Minder beweging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chanti1990, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hallo,

Ik ben nu 29 weken zwanger en voel de laatste 3 a 4 weken minder beweging/minder hard dan daarvoor. Bij 17 weken voelde ik al de eerste plopjes en al gauw voelde ik het kindje steeds vaker en harder bewegen. Het reageerde ook al veel op mijn hand wanneer ik contact maakte.
    Maar de afgelopen weken is dit minder geworden. Ik voel het kindje minder vaak en vooral minder hard. Het lijken weer de plopjes die ik als eerste voelde.
    Dit heb ik vorige week bij spreekuur tegen mijn verloskundige gezegd en die heeft me voor de zekerheid naar het ziekenhuis gestuurd voor een echo en hartfilmpje. Dit bleek gelukkig allemaal goed. Hier zeiden ze dat zolang ik het minimaal 10 keer voel schoppen op een dag dat het goed is.
    Ik voel in totaal zeker wel 10 schopjes dus ik verwacht dat het gewoon goed is.
    Maar mijn vraag nu is wat kan dan de reden zijn waarom ik het ineens zachter voel? Het voelt zo ver weg in mijn buik. Ik moet er echt voor gaan zitten en me er op concentreren. De harde schoppen van eerst voel ik niet meer.

Ik hoop dat u me kan vertellen wat de reden kan zijn?

Groeten Chanti

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat de echo en ctg goed waren. Het maakt uit hoe het kindje in de buik ligt, als het meer naar jouw rugzijde trappelt voel je het veel minder goed. Ook de plek van de placenta maakt uit. Het is nu vooral belangrijk dat je het minimaal 10 keer voelt, of het nou wat harder of zachter is maakt niet zoveel uit. En bij twijfel bel je je verloskundige weer.

Mirjam

3. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Bedankt voor de snelle reactie!

Mijn placenta ligt wel voor maar die heeft daar al die tijd toch al gelegen, ook toen ik de baby wel hard voelde schoppen?

Maar een hele geruststelling dat het niet uit maakt dat ik het nu minder hard voel. Kan ik weer volop verder genieten.

Bedankt!

Deel Deze Pagina