Soms word ik echt gek van dat zwanger worden. Ik ben nu al zo'n 2 jaar bezig, waarvan we er nu 1 met behandelingen in het ziekenhuis bezig zijn. Eigenlijk valt het tot nu allemaal nog wel mee, want het zijnnog hormoonbehandelingen. Na een half jaar clomid zit ik nu in ronde 3 alweer met puregon en pregnyl. En toch merk ik dat het me steeds meer begint aan te grijpen als het weer niet gelukt is. Het moment van hoe hierna verder komt ook steeds dichter bij. En nu kan ik niet slapen omdat ik me van alles in mijn hoofd lig te halen. 7 dagen na de pregnyl had ik ineens een drup bloed in mijn onderbroek. Terwijl ik normaal pas op dag 11 na de pregnyl en/of vermoedelijke eisprong begin te druppen en dan 3 dagen later ongesteld word. Ik vind het nu dus nogal vroeg. Dag 8 en 9 ook een flinke drup in mijn inlegkruis en daar blijft het Dan bij voor de rest van de dag. Wat dag 10 gaat doen weet ik natuurlijk nog niet. Het bloed was de eerste dag maar een klein veegje, de tweede wat meer en helder rozig rood, de derde diep rood, bijna bruinig. Ik vind het zo vreemd. Ik heb verder geen klachten, behalve dat mijn buik vervelend voelt, maar niet veel anders als wanneer ik ongesteld word. En mijn huid isopvallend niet vet, wat het normaal wel is als ik ongesteld word. Wat denken jullie, zou ik een innestelingsbloeding hebben of is dit weer eens valse hoop? En wanneer kan iknu het beste testen? Oh, ik word zo steeds ongeduldiger. Gek word ik ervan...
Er moet sowieso 14 dagen tussen je pregnyl en je test zitten. Anders kun je vals positief testen. En of het valse hoop is? Tja daar kan niemand je meehelpen helaas. De tijd zal het leren!
Tja, je hebt ook gelijk ook. Testen voor je NOD is sowieso niet echt goed toch? Naja, ik moet maar weer wat geduld proberen op te brengen. Al valt me dat dus wel een beetje zwaar momenteel. Vandaag is het druppen er niet minder op geworden, heb voor de zekerheid zelfs maar een maandverband gebruikt. Ongesteld is het nog lang niet, maar het zal vast ook niet lang meer duren voor dat doorbreekt. Zucht...
Lieveschat, ik snap dat het moeilijk is om te wachten met testen. Echt ik snap je heel goed. Wij zijn 38 rondes bezig geweest voor ik zwanger werd van de tweeling. IUI, IVF en IVF_ICSI gehad. Dus ik snap echt dat het heel moeilijk is. Maar de pregnyl heeft 14 dagen (soms 1 of 2 dagen minder) nodig om uit je lichaam te gaan. Dus ik zou echt minimaal 14 dgen na de laatste pregnylspuit pas testen. Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent!