niet ver genoeg erin (sorry :s) hahaha

3. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hallo dames,

ik ben nu een paar maanden bezig, ben van de week bij de dokter geweest voor iets anders maar vroeg me gelijk af hoe lang je lf moest zijn(omdat die van mij maar 10 dagen was) maar mijn dokter gaf aan als je een eisprong hebt was zij allang blij.

ze zij dat het bij iedereen anders was.

heel veel succes iedereen!

groetjes

4. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Jolan ik weet het niet, ik moet eerlijk bekennen dat ik oraal temp. :oops: Hierdoor is mijn temp. wat lager dan dat hij eigenlijk moet zijn. Maar goed als ik het oraal doe dan heb ik ook eisprong ;)

anoniempje een LF van 10 dagen zit op het randje, een bevruchte eicel heeft er zo'n 5-10 dagen voor nodig om in te nestelen.

5. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hoi Talulah
    ,

ja dach ik eigenlijk ook maar me dokter zij dat het wel meeviel ..we gaan het gewoon een tijdje proberen hoe het gaat ik maak me nu nog niet druk..ik zie dat er mensen veel langer dan ik bezig zijn dus we zien het wel...

heel veel succes Talulah!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hoi iedereen,

Zie nu pas de reacties... Gek dat het niet meer wordt doorgegeven wanneer er reacties zijn geplaatst. Zal wel een verkeerde instelling van mij zijn ofzo....

Ja, wij balen echt ontzettend, vooral ik. Mijn vriend is vrij nuchter en is allang blij dat er nu allerlei methodes zijn (IUI, IVF etc.) die het wel mogelijk maken. Heb uiteraard wat research gedaan en hopelijk hebben wij, zeker als ik hormoonstimulatie erbij ga doen, een goede kans omdat ik iig een eisprong heb. Ik hoop eigenlijk wel dat ik dan daarna extra progesteron krijg voor het geval ik wel luteale fase deficientie heb....... Heb al wel gebeld met de VU net omdat ik erg benieuwd was naar de uitslag van het zaadonderzoek in het IVF centrum maar daarvoor moet je langskomen... Nou, dan probeer ik wel te wachten op 22 oktober als we er weer naartoe gaan (hoe moeilijk dat ook zal zijn).
    Mijn echo krijg ik trouwens 15 oktober en ik zie er nu al behoorlijk tegenop. Maar ja, hopelijk vinden ze wat en kunnen ze er wat aan doen!

Wat betreft dat temperaturen, rectaal is echt het beste en betrouwbaarste. Hoezo meet je hem oraal? Vind je het niet prettig of vies? Je kan van die thermometerhoesjes kopen die erom heen komen en daarna weg kan gooien. Dat maakt het, voor mij althans, iets minder vies... Bovendien uiteindelijk went dat wel, zo'n ding in je kont; ik doe het al vanaf half juni dus....................

Ben benieuwd naar ieders uitslagen en hopelijk krijgen we toch nog binnenkort van iemand goed nieuws binnen dit topic!

PS. Wij zijn pas 8 maanden bezig dus dat is misschien niet zo lang als anderen maar ik had echt het gevoel dat er iets niet goed zat dus vandaar dat we nu al in de MM zitten.

7. mama1980

mama1980 Lid

3 apr 2008
    85
    0
    0
    Susan goed dat je op je gevoel bent afgegaan en naar de ha bent gegaan.
    Maar toch hou je stiekem de hoop dat je op een natuurlijke manier zwanger kan raken...
    Spannend dat onderzoek wat je de 15de krijgt. Hoop dat het achteraf allemaal mee zal vallen...

Talulah zeker een opluchting dat het zaadonderzoek goed is...
    Wat houdt een samenlevings test in precies in?
    En weet je al wanneer er een baarmoederfoto gemaakt wordt?

Ik heb deze maand een mooie luteale fase van 14dagen gehad.
    Welke ov testen gebruiken jullie?

8. marianneke

6 okt 2008
    5
    0
    0
    hallo iedereen
    ik zat een beetje te googelen en kom ineens deze pagina tegen; heel raar want ik google al een tijdje op te korte lf en nooit gezien. wel tof (jammer eigelijk dat we er last van hebben maar toch) dat ik jullie reacties kan lezen. ik voelde me een beetje alleen.

mijn verhaal in t kort;
    een mk na 12 wkn in juli 2004
    in feb 2006 zw van mijn dochter nu bijna 2 jaar;
    proberen voor baby 2 vanaf aug 2007 ongeveer;
    in jan 2008 mk na 6 wkn;
    alle zwangerschappen bloedverlies;
    destijds gedacht aan innestelingsproblemen.
    op mijn dochter heb ik bijna 2 jaar gewacht; mijn lf was toen rond 11 dagen; kort maar niet te.
    na mijn zw is die gekeldert naar 7 a 8 dagen .
    met uitzondering soms 9 of 10.

deze maand echo's gehad en bloedgeprikt op dag 3 en 7e dag na ovulatie (vandaag).
    21 oktober nieuwe afspr gyn.
    echo's zijn in orde; mijn gyn zegt dat t bijzonder weinig voorkomt dat alles in orde is tot net na de eisprong; dat het bijna niet kan dat de fase daarna te kort is; mijn temp houd ik al jaren bij (oude gewoonte) en vul ik ook in op FF. daardoor kon hij dat goed zien. dus.....

ik wacht mijn menstruatie de komende dagen af; ben heel benieuwd. normaal is dat tussen dag 7 en dag 9 dpo dus morgen of woensdag.

als jullie het goed vinden lees en schrijf ik met jullie mee.
    ben heel benieuwd naar ieders ervaringen.
    liefssss
    marianne

9. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Hoi Marianneke

Welkom in dit topic!

Ik ben inmiddels weer eens ongesteld geworden :rolleyes: afgelopen cyclus deed mijn lichaam vrij raar. Onmiddellijk na mijn eisprong kreeg ik namelijk last van spotting, hierdoor ben ik een dag eerder begonnen met de progestan. Ik en een paar dagen vrij geweest van spotting maar op 10 DPO begon de spotting alweer. Ik heb een LF gehad van 12 dagen ik werd tijdens het gebruiken van de Progestan gewoon ongesteld :(

Volgende week dinsdag heb ik een HSG.

10. marianneke

6 okt 2008
    5
    0
    0
    hey talulah
    bedankt voor je welkom; fijn.

balen zeg dat je weer je menstruatie hebt gehad; ik zie dat je al 18 rondes bezig bent; troost je met de gedachte dat ik in de 20ste maand na mijn eerste mk zwanger werd van Mathilde.
    dat HSG heb ik ook gehad; t was even een beetje pijnlijk maar verder ging t wel;
    ze zeggen dat je 3 maanden verhoogd vruchtbaar bent; bij mij leek dat te kloppen; in de tweede maand na het HSG was ik zwanger dus.
    ik duim voor je.

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hey dames
    wat is hsg?
    en ik zie dat een paar van jullie medicijnen heeft.... waarvoor is dat precies? en hoe kwamen ze er achter dat je dat moest gebruiken?

ga voor jullie allemaal duimen

12. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik gebruik Progestan om de LF te verlengen. Dit is niks anders dan een bolletje met progestron die ik vagnaal moet inbrengen. Ik loop bij de gyn. en die heeft dat voorgeschreven na bloedprikken en een stuk of 10 temperatuurlijsten. Inwendig onderzoek heb ik ook al gehad en ben ook getest op chlamydia. Zaadonderzoek hebben we gehad en de samenlevingstest.

Ik zie wel op tegen de HSG, heb gisteren Naproxen gehaald op aanraden van de assistent van de gyn. Ik wil en hij moet gewoon gedaan worden, tandjes op elkaar en er voor gaan......brr hoor mij nou hihi!

Marianneke ik hoop van harte dat het raak is na de HSG alleen heb ik al van dichtbij mee kunnen make dat het helemaal niet zo hoeft te zijn :( daar moet je dan dus net weer mazzel mee hebben.

13. marianneke

6 okt 2008
    5
    0
    0
    hey talulah
    je hebt gelijk; maar is zwanger worden / blijven niet zowiezo een situatie van kansen; ik kan me voorstellen dat je moe wordt van dat wachten. heel veel succes.
    liefs
    marianne

14. Milla

Milla Niet meer actief

Even een vraagje, hebben jullie ook progestron al ooit laten bepalen door een bloedtest, en wat kwam daar toen uit?

15. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik heb laten prikken toen ik voor het eerst naar de gyn ging. Toen zat ik net goed in mijn cyclus dus dat kon meteen. Het opvallende was dat in 3 dagen tijd hij enorm gekeldert was.
    Daar zei de gyn. niks op, alleen dat het positief was dat ik een eisprong heb gehad. Maar ja, ze zei dat je met zo'n korte LF best wel zwanger kunt worden. Ik geloofde haar toen al niet, toen ik 5 maanden later terug kwam kreeg ik onmiddellijk Progestan voorgeschreven.

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoe lang was jouw lf dan toen je de eeste keer naar de gyn ging?

17. marianneke

6 okt 2008
    5
    0
    0
    ik heb deze ronde mijn bloed laten prikken op dag 7 dpo; je gelooft t echt niet! normaal is mijn lf ongeveer 8 a 9 dagen en deze keer ben ik nu pas ongi; vandaag dag 12! niet te geloven. de uitslag van prog krijg ik 21 okt zal dus wel goed zijn; ik baal als een stekker echt waar; hoe kan dit nu?

18. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    jolan25: toen zat ik op zo'n 8 dagen. Toen ik moest bellen voor de bloeduitslag had ik toevallig net eentje van 6 dagen gehad maar daar reageerde gyn. toen helemaal niet op :rolleyes:

Marianneke als het vandaag da 12 is en je bent vandaag echt ongesteld geworden dan heb je een LF van 11 dagen.
    En dit komt wel eens voor want ik heb ook een keer een LF van 11 dagen en eentje van 12 dagen gehad (die laatste was toen ik de etos pillen voor het eerst slikte!)

wel balen dat je ongi bent geworden :(

19. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Jolan25 volgens mij heb ik ergens op het forum gelezen dat wij je kunnen feliciteren? :D Bij deze dus gefeliciteerd met je zwangerschap!

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoi :D
    ja ik had vanmorgen een lichte streep op mn testje :D
    kan het nog niet echt geloven hoor omdat hij er niet van af spat. Maar ik zie duidelijk een streep.....

Deel Deze Pagina